Adskillige medier: Real Madrid har budt på Kylian Mbappé

11 måneder 3 uger siden #133 af Ramos4
Real Madrid er færdige. Vi er det nye Arsenal. Mbappe kommer ikke en skid.

Nå, men til den virkelige verden: #KM19

Velkommen til.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 3 uger siden #134 af Ramos4
EL CHIRINGUITO sender direkte fra hotellet i Istanbul, hvor der forhandles. Haha. Det er god drama.

I øvrigt skal vi huske også at rose José Angel Sanchez, hvis det her lykkes. Mener det er ham der forhandler på vores vegne.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

11 måneder 3 uger siden #135 af Kasillas

Fondo_Sur post=140885 skrev:

Raul7-2880 post=140881 skrev: Av en pris! 
Hvorfor i alverden ikke presse dem da han tydeligvis kun vil til Real!?
Om han kommer i år eller næste år vil ikke ændre det store rent trofæ-mæssigt. Vi vinder ikke CHL med det forsvar. Ligaen er vi favoritter - både med eller uden Mbappe.

​Nogle gange er tingene bare ikke så rationelle. PSG er ikke en normal klub. Og det her er lige hvad Real Madrid har hungret efter siden Cristiano forlod klubben. Man har ikke kunnet vente længere. Der er måske også nogle økonomiske aftaler under opsejling, og derfor er det vigtigt at have sådan en profil som Mbappé, der skal fungere som reklame-mand for klubben og for La Liga. 

Og: man ville ikke få ham gratis. Sign on fee ville være den største hidtil set. Og lønnen ville være højere end den, han bliver tilbudt - lagt mange sæsoner sammen, så sparer man mange millioner der. Og med La Ligas nye lønloft må man være forsigtig med lønbudgettet.  

I følge Le Parisien har PSG dog ikke accepteret buddet endnu. 

​Jeg tænker, at dem, der siger, at vi blot kan vente næste år og sparer de 180 mio. måske ikke helt har forstået en række forbehold og mekanismer. Eller måske er det bare mig. Jeg tænker noget i retning af dette:

For det første i det tilfælde af, at vi ikke køber Mbappe denne sommer, så kommer Mbappe slet ikke gratis næste sæson sådan som mange tror: Fordi vi simpelthen skal betale sign-on-fee til spilleren, højere løn etc. etc. som du nævner, og rent hypotetisk skal vi måske af med 90 mio. (gætværk). Så det er ikke sådan, at valget er enten at betale 180 mio her og nu eller få Mbappe gratis næste sæson, men valget er snarere at betale 180 mio her og nu eller betale det halve i sign-on-fee næste sæson (og med risiko for at han forlænger).

Der er også et andet element: Mbappe vil gerne og forventer, at vi betaler, og det respekterer jeg ham for. Sådan vil jeg også have, at vores spillere behandler vores klub. Og i det tilfælde at vi vælger en (lusket) strategi med bevidst at afgive et latterligt lavt skambud for at spekulere på, at Mbappe vil lade kontrakten udløbe, så risikerer vi at støde Mbappe og eventuelt vil han (måske) forlænge. 

Der er også et tredje element: Hvis/når vi betaler 180 mio, så betaler vi ikke blot transfersummet på 180 mio, men OGSÅ LØNNEN. Mbappe kommer måske til at tjene 30 mio årligt i 4-5 år, og EFTER SKAT vel at mærke. Man kalder det vist for ”amortization”. Så det er ikke 180 mio vi kommer til at betale for Mbappe, men snarere mindst 330 mio.

Og hånden på hjertet: Om vi betaler et transfersum eller får ham ”gratis” (med Sign-on-fee), så sparer vi ikke meget i den kaliber når vi er oppe på mindst 330 mio. Mbappe er en unik generationsspiller man bare ikke skal gamble med at få gratis ved at afvente med at hans kontrakt udløber og potentiel fremprovokere, at han forlænger med PSG. Lad os få det afsluttet og betale her og nu. Om vi betaler 180 til PSG eller om vi betaler 90 mio i sign-on-fee næste sæson er en lille detalje i det store billede de næste par år. Hvorfor i alverden skal vi smadre vores nattesøvn med at gamble at Mbappe vil lade kontrakten løbe ud med risiko for at vi mister ham de næste mange år?

Florentino Perez er for resten ikke et tilfældigt fæhoved. Det nægter jeg at tro. Når han vælger, at betale 180 mio i stedet for at vente næste sæson, så MÅ der være en pointe med galskabet tænker jeg. Men måske jeg overser noget.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 11 måneder 3 uger siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur, Kialpe, Ramos4

11 måneder 3 uger siden #136 af Ramos4
@Kasillas

Fuldstændig enig. Perez er mange ting, og et økonomisk geni er én af dem. Han har fuldstændig styr på tingene.

Mbappe ville formentlig forlange en højere løn næste sommer også. Over de næste 10+ år bliver det også mange penge.

Det er en god deal at hente ham nu her. Vi kan stadig hente spillere næste år, det er jeg ret sikker på.

11 måneder 3 uger siden #137 af Ramos4
Jeg kan slet ikke forstå folk snakker penge. Vi har muligheden for at hente *spilleren* der kan skabe håb, fans, PR, resultater. Det er et rent Cristiano-køb om igen. Det kommer til at tjene sig selv ind.

Det vil være et sats at vente til næste sommer. Det var vildt at give 100+ for Hazard. 170 for Salah, Kane eller nogen anden med ét år tilbage ville også være vildt. Men det her er Mbappe. 22. Fremtiden. Er der nogen spiller i verden med samme hurtighed og power? Samme udstråling? Samme...X-faktor, magi omkring sig? Der er bare en speciel følelse omkring ham.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

11 måneder 3 uger siden #138 af Fondo_Sur

Ramos4 post=140894 skrev: EL CHIRINGUITO sender direkte fra hotellet i Istanbul, hvor der forhandles. Haha. Det er god drama.

I øvrigt skal vi huske også at rose José Angel Sanchez, hvis det her lykkes. Mener det er ham der forhandler på vores vegne.

​Glæder mig til at se Tomas Roncero gå amok. Det er et festligt program, meget spansk. Diskussioner, drama og følelser, men altid med undertoner af komedie. 

11 måneder 3 uger siden #139 af Ramos4
11. september kan ikke komme hurtigt nok. Tilbage på Bernabéu efter 1,5 år og med ny 19'er. Carlo ved roret og offensiv fodbold.

Er vi blevet Real Madrid igen?

Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

11 måneder 3 uger siden #140 af Dragam

Ramos4 post=140897 skrev: Jeg kan slet ikke forstå folk snakker penge. Vi har muligheden for at hente *spilleren* der kan skabe håb, fans, PR, resultater. Det er et rent Cristiano-køb om igen. Det kommer til at tjene sig selv ind.

Det vil være et sats at vente til næste sommer. Det var vildt at give 100+ for Hazard. 170 for Salah, Kane eller nogen anden med ét år tilbage ville også være vildt. Men det her er Mbappe. 22. Fremtiden. Er der nogen spiller i verden med samme hurtighed og power? Samme udstråling? Samme...X-faktor, magi omkring sig? Der er bare en speciel følelse omkring ham.

​Samme hurtighed og power? Ja, adama toure har endda mere.

Jeg ser netop ikke at der er en speciel x-faktor omkring ham... for hans force er bare at kunne løbe meget hurtigt. Det er ikke som en ung neymar eller Cristiano, der virkelig kunne ting på egen hånd.

11 måneder 3 uger siden #141 af Bismo

Dragam post=140902 skrev:

Ramos4 post=140897 skrev: Jeg kan slet ikke forstå folk snakker penge. Vi har muligheden for at hente *spilleren* der kan skabe håb, fans, PR, resultater. Det er et rent Cristiano-køb om igen. Det kommer til at tjene sig selv ind.

Jeg ser netop ikke at der er en speciel x-faktor omkring ham... for hans force er bare at kunne løbe meget hurtigt. Det er ikke som en ung neymar eller Cristiano, der virkelig kunne ting på egen hånd.

​Så kunne vi jo have sparet de penge og købt Aubamayang. "Hans force er bare at løbe hurtigt..."... Smh.. 
Sidste redigering: 11 måneder 3 uger siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

11 måneder 3 uger siden #142 af Dragam

Bismo post=140903 skrev:

Dragam post=140902 skrev:

​Så kunne vi jo have sparet de penge og købt Aubamayang. "Han force er bare at løbe hurtigt..."... Smh.. 

​Så hurtig har auba aldrig været.

Men man kan squ ikke påstå, at mbappe har x-faktor og flair, som en neymar, cristiano, messi, eller O Fenomeno for den sags skyld... som er spillere det ville have givet mening at springe banken for, eller gav mening at vi gjorde det.

11 måneder 3 uger siden #143 af Thomaskjensen
@Ramos4, smukt billede :)

Sindsygt mange penge for en spiller vi måske kunne skrive med "gratis" om 4 måneder...

Jeg undre mig stadig over at ingen klubber snakker om Kane eller Haaland denne sommer.

11 måneder 3 uger siden #144 af Madrid1998
@Dragam Du godt nok negativ. Mbappe har netop x-faktor ellers havde han nok ikke været så dyr og eftertragtet. Jeg vil mene han er verdens bedste meget snart, hvis han ikke allerede er det. Han er fodboldens ansigt ligesom Lebron er/har været Basketballens/Nba’s ansigt.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.