Adskillige medier: Real Madrid har budt på Kylian Mbappé
Madrid1998 post=140909 skrev: @Dragam Du godt nok negativ. Mbappe har netop x-faktor ellers havde han nok ikke været så dyr og eftertragtet. Jeg vil mene han er verdens bedste meget snart, hvis han ikke allerede er det. Han er fodboldens ansigt ligesom Lebron er/har været Basketballens/Nba’s ansigt.
Så Mbappe kan afdrible et helt forsvar, ligesom førnævnte kan, hvor det ikke bare er fordi han løber fra dem på en dyb bold? Ej vel...
Misforstå mig ikke, han vil da være en god tilføjelse på holdet, men så skal man squ heller ikke gøre ham bedre end han er... han er primært god til at løbe hurtigt i dybden... men det er jo også Bales styrke, og han bliver aldrig spillet i dybden på nogen af hans mange dybe løb. Så må vi se om de gider stikke Mbappe dybe bolde.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mbappé har lavet 133 mål og 63 assist i 174 kampe for PSG.
Og 27 mål og 16 assist i 60 kampe for Monaco.
Han ser ikke så imponerende ud rent teknisk sammenlignet med de helt store, men han har en evne til at være koldblodig foran mål. Tænk på hans hattrick på Camp Nou. Eller på hans mål i Dortmund som 18 årig.
Han passer desuden bare rigtig godt ind, og jeg kan forestille mig, at Hazard, Benzema og Kroos kommer til at se bedre ud, når de kommer til at have en eksplosiv målscorer på holdet.
Mbappé er nok det tætteste man kan få på Cristiano i 2009, der er det bedste køb nogensinde. Mbappé er dog selvfølgeligt sin egen. Han kommer ikke til at score ligeså mange mål, men stadigt være en fantastisk spiller igennem mange år. Han kommer med en sult efter de store trofæer (han har hverken vundet CHL eller La Liga) og med en kærlighed til Real Madrid. Disse overvejelser er måske derfor, at ledelsen igennem flere år har været så fast besluttet på at hente Mbappé.
Yes, jamen de spiller ham også på hans styrke - hurtigheden på bolde i dybden. Men man kan jo se hvor meget han bidrager med, når modstander holdet står kompakt, og han ikke kan løbe i dybden, som under EM her i sommers. Og det er jo lidt sådan Real Madrid spiller de senere år - helt op foran modstander feltet med langsommeligt pasningsspil, og ikke hurtige bolde i dybden.Fondo_Sur post=140911 skrev: @Dragam
Mbappé har lavet 133 mål og 63 assist i 174 kampe for PSG.
Og 27 mål og 16 assist i 60 kampe for Monaco.
Han ser ikke så imponerende ud rent teknisk sammenlignet med de helt store, men han har en evne til at være koldblodig foran mål. Tænk på hans hattrick på Camp Nou. Eller på hans mål i Dortmund som 18 årig.
Han passer desuden bare rigtig godt ind, og jeg kan forestille mig, at Hazard, Benzema og Kroos kommer til at se bedre ud, når de kommer til at have en eksplosiv målscorer på holdet.
Mbappé er nok det tætteste man kan få på Cristiano i 2009, der er det bedste køb nogensinde. Mbappé er dog selvfølgeligt sin egen. Han kommer ikke til at score ligeså mange mål, men stadigt være en fantastisk spiller igennem mange år. Han kommer med en sult efter de store trofæer (han har hverken vundet CHL eller La Liga) og med en kærlighed til Real Madrid. Disse overvejelser er måske derfor, at ledelsen igennem flere år har været så fast besluttet på at hente Mbappé.
Og ja, så er han ganske kold foran mål, hvilket naturligvis også er en stor kvalitet. Men det er altså ikke en ung O Fenomeno vi får, som sætter et fest fyrværkeri igang med vilde driblinger.
- Madrid1998
- Platin bruger
Mål + assist fordelt på minutter spillet:
Monaco: 39 minutter
PSG: 58 minutter
Frankrig: 115 minutter
Til sammenligning har Neymar flg.:
Santos: 175 minutter
Barca: 81 minutter
PSG 63 minutter
Brasilien: 63 minutter
Det er jo ganske fine stats for Mbappe og lover godt. Dog er hans tl for landsholdet lave, hvilket godt kan skyldes at Frankrig altid scorer få mål. Benzema har fx 105 minutter for Frankrig.
Kan ikke se, hvordan Neymar skulle have mere "X-Factor".
Det er korrekt, at han ikke har samme måde at drible på som Messi og Neymar, men han har sin x factor på samme måde som CR7 prime, hvor du ingenlunde kan sammenligne med Bale eller Adama.
Ja, han er hurtig, når han løber i dybden, men han er samtidig så teknisk dygtig og eksplosiv i de første meter, at han kan sætte sin direkte modstander i ni ud af ti tilfælde. Det kan Vinicius også på en god dag, men så har vi jo det næste: slutproduktet. Fantastisk afslutter.
Da jeg så ham i nogle af CL-kampene for PSG i år, tænkte jeg, at jeg overværede verdens måske bedste spiller, og jeg er sikker på, at han viser det samme i Real. JA TAK!
Når du siger Ronaldo, så går jeg udfra at du mener Cristiano, for Ronaldo kunne i den grad afdrible et helt forsvar. Cristiano kunne det også i nogen grad som ung, dog ikke på samme måde som de andre nævnte, nej.Madrid1998 post=140913 skrev: @Dragam. Afdrible et helt forsvar? Nej det kan nok ikke, Messi, Neymar måske, men Ronaldo har hellere aldrig afdriblet et helt forsvar på samme måde som de to. Du nævner dog stadig Cr7 i forbindelse med X-faktor. De har hver deres styrker. Messi og Neymar er en del bedre teknisk end Cr7 og Mbappe, men de 2 er til gengæld en del hurtigere i sprintfart (Ronaldo i sin prime), og generelt bedre fysisk. CR7 er i mine øjne den største målscorer, også bedre end Mbappe, men Mbappe er stærkere teknisk, en smulere hurtigere, bedre til at spille med sine holdkammerater, og næsten lige så koldblodig foran mål.
Hvad var det for nogle kampe, dem er jeg meget interesseret i så jeg også kan få nogenlunde samme opfatning af Mbappé - for jeg er godt nok langt! fra at betragte ham som verdens bedste spiller.Sebberg skrev: Da jeg så ham i nogle af CL-kampene for PSG i år, tænkte jeg, at jeg overværede verdens måske bedste spiller
Benzema er stadig en bedre fodboldspiller end Mbappé. Vi så under EM hvor stor en niveauforskel der var på disse to (glem straffesparket, spillet på banen jeg taler om), og det vil i den grad også komme til udtryk når de spiller sammen for Real Madrid.
Jeg håber Mbappé udvikler sig enormt hvad angår spillet på banen, ellers er vi på vej til en af de større skuffelser.
Florentino Pérez
Jeg så alle frankrigs kampe under EM - det var ikke imponerende hvad han bidrog med, når han ikke kunne løbe dybt.Sebberg post=140916 skrev: Den eneste undskyldning for dig, Dragarn, må simpelthen være, at du kun har set småbidder med Mbappé eller udelukkende spillet ham i FIFA.
Det er korrekt, at han ikke har samme måde at drible på som Messi og Neymar, men han har sin x factor på samme måde som CR7 prime, hvor du ingenlunde kan sammenligne med Bale eller Adama.
Ja, han er hurtig, når han løber i dybden, men han er samtidig så teknisk dygtig og eksplosiv i de første meter, at han kan sætte sin direkte modstander i ni ud af ti tilfælde. Det kan Vinicius også på en god dag, men så har vi jo det næste: slutproduktet. Fantastisk afslutter.
Da jeg så ham i nogle af CL-kampene for PSG i år, tænkte jeg, at jeg overværede verdens måske bedste spiller, og jeg er sikker på, at han viser det samme i Real. JA TAK!
- Brylle
- Gæst
Det mener jeg heller ikke man skal lægge ret mange kræfter i hvad angår Mbappe. Jeg ser ham også som en af verdens absolut bedste spillere. Jeg begriber ikke hvor vildt jeg synes det er at læse om den talen ned om Mbappe som jeg ser herinde. Og så begynder man at sætte en duel op mellem Benzema og Mbappe? Come on... Netop kombinationen mellem de to er jo guld værd, både når man ser hvordan de har det udenfor banen, men i den grad også når man sætter Benzemas kvaliteter sammen med Mbappes. Det kan blive SÅ voldsomt. Det er virkelig underligt at høre nogle brugere, når man ser hvor fantastisk en fodboldspiller vi ser ud til at få fat på, og det er både på de små områder samt når der er plads at arbejde på. Jeg glæder mig virkelig til at se ham i Real-trøjen hvis det lykkes.
Dragam post=140904 skrev:
Så hurtig har auba aldrig været.Bismo post=140903 skrev:
Så kunne vi jo have sparet de penge og købt Aubamayang. "Han force er bare at løbe hurtigt..."... Smh..Dragam post=140902 skrev:
Samme hurtighed og power? Ja, adama toure har endda mere.Ramos4 post=140897 skrev: Jeg kan slet ikke forstå folk snakker penge. Vi har muligheden for at hente *spilleren* der kan skabe håb, fans, PR, resultater. Det er et rent Cristiano-køb om igen. Det kommer til at tjene sig selv ind.
Det vil være et sats at vente til næste sommer. Det var vildt at give 100+ for Hazard. 170 for Salah, Kane eller nogen anden med ét år tilbage ville også være vildt. Men det her er Mbappe. 22. Fremtiden. Er der nogen spiller i verden med samme hurtighed og power? Samme udstråling? Samme...X-faktor, magi omkring sig? Der er bare en speciel følelse omkring ham.
Jeg ser netop ikke at der er en speciel x-faktor omkring ham... for hans force er bare at kunne løbe meget hurtigt. Det er ikke som en ung neymar eller Cristiano, der virkelig kunne ting på egen hånd.
Men man kan squ ikke påstå, at mbappe har x-faktor og flair, som en neymar, cristiano, messi, eller O Fenomeno for den sags skyld... som er spillere det ville have givet mening at springe banken for, eller gav mening at vi gjorde det.
Sjovt du nævner O Fenomeno, for han er lige præcis den spiller som jeg syntes Mbappe minder alder mest om. Explosiv, driblestærk og målfarlig. Mbappe er inbegrabet af X-factor, det så man allerede i Monaco. I mine øjne er han født til Real Madrid.