Optakt: Real Madrid – Chelsea, Champions League, 2. kamp
Camavingas impact er stor, når han kommer ind med friske ben, men hvem ved hvordan han havde klaret sig fra starten af kampen mod friske Chelsea-ben?
Selvfølgelig skal der ske ting og sager over sommeren, men Carlo kan meget vel have ret i, at Camavinga ikke er klar til at starte sådanne kampe endnu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er en afslutning på et teknisk uhørt højt niveau. Helflugtere i medløb er noget af det sværeste og noget af det smukkeste, når det sidder i skabet. Rodrygo lykkedes i går, og det var en fornøjelse!Ramos4 post=148047 skrev: Det eneste vi ikke har snakket om er Rodrygos mål. Det er altså ikke en nem afslutning overhovedet. Nu er det nogle år siden jeg selv spillede på allerhøjeste niveau ;) men at helflugte den behersket ind på den måde...wow. Der er helt klart en rolle som super-sub til ham.
Men Modric’ aflevering… jeg har set den 12-15 gange i dag og jeg fatter det stadigvæk ikke. Magisk øjeblik!
Og det synes jeg også er ganske fint, han er 19, det er hans første sæson, og de præstationer han har lagt den seneste tid er over forventning, taget det i betragtning. Næste sæson skal der bare bygges på, med flere og flere kampe fra start.Ramos4 post=148049 skrev: Hvis jeg (lidt modvilligt) skal forsvare Ancelotti lidt ift. midtbanen, så tænker jeg at idéen med at smide Camavinga ind til sidst, har vist sig at give frugt både her og mod PSG. Men det er langt fra sikkert, at han havde haft samme pondus, hvis han have startet kampen.
Camavingas impact er stor, når han kommer ind med friske ben, men hvem ved hvordan han havde klaret sig fra starten af kampen mod friske Chelsea-ben?
Selvfølgelig skal der ske ting og sager over sommeren, men Carlo kan meget vel have ret i, at Camavinga ikke er klar til at starte sådanne kampe endnu.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men der er jo så meget andet der kan gøres af Ancelotti. Én ting jeg har tænkt på længe... Jeg forstår stadig ikke helt hvorfor vi ikke kan holde bedre i bolden og styre kampene. Hele pointen med at spille med KCM er vel at de er teknisk stærke pasningsspillere? Krydret med den bedste 9'er til at holde i bolden oppe foran og Alaba nede bagved? På papiret burde vi da være ret gode til at spille os ud af pres og dominere på bolden. Men det godt nok sjældent vi gør det. Er det med vilje, tror i? Hvordan kan det være? Er det noget taktisk eller hvad? :D
Modric kommer med magi og hvilken yderside aflevering. Jeg vil næsten vove og påstå, at det er verdens bedste aflevering. Den har alt, og en anden som også har det er Benzema. Ikke hans aften, men alligevel så fantastisk vigtig hele kampen igennem. Vi bliver udspillet og domineret fra start til slut, så det giver god mening, at Benzema og de andre ikke har deres bedste aften. Specielt under en forfærdelig taktik, eller mangel på samme.
Pep har vist sig at være ligesom Lopetegui når de møder Real Madrid. Alt for afventende og med for meget respekt. Jeg kan sagtens se os vinde over City på den baggrund. Det vil være 2 opgør som imod Psg, hvor de dominere fra start til slut, og kan vores magiske spillere skabe endnu et magisk øjeblik, så tror jeg helt sikkert vi har en chance.
Skal jeg være ærlig, så ved jeg ikke hvad jeg skal mene. Jeg håber for alt i verden Ancelotti får sparket langt væk fra vores smukke klub, for en træner som ham klæder bare ikke vores klub på nogen måde, og desværre har vi en præsident, som lukker øjnene under kampene og ser resultatet på livescore efter kampen og jubler, hvis Real har vundet eller gået videre. Jeg har altid synes det er så svært at glæde sig over noget som er så pinligt at se på.
Heldigvis er der spillere som Benzema, Modric, Valverde, Carvajal og Marcelo som gør det hele værdigt, selvom de sidstnævnte ikke er nogen verdensklasse spillere længere, men deres hjerte er på rette sted og det så man igen igår.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Du må blive fan af Barcelona så. De har kun vundet mesterholdenes turnering 5 gange. De vinder kun når de har det klart bedste hold i verden, den bedste spiller, den bedste træner og den bedste gennemstrømning af egne talenter. SÅ vinder de CL - og på overbevisende facon.
Vi har vundet den 13 (snart 14) gange. Det har ikke altid været som det absolut bedste hold i Europa, men en cup-turnering er nu engang en cup-turnering. Kan du virkelig kun være tilfreds, hvis vi dominerer samtlige kampe? Og hvilke andre hold gør egentlig det? Udover Pep's Barca, kan jeg nærmest ikke huske et eneste hold, der har domineret alle kampe. Langt de fleste knock-out kampe på det her niveau bølger helt sindssygt frem og tilbage.
Så kan man altid mene at vi står for defensivt osv. Men når nu særligt Kroos og Casemiro ikke kan dominere kampene mere og Carvajal og Mendy er helt skidt, jamen så er det sgu svært at gøre så meget andet end vi gør.
Når det ser sortest ud, kan jeg da også godt tænke "skid hul i den her overgangssæson, jeg gider ikke holdet før vi får Mbappe og en ny træner", men med den tankegang snyder du bare dig selv for en masse fede oplevelser som i går. Nej, vi er ikke på toppen af verden. Modric, Kroos og Casemiro er ikke altdominerende som fra 16-18. Carvajal og Marcelo er ikke hvad de var. Ronaldo og Ramos er væk. Vi ved alle sammen, at de her år er en overgang.
Selvfølgelig vil vi alle sammen gerne have bedre fodbold. Der er meget få Ancelotti fans herinde. Vi vil alle sammen gerne dominere kampene. Men indtil da, er det så ikke meget fedt at give alle de store hold røvfuld - selv i en halvskidt sæson?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det er noget underligt noget ikke at tage hele kampen med. Eller endda tage begge kampe med, når det nu er en knock-out kamp. Chelsea dominerede i store perioder, ja, fordi første kamp havde flasket sig som den gjorde og fordi vi har de mangler vi nu har på midten og backerne. Hvor meget vi fans end vil de anderledes, så sker der noget psykologisk med spillere der ved de har en føring at forsvare. Chelsea er sindssygt svære at spille imod og med intet at tabe, kunne de spille meget offensivt i går. Der er da intet ydmygende i at tabe 2-3.Lars1991 post=148070 skrev: Jeg må være enig med Dios den her gang. Jeg synes igår var under alt kritik. Vi var forhelvede bagud 3-0 på hjemmebane imod Chelsea. Kun et par uger efter vi får smask af Barcelona 4-0 på selvsamme bane. Ingen af de hold er altså nogle af de bedste i verden. Imod PSG kunne jeg være 100% glad og euforisk. Den her gang.. er det meget ambivalent. Jeg er selvfølgelig glad for vi gik videre. Men det er mere en lettelse end glæde/eufori. Lettelse over at ydmygelsen ikke blev total. For det var jo egentlig det der skete - vi blev ydmyget på hjemmebane. Igen!!
0-4 mod Barca var helt skidt. Men Chelsea er altså forsvarende CL-vindere. De er vanvittigt svære at spille imod.
Ramos4 post=148071 skrev:
Det er noget underligt noget ikke at tage hele kampen med. Eller endda tage begge kampe med, når det nu er en knock-out kamp. Chelsea dominerede i store perioder, ja, fordi første kamp havde flasket sig som den gjorde og fordi vi har de mangler vi nu har på midten og backerne. Hvor meget vi fans end vil de anderledes, så sker der noget psykologisk med spillere der ved de har en føring at forsvare. Chelsea er sindssygt svære at spille imod og med intet at tabe, kunne de spille meget offensivt i går. Der er da intet ydmygende i at tabe 2-3.Lars1991 post=148070 skrev: Jeg må være enig med Dios den her gang. Jeg synes igår var under alt kritik. Vi var forhelvede bagud 3-0 på hjemmebane imod Chelsea. Kun et par uger efter vi får smask af Barcelona 4-0 på selvsamme bane. Ingen af de hold er altså nogle af de bedste i verden. Imod PSG kunne jeg være 100% glad og euforisk. Den her gang.. er det meget ambivalent. Jeg er selvfølgelig glad for vi gik videre. Men det er mere en lettelse end glæde/eufori. Lettelse over at ydmygelsen ikke blev total. For det var jo egentlig det der skete - vi blev ydmyget på hjemmebane. Igen!!
0-4 mod Barca var helt skidt. Men Chelsea er altså forsvarende CL-vindere. De er vanvittigt svære at spille imod.
Den køber jeg simpelthen bare ikke - at det på en eller anden måde skulle være en ulempe ved at være foran 3-1 på grund af psykologien i det :D Vi var gode i første halvleg på Stamford Bridge, det rigtigt. Anden halvleg giver vi dem alt initiativ og holder dem væk fra chancer (næsten). Det vel også okay når man er foran 3-1, selvom jeg godt kunne have tænkt mig det anderledes. Men igår blev vi jo udspillet fra start til slut pretty much - igen, igen. Vi vinder på kampgejst og individuel klasse.
Og igen - jeg køber ikke den der med at vi har mangler på midten og backs. Det jo også selv der har sat os i den situation for søren. Vores trup har potentiale til så meget mere end det her. Og det er det der gør mest ondt. Vores spillermateriale er jo ikke Chelseas, Barcelonas eller selv PSGs underlegent. Men på banen er det jo bare det vi ser 90% af tiden.
Chelsea gik ind til kampen med ambitionen om at spille sit livs kamp med højt pres og fysik. Ja, jagten efter et umuligt resultat, som gang på gang viser sig at være muligt alligevel. Men Real Madrid fik det stoppet.
Ancelottis udtalelse efter kampen, som man må være enig i:
"Chelsea put an awful lot of effort in to their press and that gave us the edge in extra time because we were fresher than them at that stage."
9 semifinaler på 11 år! Det er ikke lige kønt hver gang, men som Ramos4 er inde på, så må man blive fan af et andet hold, hvis man synes at kampforløbet vigtigere end at vinde.
Man kan også vende den om og spørge, hvorfor andre hold går så meget op i taktik: fordi Real Madrid har fået dem til det. De kan ikke hamle op med Real Madrids gåpåmod. Også skal man høre om spilovertag, held osv. dagen derpå, når vi alle godt ved, at det var Chelsea, der havde marginalerne på sin side i går og alligevel endte med at tabe.
Meget kan vi nok blive enige om, men hvis du ikke synes vores trup er ringere end PSGs eller Chelseas, så bliver det svært. På backerne er vi jo helt væk for tiden - og de er så vigtige i moderne fodbold. James og Alonso er jo ikke Alves og Carlos, men de er dæleme bedre kørende end vores. Man kan sætte sit hold op på mange måder, og forsøge at dække over fejl og mangler, men når ens backs er så ringe som vores er pt. så ved jeg ikke hvordan man skal stille op for at modvirke det.Lars1991 post=148073 skrev:
Ramos4 post=148071 skrev:
Den køber jeg simpelthen bare ikke - at det på en eller anden måde skulle være en ulempe ved at være foran 3-1 på grund af psykologien i det :D Vi var gode i første halvleg på Stamford Bridge, det rigtigt. Anden halvleg giver vi dem alt initiativ og holder dem væk fra chancer (næsten). Det vel også okay når man er foran 3-1, selvom jeg godt kunne have tænkt mig det anderledes. Men igår blev vi jo udspillet fra start til slut pretty much - igen, igen. Vi vinder på kampgejst og individuel klasse.
Og igen - jeg køber ikke den der med at vi har mangler på midten og backs. Det jo også selv der har sat os i den situation for søren. Vores trup har potentiale til så meget mere end det her. Og det er det der gør mest ondt. Vores spillermateriale er jo ikke Chelseas, Barcelonas eller selv PSGs underlegent. Men på banen er det jo bare det vi ser 90% af tiden.
Mht. til at spille vores eget spil, så er det selvfølgelig et valg man kan tage. Dios vil nok mene at man altid skal spille sit eget spil, som fx. Barca gør det. Barca har så også bare tabt sammenlagt 7-0 til Bayern og 8-2 over én kamp. Det er smag og behag. Jeg synes 10 semifinaler på 12 år er okay.
Og hvis jeg skal køre i samme retorik som jer - så synes jeg da i skal finde et andet hold at være fan af hvis i er tilfredse med middelmådige præstationer som igår. For der er altså højere krav i Real Madrid.