Optakt: Real Madrid – Chelsea, Champions League, 2. kamp

4 år 2 måneder siden #217 af Lars1991

Ramos4 post=148075 skrev:

Lars1991 post=148073 skrev:

Ramos4 post=148071 skrev:

Lars1991 post=148070 skrev: ​Jeg må være enig med Dios den her gang. Jeg synes igår var under alt kritik. Vi var forhelvede bagud 3-0 på hjemmebane imod Chelsea. Kun et par uger efter vi får smask af Barcelona 4-0 på selvsamme bane. Ingen af de hold er altså nogle af de bedste i verden. Imod PSG kunne jeg være 100% glad og euforisk. Den her gang.. er det meget ambivalent. Jeg er selvfølgelig glad for vi gik videre. Men det er mere en lettelse end glæde/eufori. Lettelse over at ydmygelsen ikke blev total. For det var jo egentlig det der skete - vi blev ydmyget på hjemmebane. Igen!!

​Det er noget underligt noget ikke at tage hele kampen med. Eller endda tage begge kampe med, når det nu er en knock-out kamp. Chelsea dominerede i store perioder, ja, fordi første kamp havde flasket sig som den gjorde og fordi vi har de mangler vi nu har på midten og backerne. Hvor meget vi fans end vil de anderledes, så sker der noget psykologisk med spillere der ved de har en føring at forsvare. Chelsea er sindssygt svære at spille imod og med intet at tabe, kunne de spille meget offensivt i går. Der er da intet ydmygende i at tabe 2-3. 

0-4 mod Barca var helt skidt. Men Chelsea er altså forsvarende CL-vindere. De er vanvittigt svære at spille imod. 

Den køber jeg simpelthen bare ikke - at det på en eller anden måde skulle være en ulempe ved at være foran 3-1 på grund af psykologien i det :D Vi var gode i første halvleg på Stamford Bridge, det rigtigt. Anden halvleg giver vi dem alt initiativ og holder dem væk fra chancer (næsten). Det vel også okay når man er foran 3-1, selvom jeg godt kunne have tænkt mig det anderledes. Men igår blev vi jo udspillet fra start til slut pretty much - igen, igen. Vi vinder på kampgejst og individuel klasse.

Og igen - jeg køber ikke den der med at vi har mangler på midten og backs. Det jo også selv der har sat os i den situation for søren. Vores trup har potentiale til så meget mere end det her. Og det er det der gør mest ondt. Vores spillermateriale er jo ikke Chelseas, Barcelonas eller selv PSGs underlegent. Men på banen er det jo bare det vi ser 90% af tiden.

​Meget kan vi nok blive enige om, men hvis du ikke synes vores trup er ringere end PSGs eller Chelseas, så bliver det svært. På backerne er vi jo helt væk for tiden - og de er så vigtige i moderne fodbold. James og Alonso er jo ikke Alves og Carlos, men de er dæleme bedre kørende end vores. Man kan sætte sit hold op på mange måder, og forsøge at dække over fejl og mangler, men når ens backs er så ringe som vores er pt. så ved jeg ikke hvordan man skal stille op for at modvirke det.

Mht. til at spille vores eget spil, så er det selvfølgelig et valg man kan tage. Dios vil nok mene at man altid skal spille sit eget spil, som fx. Barca gør det. Barca har så også bare tabt sammenlagt 7-0 til Bayern og 8-2 over én kamp. Det er smag og behag. Jeg synes 10 semifinaler på 12 år er okay.

PSG har nok på papiret en bedre trup jo, specielt oppe foran. Men jeg kan da slet ikke se hvorfor Chelseas trup skulle være bedre end Real Madrids? Hvad er det de har som vi ikke har? Reece James kommer med en masse power og fart, ham synes jeg også er god. Men han sejlede jo også defensivt i begge kampe. Alonso/Azpilicueta på den anden back er da ikke bedre, på papiret, end Mendy.
Ja kunne gå hele holdet igennem, men ja kan slet ikke sætte mig ind i at vores trup skulle være dårligere end Chelseas ditto.

Og jeg kan slet ikke se relevansen af jeres argumenter med at vi i andre sæsoner også er kommet langt i Champions League og at Barcelona også har fået slag i den her sæson. Så det ved jeg slet ikke hvad jeg skal svare på :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #218 af Dios
@Ramos4.

Skal man nu hører på det her lort, fordi vi igen bliver ydmyget på hjemmebane? At vinde 5-4 over Chelsea og 3-2 over Psg er ikke at uddele en røvfuld :D Men ja det er fint, men spørger du mig direkte om jeg hellere vil ryge ud samt tabe mesterskabet for at slippe af med Ancelotti, så er mit svar klart ja. For det her handler ikke kun om titler. Det handler ligeså meget om ære, og for mig er det ikke en ære at blive ved med at blive ydmyget på hjemmebane, eller vide, at man aldrig bliver det dominerende hold med ham som træner. Det handler ikke om at dominere alle kampe, for det er der ingen hold som kan, men vælger man bevidst at forsvare et resultat hjem, så er det fandeme skidt, at være bagud 3-0 på hjemmebane, hvor afleveringer som kun Modric formår at lave redder vores røv. Det er ikke magisk at kæmpe sig tilbage på den måde for mig. Det er fucking skræmmende og pinligt, at det overhovedet kommer så langt ud. 
Det er præcis det samme som under Zidane. Man vidste Juve ville komme bragende, og man vidste Chelsea ville komme med 110%, men holdets indstilling som kommer fra træneren er forfærdelig, ulækker og giver mig en følelse af, at vi ikke har fortjent at gå videre. Det er selvom vi var klart bedst i første kamp, men det ændre bare det hele efter en så tam kamp. 

Jeg er ikke enig, for selvfølgelig kan Casemiro og Kroos dominere kampene. Det skal bare være på deres præmisser. Carvajal skidt? Han var da klart vores bedste defensive spiller igår? Det siger nok mere om de andre, men alligevel. Nogle gange skal man virkelig ramme bunden før man kan komme på toppen igen, så jeg vil helt klart foretrække at ramme bunden for alvor, så de rigtige justeringer kan komme end at se på det her projekt blive behandlet på den her måde. 
Overgangen som du kalder den har gjort jeg har sat Benzema over holdet, så for hans skyld er jeg utrolig glad for kampene imod Psg og Chelsea. For er der nogen som har fortjent at blive anerkendt så er det fandeme ham. Det gælder i verden, men så sandelig også herinde. Jeg kan godt huske da jeg var omkring den eneste herinde som stadig var fortaler for ham, så endnu en lorte sæson for Real Madrid har gjort jeg håber alt det bedste for Benzema, så tro mig jeg har nydt den her sæson. Det har bare været navnet bag på trøjen som har gjort mig mest stolt og nydt sejrene imod Psg og Chelsea. 

@Fondo_Sur.

Tiden før curling-generationen var sgu herlig. Fuera var blevet råbt i kor og hvide lommetørklæder var blevet viftet, men så kom denne fantastiske generation og fuckede det hele op desværre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Dios.

4 år 2 måneder siden #219 af Fondo_Sur

Lars1991 post=148076 skrev: ​Hvad er det dog for noget vrøvl, ja undskyld mig? Andre hold går op i taktik fordi Real Madrid har et godt gåpåmod? Haha hvad skal det overhovedet betyde? Så alle trænere rundt omkring i verden der ligger stor vægt på taktik gør det fordi Real Madrid er gode til at fighte?

Og hvis jeg skal køre i samme retorik som jer - så synes jeg da i skal finde et andet hold at være fan af hvis i er tilfredse med middelmådige præstationer som igår. For der er altså højere krav i Real Madrid.

Du ved da udemærket godt, at jeg hentyder til Real Madrids rivaler og ikke klubber som FC Nordsjælland. 

Jeg var glad og tilfreds for sejren i går på samme måde som jeg var glad og tilfreds for mesterskabet i 06/07, der blev vundet på ren madridismo. Omvendt din pointe, så mener jeg at sejren i går har alt med Real Madrid at gøre. 

Det er for vildt at I sidestiller Real Madrids trup med Chelseas. De har købt vildt meget ind i de sidste to-tre år og har spillere i deres bedste fodboldalder. Dominansen var forventet, taget betragtning for Chelseas styrke og det første opgør. 

4 år 2 måneder siden #220 af Lars1991

Fondo_Sur post=148079 skrev:

Lars1991 post=148076 skrev: ​Hvad er det dog for noget vrøvl, ja undskyld mig? Andre hold går op i taktik fordi Real Madrid har et godt gåpåmod? Haha hvad skal det overhovedet betyde? Så alle trænere rundt omkring i verden der ligger stor vægt på taktik gør det fordi Real Madrid er gode til at fighte?

Og hvis jeg skal køre i samme retorik som jer - så synes jeg da i skal finde et andet hold at være fan af hvis i er tilfredse med middelmådige præstationer som igår. For der er altså højere krav i Real Madrid.

Du ved da udemærket godt, at jeg hentyder til Real Madrids rivaler og ikke klubber som FC Nordsjælland. 

Jeg var glad og tilfreds for sejren i går på samme måde som jeg var glad og tilfreds for mesterskabet i 06/07, der blev vundet på ren madridismo. Omvendt din pointe, så mener jeg at sejren i går har alt med Real Madrid at gøre. 

Det er for vildt at I sidestiller Real Madrids trup med Chelseas. De har købt vildt meget ind i de sidste to-tre år og har spillere i deres bedste fodboldalder. Dominansen var forventet, taget betragtning for Chelseas styrke og det første opgør. 

Men det samme gælder der så - tror du seriøst på at Real Madrids rivaler bruger taktik fordi ellers har de ikke en chance imod Real Madrid? Eller er taktik bare en stor del af fodbolden - og har været det virkelig længe? :D Jeg forstår ikke din tankegang.

06/07 var fantastisk, men der er vel ingen i Real Madrid der sætter ambitionen efter den sæson?

Og vi må bare være uenig med hensyn til truppen, I guess :D Jeg kan virkelig ikke se hvorfor de skulle være så meget bedre end vores spillere :)

Men fred være med det. Vi alle glade for at Real Madrid gik videre, jeg forstår personligt bare ikke man kan være tilfreds med de præstationer vi har set imod topholdene i 2022 (PSG, Barcelona, Chelsea). Men hvis forventningen til vores trup er at vi skal blive domineret på hjemmebane af et hold som Chelsea så giver det da mere mening. Og måske er det der forskellen virkelig ligger ifht vores synspunkter.

4 år 2 måneder siden #221 af Fondo_Sur
Lars

Det er jo min pointe, at 06/07 var fantastisk, men at der ikke er nogen, der ophøjer sæsonen for sit spil. For truppen var en blanding af ældre spillere, dårlige indkøb og unge talenter heriblandt Marcelo og Higuain som indskiftere. Det var en overgangssæson efter Galacticos æraen ligesom det nuværende er en overgangssæson fra det store hold fra 10’erne.

Det er irriterende, at udehold skal dominere på Bernabeu, men for mig at se - og det er her, hvor vi er uenige - så har et hold som Chelsea og PSG bare et helt andet gear.

Løsningen er todelt. (1) Holdet skal udvikle sig taktisk, og (2) nye, eller blot de unge spillere vi allerede har (efter at have fået lidt erfaring), skal erstatte de gamle. 

Og når nu løsningen ikke er trådt i kraft endnu glæder jeg mig ligesom mange andre over muligheden for trofæer på samme måde, som jeg har glædet mig over trofæer i andre sæsoner med sløje hold. Det har ikke noget at gøre med, at man accepterer spillet, men snarere at man glæder sig over, og er stolt over, at være fan af en klub, der klarer sig så godt i modgang. 

Det hele kompliceres jo af, at der er kommet oliepenge ind i sporten, hvilket gør det sværere for en klub som Real Madrid. Man kan derfor ikke købe sig til et generationsskifte ligesom i 2010, da det ville være alt for dyrt, hvis ikke umuligt, da andre klubber slet ikke har brug for at sælge, da de i forvejen får indtægter nok. Det er helt unikt, at PSG havde råd til at sige nej til Real Madrids bud på Mbappé. Og dem har vi slået ud ligesom olieklubben Chelsea.  Og derfor går det langsommere med at skifte det hele ud. Man kan mene meget om Florentino projekt, men det ser fornuftigt ud. Real Madrid har sikret sig store talenter som Vinicius, Camavinga og Militao samt Courtois for fornuftige priser. Man har styr på økonomien og opbygger en troværdighed i forhold til økonomiske aftaler. Der er en mening med galskaben. 

Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

4 år 2 måneder siden #222 af Lars1991
Ja det er det jeg siger - vi ser meget forskelligt på spillekvaliteten i de respektive trupper. Hvis man føler kvaliteten er sammenlignelig med den i 06/07 så kan jeg godt forstå at man er begejstret for hvad Ancelotti har fået ud af det.

Alt det der med overgangssæsoner (er vi igang med den fjerde nu?) og olieklubber er spændende at snakke om, men er vel en anden diskussion :D 

4 år 2 måneder siden #223 af Fondo_Sur
Nu misforstår du mig med vilje. Kvaliteten er selvfølgelig ikke sammenlignelig, men det er trupsammensætningen. Og sådan en broget trupsammensætning vil lide mod hold, der er designet til at toppe på det pågældende tidspunkt.

Og nej, det er da ikke en anden diskussion, men en forlængelse af den. En forståelse af holdets præstationer, som er mere fyldestgørende end at sige, at det hele er Ancelottis skyld. 

Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.

4 år 2 måneder siden #224 af Lars1991
​Okay den her bliver min sidste besked.

Det jeg har sagt fra starten er at det er flovt hvordan vi er blevet ydmyget/udspillet af PSG, Barcelona og Chelsea(på hjemmebane) i 2022. I mine øjne, har vi holdet til at spille langt bedre. Så kan du snakke så meget du vil om olieklubber, økonomisk ansvarlighed, overgangssæsoner, generationskifter, modstandere der er designet til at peake etc, så meget du vil. Det har bare ingen relevans for hvad jeg siger :)

4 år 2 måneder siden #225 af Kimbo
Seriøst, den her snak om overgangs sæsoner må snart uddø.
Hvad er overhovedet en overgangs sæson ?
Er det ikke bare blevet et prædikat på en sæson man har smidt i havnen på forhånd, for at slippe for at blive træt i kroppen hvis ens hold ikke vinder noget.
Hvis dette er en overgangs sæson så synes jeg den har været ret fantastisk, sikkert mesterskab samt minimum semi i CL, uagtet at spillet har suttet .

Hvornår er det i øvrigt ikke en overgangs sæson længere ?
Når Ronaldo's efterfølger er fundet, Perez er ude af døren, og vi har vundet the treble. Eller hvad er kriterierne mon.

4 år 2 måneder siden #226 af Kimbo
Tilføjelse til selve kampen.
Modric's aflevering er muligvis den bedste jeg har set hele mit liv.
At han nærmest gør det stillestående fatter jeg endnu mindre af.

4 år 2 måneder siden #227 af Ramos4

​Det er bare skudt forbi pointen. Jeg tror ikke der er nogen (ret mig endelig) der ønsker, at vi skal spille sådan her for evigt. Men man må jo spille med hvad man har. Selvfølgelig skal vi forstærke os og Gud hvor kunne det være rart med en træner med en idé. MEN indtil da...vil jeg personligt hellere vinde 2-3 ved at stå tilbage og grave dybt, end at spille eget spil og få en røvfuld på 8-2. Men det er jo smag og behag.

Jeg ved vitterligt ikke, hvordan du eller Dios havde regnet med at vi skulle dominere Chelsea, der har helt andre løbestærke spillere end os. Hvordan skal vi dominere en kamp med Carvajal og Mendy, der smider alting væk? Og med Kroos, Modric og Casemiro der ikke har benene til at presse højt mere end nogle minutter hist og her. Ja vi kan stille med en helt ung Camavinga, der lige er kommet til, men det ændrer ikke på at vi har forfærdelige backer (sorry Dani) og ikke har haft en god højrekant i årevis.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

4 år 2 måneder siden #228 af Ramos4

Dios post=148078 skrev: @Ramos4.

Skal man nu hører på det her lort, fordi vi igen bliver ydmyget på hjemmebane? At vinde 5-4 over Chelsea og 3-2 over Psg er ikke at uddele en røvfuld :D Men ja det er fint, men spørger du mig direkte om jeg hellere vil ryge ud samt tabe mesterskabet for at slippe af med Ancelotti, så er mit svar klart ja. For det her handler ikke kun om titler. Det handler ligeså meget om ære, og for mig er det ikke en ære at blive ved med at blive ydmyget på hjemmebane, eller vide, at man aldrig bliver det dominerende hold med ham som træner. Det handler ikke om at dominere alle kampe, for det er der ingen hold som kan, men vælger man bevidst at forsvare et resultat hjem, så er det fandeme skidt, at være bagud 3-0 på hjemmebane, hvor afleveringer som kun Modric formår at lave redder vores røv. Det er ikke magisk at kæmpe sig tilbage på den måde for mig. Det er fucking skræmmende og pinligt, at det overhovedet kommer så langt ud. 
Det er præcis det samme som under Zidane. Man vidste Juve ville komme bragende, og man vidste Chelsea ville komme med 110%, men holdets indstilling som kommer fra træneren er forfærdelig, ulækker og giver mig en følelse af, at vi ikke har fortjent at gå videre. Det er selvom vi var klart bedst i første kamp, men det ændre bare det hele efter en så tam kamp. 

Jeg er ikke enig, for selvfølgelig kan Casemiro og Kroos dominere kampene. Det skal bare være på deres præmisser. Carvajal skidt? Han var da klart vores bedste defensive spiller igår? Det siger nok mere om de andre, men alligevel. Nogle gange skal man virkelig ramme bunden før man kan komme på toppen igen, så jeg vil helt klart foretrække at ramme bunden for alvor, så de rigtige justeringer kan komme end at se på det her projekt blive behandlet på den her måde. 
Overgangen som du kalder den har gjort jeg har sat Benzema over holdet, så for hans skyld er jeg utrolig glad for kampene imod Psg og Chelsea. For er der nogen som har fortjent at blive anerkendt så er det fandeme ham. Det gælder i verden, men så sandelig også herinde. Jeg kan godt huske da jeg var omkring den eneste herinde som stadig var fortaler for ham, så endnu en lorte sæson for Real Madrid har gjort jeg håber alt det bedste for Benzema, så tro mig jeg har nydt den her sæson. Det har bare været navnet bag på trøjen som har gjort mig mest stolt og nydt sejrene imod Psg og Chelsea. 

@Fondo_Sur.

Tiden før curling-generationen var sgu herlig. Fuera var blevet råbt i kor og hvide lommetørklæder var blevet viftet, men så kom denne fantastiske generation og fuckede det hele op desværre.

​Truppen er ikke god nok, Dios. Hvis du tror vi kan dominere et tophold i Premier League med Carvajal, Mendy, Casemiro og Kroos og uden en højrekant med kvalitet, jamen så bliver vi nok ikke enige :) Vi er jo milevidt fra den kvalitet vi havde da Carvajal og Marcelo var på toppen. Ramos var på toppen. Midtbanen var. Vi havde Ronaldo. We're fking miles away.

Så der er vi nok direkte uenige. Jeg tror ikke på, vi kunne dominere som du ønsker det. Og der synes jeg det er rarere at gå videre 2-3 end at prøve at holde fast i et fatamogama af fordums styrke og tabe 8-2. Denne sæson fik Barca to gange 0-3 mod Bayern. Vi er i endnu en CL-semifinale. 

Selvfølgelig skal der ske ting til sommer. En træner med en idé? Namme nam. To nye backer? Mums. Men indtil da....så må vi sgu fight den hjem. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum