Optakt: Real Madrid – Chelsea, Champions League, 2. kamp

2 måneder 1 uge siden #241 af Fondo_Sur
Ej at forglemme, at han erstattede Lampard. Manden der er ved at få Everton rykket ned. Så der var plads til forbedring.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 1 uge siden #242 af Ramos4

Kasillas post=148155 skrev: ​Bayern Munchen spillede som en pose lort, men efter at Hansi Flick tog over blev holdet/spillet helt forvandlet med den SAMME trup. 

Det samme ting skete med Chelsea i sidste sæson efter at Lampard blev fyret, og Tuchel tog over, og holdet/spillet blev helt forvandlet med den SAMME trup.

Derfor tror jeg, at "den rette træner" sagtens kunne få mere ud af truppen end lige Ancelotti.

Problemet er, at det ikke er en eksakt videnskab at lokalisere "den rette træner": Ingen havde forventet, at Hansi Flick ville forvandle MUnchen til et vindehold. Ligeliges med Tuchel dengang, for de fleste Chelsea-fans ville faktisk slet ikke have ham og var skeptiske.

Netop fordi det ikke er en eksakt videnskab at finde "den rette træner", synes jeg fortsat, at Ancelotti skal have en sæson mere i sidste ende trods alt. Måske har han lært af sine fejl og vil eksperimentere anderledes i næste sæson. Og i det mindste ved vi hvad vi har i Ancelotti.

Desuden vil jeg også tilslutte mig, at jeg heller ikke bryder mig om at forsvare en 1-0 eller 3-1 hjem, og foretrækker mere angrebsfodbold fra minut 1. Speciel når det er på Bernabeu.

​Jamen der er ingen af os uenige. Det eneste jeg påpeger er bare risikoen ved at gøre det sidstnævnte. Jo mere man åbner op jo større er chancen for at få røven på komedie imo. Sat lidt på spidsen. Vi aner ikke hvad der ville være sket, hvis vi havde handlet anderledes mod PSG og Chelsea.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

2 måneder 1 uge siden #243 af Kasillas

DeLaRed post=148164 skrev:

Kasillas post=148155 skrev: ​Bayern Munchen spillede som en pose lort, men efter at Hansi Flick tog over blev holdet/spillet helt forvandlet med den SAMME trup. 

Det samme ting skete med Chelsea i sidste sæson efter at Lampard blev fyret, og Tuchel tog over, og holdet/spillet blev helt forvandlet med den SAMME trup.

Derfor tror jeg, at "den rette træner" sagtens kunne få mere ud af truppen end lige Ancelotti.

Problemet er, at det ikke er en eksakt videnskab at lokalisere "den rette træner": Ingen havde forventet, at Hansi Flick ville forvandle MUnchen til et vindehold. Ligeliges med Tuchel dengang, for de fleste Chelsea-fans ville faktisk slet ikke have ham og var skeptiske.

Netop fordi det ikke er en eksakt videnskab at finde "den rette træner", synes jeg fortsat, at Ancelotti skal have en sæson mere i sidste ende trods alt. Måske har han lært af sine fejl og vil eksperimentere anderledes i næste sæson. Og i det mindste ved vi hvad vi har i Ancelotti.

Desuden vil jeg også tilslutte mig, at jeg heller ikke bryder mig om at forsvare en 1-0 eller 3-1 hjem, og foretrækker mere angrebsfodbold fra minut 1. Speciel når det er på Bernabeu.

​Lige ifht Tuchel, saa varede festen ikke for laenge, han er kun igang med sin 2. season (sin foerste hele season) og de ligger paa en 3. plads i Premier League, taettere paa 4. pladsen end paa 2. pladsen, de taber EFL cup finalen og er ude af CHL. Saa selvom han formaaede at sparke ny energi ind i Chelsea truppen til afslutningen af sidste season, saa er der vel ikke meget at klappe af i denne season?

Chelsea-fansene er i hvert fald meget glad for ham selv nu den dag i dag. Men der er en pointe i at hvis Chelsea fortsætter med at være på 3.plads og tidligt ude af mesterskabskampen efter at have erhvervet sig en række (dyre) spillere i næste sæson kan piben få en anden lyd. Men øjebliksbilledet er, at Tuchel populært i London selv nu.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Kasillas.

2 måneder 1 uge siden #244 af DeLaRed

Kasillas post=148170 skrev:

DeLaRed post=148164 skrev:

​Lige ifht Tuchel, saa varede festen ikke for laenge, han er kun igang med sin 2. season (sin foerste hele season) og de ligger paa en 3. plads i Premier League, taettere paa 4. pladsen end paa 2. pladsen, de taber EFL cup finalen og er ude af CHL. Saa selvom han formaaede at sparke ny energi ind i Chelsea truppen til afslutningen af sidste season, saa er der vel ikke meget at klappe af i denne season?

Chelsea-fansene er i hvert fald meget glad for ham selv nu den dag i dag. Men der er en pointe i at hvis Chelsea fortsætter med at være på 3.plads og tidligt ude af mesterskabskampen efter at have erhvervet sig en række (dyre) spillere i næste sæson kan piben få en anden lyd. Men øjebliksbilledet er, at Tuchel populært i London selv nu.

​Beklager, jeg viste ikke det udelukkende var popularitet vi snakkede om, det er jo naturligvis en helt anden debat, og her ved jeg ikke om vi som Real fans skal helt tilbage til Del Bosque for at finde en træner som fansene var “tilfredse” med i over 12 måneder…

Men ihverfald baseret på resultater, så varede Tuchel’s “Magi” ikke længe, men det handler naturligvis om om man ser fodbold ligesom Xavi, hvor man skal spillle godt først og så kommer resultatet i 2. række..,her kan man så argumentere hvor det flottet spil blev af mod Frankfurt, men det skal du ikke sige til Xavi at jeg har sagt ;-)

Donde está la biblioteca?

2 måneder 1 uge siden #245 af Dios
@Ramos4.

Jeg synes slet ikke man kan sammenligne 06/07 tiden med Ancelotti tiden. Det er faktisk ligegyldigt hvilken periode du vælger med sidstnævnte. Først og fremmest var det en helt anden præsident, hvis største bedrift ifølge ham selv var at hente Sneijder ind som 10'er. Det var jo vanvid i sig selv :D 

Jeg vil lade den ligge, da din definition på flot fodbold ikke kan spilles med det nuværende materiale, hvor jeg egentlig bare mener man kan se hen imod Betis, så spiller de vanvittigt flot fodbold i mine øjne. Flot fodbold er mange ting, men hvis du virkelig ikke mener, at vores spillere kan sammensætte 2-3 løb med samme idé samt vi under pres ikke kan slå afleveringer uden at miste den medmindre det er tilbage til Courtois, så har du nok ret. Sådan ser jeg bare slet ikke på det, og fred være med det. Du mener dog, at mod dårlige modstandere skal vi kunne spille bedre, men er det fordi du mener Ancelotti ikke får det til at ske, eller Modric ikke er god nok? For det er vel 2 vidt forskellige ting, og hvad hele debatten vel drejer sig om.
I den perfekte verden hentede vi ikke Klopp, for ham vil fansene eller præsidenten jo ikke have. Det absolut største problem i Real Madrid er fansene. Vi har en præsident som laver meningsmålinger i pressen, for at føle sig frem til hvad fansene vil have. Derfor ender man op med en spiller som Bale, fordi der er alt for mange fans som egentlig ikke har forstand på fodbold. Den er overhovedet ikke møntet på dig, eller mange andre herinde, men prøv engang og se de hjernedøde meningsmålinger på Marca. 
Real Madrid mistede sin identitet under krisen. Ikke Corona, men den krise hvor vi var alle underlegne (specielt Lyon). Der mistede vi os selv, og før det var der sgu ingen som var tilfredse på stadion, hvis man fedtede en 1-0 sejr hjem, for det er jo de 3 point som er vigtigst. Den holdning eksisterede ikke dengang, og man var først tilfredse, hvis man var overlegne på banen. Så kan man grine af hvad Xavi lige har udtalt, men jeg ville elske at have en træner i Real Madrid som udtalte det. Så længe det ikke er Xavi eller Pique, så ville jeg være pave stolt, hvis vi havde en træner som sagde, at spillet på banen var ligeså vigtigt som de 3 point, for det var de engang.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

2 måneder 1 uge siden #246 af Ramos4

Dios post=148185 skrev: @Ramos4.

Jeg synes slet ikke man kan sammenligne 06/07 tiden med Ancelotti tiden. Det er faktisk ligegyldigt hvilken periode du vælger med sidstnævnte. Først og fremmest var det en helt anden præsident, hvis største bedrift ifølge ham selv var at hente Sneijder ind som 10'er. Det var jo vanvid i sig selv :D 

Jeg vil lade den ligge, da din definition på flot fodbold ikke kan spilles med det nuværende materiale, hvor jeg egentlig bare mener man kan se hen imod Betis, så spiller de vanvittigt flot fodbold i mine øjne. Flot fodbold er mange ting, men hvis du virkelig ikke mener, at vores spillere kan sammensætte 2-3 løb med samme idé samt vi under pres ikke kan slå afleveringer uden at miste den medmindre det er tilbage til Courtois, så har du nok ret. Sådan ser jeg bare slet ikke på det, og fred være med det. Du mener dog, at mod dårlige modstandere skal vi kunne spille bedre, men er det fordi du mener Ancelotti ikke får det til at ske, eller Modric ikke er god nok? For det er vel 2 vidt forskellige ting, og hvad hele debatten vel drejer sig om.
I den perfekte verden hentede vi ikke Klopp, for ham vil fansene eller præsidenten jo ikke have. Det absolut største problem i Real Madrid er fansene. Vi har en præsident som laver meningsmålinger i pressen, for at føle sig frem til hvad fansene vil have. Derfor ender man op med en spiller som Bale, fordi der er alt for mange fans som egentlig ikke har forstand på fodbold. Den er overhovedet ikke møntet på dig, eller mange andre herinde, men prøv engang og se de hjernedøde meningsmålinger på Marca. 
Real Madrid mistede sin identitet under krisen. Ikke Corona, men den krise hvor vi var alle underlegne (specielt Lyon). Der mistede vi os selv, og før det var der sgu ingen som var tilfredse på stadion, hvis man fedtede en 1-0 sejr hjem, for det er jo de 3 point som er vigtigst. Den holdning eksisterede ikke dengang, og man var først tilfredse, hvis man var overlegne på banen. Så kan man grine af hvad Xavi lige har udtalt, men jeg ville elske at have en træner i Real Madrid som udtalte det. Så længe det ikke er Xavi eller Pique, så ville jeg være pave stolt, hvis vi havde en træner som sagde, at spillet på banen var ligeså vigtigt som de 3 point, for det var de engang.

Der er vel forskel på at lægge 2-3 afleveringer i træk i La Liga, og så gøre det mod et pressende PSG- eller Chelsea-hold. Vi kunne da have kørt PSG og Chelsea rundt, hvis de ikke pressede ordentligt. Og NÅR vi ikke kan lægge 2-3 afleveringer, hvor det er udelukkende vores egen skyld, jamen så er jeg da også den første til at kritisere det. 
Selvfølgelig kan vi lægge 2-3 afleveringer i træk, det gjorde vi jo også på Stamford Bridge. Jeg går ikke ud fra at Ancelotti sagde de skulle lade være i returen, så jeg tænker at spillerne simpelthen ikke evnede at holde fast i kuglen. Lige dét kan jeg ikke kritisere træneren for. 

Men jeg ved ikke engang om du mener første kamp var ydmygende også? Der overlod vi også meget til Chelsea - var det en okay kamp eller skal vi dominere mere? Og det er et oprigtig spørgsmål. 

Lad mig bare sige: Jeg ville ønske Carlo havde gjort meget mere med holdet. Jeg er ikke imponeret over Carlos evner til at bruge ungdommen, udvikle spillere eller få spillet til at flyde. Men da vi hele tiden har vidst, han er en Capello-træner der er ude igen om max 1 år, så vejer remontada-sejrene mod PSG og Chelsea bare højere end skuffelsen over Carlo. Man kunne jo også nemt rive sig i håret over at vi altid kom bagud i 06/07 - fremfor at glæde sig over alle de sene sejre.

Jeg kan ikke hidse mig op over at Ancelotti udfører præcis det job han er hyret til. Jeg KAN hidse mig op over, at Perez ikke køber ind efter spillestilen og ikke hyrer managers der har spillestile. Det har jeg også altid udtrykt. Perez vægter en træners stjerne-pleje og kendskab til Real Madrid højere end noget andet, og når man ser at han har 5 CL-titler på CV'et, så er det også svært at se hvorfor han skulle begynde at ændre på det nu. Like it or not :/

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

2 måneder 1 uge siden #247 af Ramos4
Angående spillet på banen, så siger Michael Laudrup det næsten hver gang han kommenterer Real Madrid: "Der er mange der fejlagtigt tror at tilskuerne på Bernabéu frem for alt værdsætter elegant spil. Det er ikke rigtig. Det tilskuerne elsker, er spillere der kæmper for holdet og aldrig giver op."

- Frit hentet fra hukommelsen. Han sagde det mod Chelsea også. Citat er ingelunde 100% korrekt, men esenssen er jeg overbevist om. Han har sagt det flere gange. Det er også bare at kigge godt efter. Hvad får den største applaus; et godt mål eller en syngende tackling af Isco på en Barca-mand? 

Vindermentalitet, dét er Madrids DNA, og det er dæleme svært at objektivt blive klog på. Er det okay at blive domineret en hel kamp, hvis man bare fighter og aldrig giver op? Og vinder?
Barca har siden Cruyff altid spillet 4-3-3 i en eller anden form, og en træner bliver slagtet hvis han viger fra det. Barcelona skal også spille boldbesidende. Det har heller aldrig været lige så vigtigt i Madrid, hvor man ofte har spillet langt mere direkte. Tilskuerne på Bernabéu vil gerne underholdes, men det er jo ganske subjektivt hvad det er. 

Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Ramos4.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.