Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 2. kamp
Præcis! Bredden er vores største problem!Kiwes post=162342 skrev: Lige nu tænker jeg ikke det handler om at komme af med Kroos, Modric eller Benzema...men at komme af med Hazard, Mariano, Odriozola, Mendy osv...og så få noget kvalitet ind.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men det samme kan jo siges om alle vores spillere? Det da ligemeget hvor meget teknik man har, hvis man bliver overfaldet af tre city spillere og ens egne spillere ikke løber omkring en. Det er da rigtigt at vi godt kunne bruge en genialitet hist og her til at komme fri fra presset, men det er ikke en holdbar løsning, der skal være en plan for hvordan man bevæger sig som hold i sådan en situation.Lars1991 post=162356 skrev:
elle44 post=162352 skrev: Lidt vildt at kritisere Vini og Rodrygo i sådan en kamp, altså de kan jo godt lægge et pres, hvis det altså var taktikken, det var det åbenlyst ikke. Vini kan jo ikke drible 6 spillere fra egen banehalvdel og score, og det var jo nærmest de bedste situationer han kom i, det samme med Rodrygo. Rodrygo var dog lidt bedre til ikke bare at smide bolden væk, selvom en aflevering til Carvajal og Valverde i den side, nok i sidste ende kan og skal kategoriseres som et boldtab ;)
Benzen skal jo, som han plejede, være dygtig til at modtage bolden med ryggen mod mål og sende den videre til kanterne så de kommer i bedre situationer. Det er taktikken, men den dur ikke når Benz spiller så horribelt som han gør, han sætter jo ikke én fod rigtig i hele kampen, og taktikken ændres ikke på denne baggrund.
Jeg er en Rodrygo believer, men i dag synes jeg han virkede kyst. Han virkede usikker på bolden og spillede ikke med den samme selvtillid som han ellers har gjort i det meste af 2023. Og det kostede flere boldtab, især i første halvleg, hvor vi virkelig havde brug for hans teknik til at holde på bolden.
Det var simpelthen for ufarligt. Citys forsvar var pakket godt. Den falder sku tilbage på Ancelotti. Ikke godt nok, men sådan er det.
Ærgerligt at den blev hele 4-0, det behøvede den ikke at ende. Men nederlaget gør sjovt nok ikke så ondt. Det er bare en fattet fornemmelse, at det ikke fungerede. Med lidt held kunne Kroos’ langskud have gået ind til 1-1, men det er ikke meget at holde sig til.
Jeg siger jo ikke at Ceballos skal spille. Men Bellingham, Tchouameni og Camavinga fx.Lars1991 post=162354 skrev:
Ramos4 post=162350 skrev:
Modric er 38. Han har haft sporadiske rigtig gode kampe i denne sæson. Men det meste af tiden ligner han altså en på 38, der spiller 60 minutter og bliver klappet ud. Det må jo stoppe og hvorfor ikke nu?Lars1991 post=162348 skrev:
Ramos4 post=162343 skrev:
Hvorfor vil du forlænge med Kroos og Modric? Vi har en midtbane uden ben. Det er selvmord i de her kampe.Lars1991 post=162340 skrev: Jeg kan mærke jeg ikke har ligeså reaktionære holdninger som mange herinde. Jeg synes stadig vi skal forlænge med Kroos, Modric og Benzema.
I dag var det dog ikke kønt for de to sidstnævnte. Benzema skal bare på sommerferie så hurtigt som muligt, og jeg har en stærk tro på at Modric slet ikke er klar til de her kampe. Han blev meldt ude i 4 uger og var klar like 10 dage efter til cup-finalen.
Vores spillere fandt bare ikke løsningerne i første halvleg. Synes vi havde 15 fine minutter imellem 1-0 og 2-0, men det var skrækkeligt hvor mange tekniske fejl og dårlige beslutninger vi lavede resten af tiden. Men City ville altid komme ud med 110%, imens vi kommer ud på lidt mindre. Sådan gør vi altid. Så er det overlevelse indtil luft går lidt af ballonen fra modstanderen, og så kører vi på. Men selv når vi skal overleve plejer vi at have små perioder, hvor vi får lidt spil. Det skete ikke i dag.
I anden halvleg ser vi at City spillerne er mere trætte, de begynder også at lave en del fejl. Men vi bagud med 2 allerede, Benzema og Modric spiller forfærdeligt og vores super-subs er allerede (fortjent) på banen. Ingen magiske øjeblikke fra Vini. Hvis han havde lavet et mål ud af ingenting ligesom imod Liverpool da vi var bagud 2-0, så havde det måske blevet mere spændende. Men det var det vi skulle håbe på, noget magi. Vi kom aldrig rigtig tæt på.
Fordi de stadig har masser af byde på, verdensklasse spillere. Jeg har dog længe sagt at jeg ikke synes de begge skal starte en kamp på samme tid. Det betyder ikke at de skal ud af klubben.
Derudover synes jeg så heller ikke det deres mangel på ben, der koster i dag. Vi havde bare ikke løsningerne til at spille den ud af Citys pres. Det handler altså langt mere om teknik og løb uden bold end hurtighed og løbepensum. Der var ingen sammenhæng imellem vores midtbane og angreb generelt.
Modric er 37. Og så fordi jeg er uenig. Jeg synes han har mange gode kampe. Og mere vigtigt, synes jeg det har været meget tydeligt når hverken Modric og Kroos ikke har spillet, på den dårlige måde. Senest imod Getafe.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
elle44 post=162360 skrev:
Men det samme kan jo siges om alle vores spillere? Det da ligemeget hvor meget teknik man har, hvis man bliver overfaldet af tre city spillere og ens egne spillere ikke løber omkring en. Det er da rigtigt at vi godt kunne bruge en genialitet hist og her til at komme fri fra presset, men det er ikke en holdbar løsning, der skal være en plan for hvordan man bevæger sig som hold i sådan en situation.Lars1991 post=162356 skrev:
elle44 post=162352 skrev: Lidt vildt at kritisere Vini og Rodrygo i sådan en kamp, altså de kan jo godt lægge et pres, hvis det altså var taktikken, det var det åbenlyst ikke. Vini kan jo ikke drible 6 spillere fra egen banehalvdel og score, og det var jo nærmest de bedste situationer han kom i, det samme med Rodrygo. Rodrygo var dog lidt bedre til ikke bare at smide bolden væk, selvom en aflevering til Carvajal og Valverde i den side, nok i sidste ende kan og skal kategoriseres som et boldtab ;)
Benzen skal jo, som han plejede, være dygtig til at modtage bolden med ryggen mod mål og sende den videre til kanterne så de kommer i bedre situationer. Det er taktikken, men den dur ikke når Benz spiller så horribelt som han gør, han sætter jo ikke én fod rigtig i hele kampen, og taktikken ændres ikke på denne baggrund.
Jeg er en Rodrygo believer, men i dag synes jeg han virkede kyst. Han virkede usikker på bolden og spillede ikke med den samme selvtillid som han ellers har gjort i det meste af 2023. Og det kostede flere boldtab, især i første halvleg, hvor vi virkelig havde brug for hans teknik til at holde på bolden.
At der er andre spillere der også havde en dårlig kamp, ændrer vel ikke på Rodrygos. Jeg snakker ikke om genialiteter, men bare generel boldsikkerhed og så mentalitet/attitude.
Men du har ret i at de ikke havde gode betingelser, men derfor kan man godt efterlade et godt indtryk. Og det gjorde Rodrygo ikke i dag, i mine øjne. Egentlig heller ikke Vini, men han var en tand bedre, da han trods alt også havde en håndfuld gode aktioner.
Vi er der igen næste sæson - Hala Madrid!
- 9eren
- Gæst
-
Det vel kun Courtois der leverer et godt indtryk idag, havde det ikke været for ham havde Haaland stået med et hattrick idag, men nok om det. Min pointe er sådan set bare, at det ikke giver mening at pege fingre af enkelte spillere når taktikken og opsætningen af holdet er så forfejlet som idag. De første 30 minutter lignede spillerne nogen der simpelthen ikke anede hvad deres roller var. Jeg har det fint med at holdet spiller afventende, men at de decideret ikke går ind i en duel før modstanderen er i feltet, er godt nok en passivitet jeg aldrig tidligere har været vidne til.Lars1991 post=162363 skrev:
elle44 post=162360 skrev:
At der er andre spillere der også havde en dårlig kamp, ændrer vel ikke på Rodrygos. Jeg snakker ikke om genialiteter, men bare generel boldsikkerhed og så mentalitet/attitude.
Men du har ret i at de ikke havde gode betingelser, men derfor kan man godt efterlade et godt indtryk. Og det gjorde Rodrygo ikke i dag, i mine øjne. Egentlig heller ikke Vini, men han var en tand bedre, da han trods alt også havde en håndfuld gode aktioner.
City har virkelig gode spillere, men spiller for spiller er de jo ikke milevidt foran os på alle positioner, men som hold er de bare uhyggeligt stærke, kliniske, med et højt bundniveau. Vi er utroligt ustabile over en sæson.
Jeg hælder mest til at vi siger tak for alt til Ancelotti, for derefter at gå i en lidt mere moderne retning, HVIS den trænerprofil findes derude. Samtidig SKAL ledelsen simpelthen vågne op og forstærke truppen på de nødvendige positioner, det er simpelthen et krav nu, vi kan ikke blive ved med at hænge fast i fortiden og udskyde generationsskiftet. Modric og Kroos må gerne blive en sæson mere, men der skal satses på Camavinga, Tchouameni, Valverde og Bellingham. Der skal tænkes nyt.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Helt enig. Ancelotti fortsætter...men..han har udviklet absolut intet på vores spil. Der er intet over hans taktiske beslutninger som jeg synes han bør krediteres for denne sæson. Spillerne har skaffet resultater (eller dem vi i det mindste har fået og ikke Carlo). Jeg synes også tiden er til at sige tak til ham og så prøve noget nyt og gerne en der tør spille fodbold og ikke det her defensive-pis bold som vi har set mod Barca flere gange i denne sæson og nu mod City. Og hvem fanden stiller egentlig op med så offensivt et hold på papiret og så bare beder spillerne trække sig helt tilbage. Så gå da med 4 på midten og 2 oppe foran, hvis det er indstillingen. Det var som om at planen bare var at give dem alt intiativ og så håbe på at vi kunne skabe et eller andet tilfældigt.El Siete post=162369 skrev: Som en anden bruger skrev; "alle kan tabe til City, bare ikke sådan her."Rørte vi overhovedet bolden de første 20-25 min. Sidste sæson blev vi i store perioder udspillet af PSG, Chelsea, City og Liverpool, men formåede på fantastisk vis at vinde trofæet, og i år ender vi så med at blive helt udraderet af City. Fortsætter Ancelotti og vi forlænger med en lang række spillere, og blot henter Bellingham og et par andre, så vil vi se samme resultat næste sæson, og der skal igen noget ekstraordinært til for at vi vinder. Samt at det højest sandsynligt bliver på bekostning af ligaen.
City har virkelig gode spillere, men spiller for spiller er de jo ikke milevidt foran os på alle positioner, men som hold er de bare uhyggeligt stærke, kliniske, med et højt bundniveau. Vi er utroligt ustabile over en sæson.
Jeg hælder mest til at vi siger tak for alt til Ancelotti, for derefter at gå i en lidt mere moderne retning, HVIS den trænerprofil findes derude. Samtidig SKAL ledelsen simpelthen vågne op og forstærke truppen på de nødvendige positioner, det er simpelthen et krav nu, vi kan ikke blive ved med at hænge fast i fortiden og udskyde generationsskiftet. Modric og Kroos må gerne blive en sæson mere, men der skal satses på Camavinga, Tchouameni, Valverde og Bellingham. Der skal tænkes nyt.
- 9eren
- Gæst
-
Tag så dit Mastercard frem og jeg er ligeglad om der står minus 4 milliarder på!
- 9eren
- Gæst
-