Optakt: Manchester City - Real Madrid, CL-semifinale, 2. kamp
Man sidder med en Tom følelse. Vi spillede mod præcis det samme city hold som for 1 uge siden. Og igår kunne vi ikke lave 5 afleveringer i træk. Jeg begriber ikke hvad der er foregået oppe i hovederne på spillerne. Hvordan kan samtlige spiller få et kollektiv sammenbrud. City var gode ja, men nøj det skyldes Reals absurde ringe indsats. Jeg er stadig målløs.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
De var simpelthen sat helt forkert op til kampen og så rådvilde ud. Vi ved jo hvad spillerne kan, jeg kigger mest på Ancelotti og taktikken; tre mand i angrebet ude af stand til at presse City, og en svag midtbane der blev spillet lige igennem. Kombiner det med manglende interesse/ligegyldighed hos en række spillere, og det blev en fadæse.Hamid8210 post=162374 skrev: Dagen derpå.
Man sidder med en Tom følelse. Vi spillede mod præcis det samme city hold som for 1 uge siden. Og igår kunne vi ikke lave 5 afleveringer i træk. Jeg begriber ikke hvad der er foregået oppe i hovederne på spillerne. Hvordan kan samtlige spiller få et kollektiv sammenbrud. City var gode ja, men nøj det skyldes Reals absurde ringe indsats. Jeg er stadig målløs.
Koncentration/interesse er et tema der har gået igen i sæsonen, og hvis de rette spillere ikke er der mentalt, så er der INGEN plan b.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- 9eren
- Gæst
-
Pure madridistas!!!!
- Brylle
- Gæst
-
Bare rolig venner. Jeg blev også ringet op af min peña (og det er en meget bedre peña) som sagde, at ingen skal bestemme om I skal være skuffede og hvordan I vælger at være skuffede herinde. Min peña fortalte også, at man ikke skal belære andre om hvordan de vælger at være fan. De har i øvrigt fulgt klubben siden 60'erne. Hvis ikke før! Det kunne andre peñaer lære noget af!!!9eren post=162377 skrev: Dejlig besked fra min peña på vejen hjem i flyet fra deres tur. De har fulgt klubben siden 80erne hvis ikke før som peña. Noget mange brugere herinde godt kunne lære noget af.
Pure madridistas!!!!
- Brylle
- Gæst
-
Der har heller ikke været spændende spillere fra bredden som kunne have trådt frem og givet Ancelotti mulighed for at udvikle spillet i løbet af sæsonen. Jeg tror ikke at en fyring hjælper alverden og det giver slet ikke mening at skulle sige farvel til de tre gamle som er blevet udskældt herinde efter nederlaget. Det er klart at der ikke er meget benzin i tanken, og man står med absolut ingen mulighed for at overraske modstanderen eller sætte Benzema op på en anden måde. Der er mange pladser hvor det er blevet til nødløsninger eller hvor trætte spillere bare har været nødt til at fortsætte. Der er også pladser uden reel konkurrence og det hjælper ikke alle. En bruger herinde skrev "stol på klubben!!!" 500 gange i sommers. Det har vist sig, at deres strategi og naivitet gav bagslag.
Jeg håber virkelig, at den trup bliver fyldt ordentligt op og man får skilt alle de spillere fra som ikke har noget at gøre på holdet uanset om de sælges eller ej. Hvis ikke man sværger til en rød tråd og et koncept, så skal man være i stand til at kunne flere ting. Det koster når gamle og slidte spillere skal spille uafbrudt selv når de er småskadet, og når man sætter en angriber ind 3 gange om året, så kommer han ikke til at ramme noget som helst heller. Sådan er virkeligheden bare og det skal de forstå.
Brylle post=162380 skrev:
Bare rolig venner. Jeg blev også ringet op af min peña (og det er en meget bedre peña) som sagde, at ingen skal bestemme om I skal være skuffede og hvordan I vælger at være skuffede herinde. Min peña fortalte også, at man ikke skal belære andre om hvordan de vælger at være fan. De har i øvrigt fulgt klubben siden 60'erne. Hvis ikke før! Det kunne andre peñaer lære noget af!!!9eren post=162377 skrev: Dejlig besked fra min peña på vejen hjem i flyet fra deres tur. De har fulgt klubben siden 80erne hvis ikke før som peña. Noget mange brugere herinde godt kunne lære noget af.
Pure madridistas!!!!
Jeg snakkede med selveste Iván de la Peña, altså Mr. Peña, og han fortalte da også at Real Madrid fans burde være skuffede og flove efter igår. Jeg nævnede selvfølgelig 9'erens kommentar og spurgte om han var sikker, så han konsulterede med Peña Jr (Ruben Peña fra Osasuna) og han var helt enig. Jeg tænker, at når det kommer fra Peñas som dem, der har været det hele deres liv(!), så må det være korrekt.
Vi taler også om et hold som fra starten af denne sæson ikke havde nogen duelige backs. Mendy har aldrig haft niveauet til Real Madrid og Carvajal er konstant skadet eller kæmper med sin form. Vi havde heller ikke nogen højrekant. Hverken Rodrygo eller Asensio kunne for alvor sætte sig på den position. Vi havde heller ikke nogen angriber udover Benzema. Vi havde heller ingen der kunne afløse Vinicius fra tid til anden. Men med de forhåndenværende søm så har Ancelotti fået stablet en konkurrencedygtigt hold sammen. Det holdte ikke hele vejen, men undervejs har vi set Valverde, Camavinga og Rodrygo virkelig udvikle sig til spillere af international klasse. Den ære skal vel også delvis tildeles træneren. Vi har da stadig en del huller i truppen, men jeg kan ikke se hvorfor der skulle være behov for en anden træner. Giv manden en højreback og en angriber, udover Fran Garcia og Bellingham, så er vi klar igen i næste sæson
- 9eren
- Gæst
-
Der er ingen der siger i ikke må være skuffet eller råbe Carlos skal fyres. Men jeg siger at der er en taber attitude herinde på nogle folks udtalelser. Og det er mega fedt at der faktisk er nogle som forstår sig på at være fans af en klub uden at skulle tage patent på hvad klubben gør rigtig og forkert. Særligt nårBrylle post=162380 skrev:
Pure madridistas!!!!
holdet skuffer i en afgørende kamp som i går.
den form for disrespekt overfor klubben, spillerne og træneren er den taber attitude jeg påpeger
Kritik =/= disrespekt9eren post=162390 skrev:
Der er ingen der siger i ikke må være skuffet eller råbe Carlos skal fyres. Men jeg siger at der er en taber attitude herinde på nogle folks udtalelser. Og det er mega fedt at der faktisk er nogle som forstår sig på at være fans af en klub uden at skulle tage patent på hvad klubben gør rigtig og forkert. Særligt nårBrylle post=162380 skrev:
Pure madridistas!!!!
holdet skuffer i en afgørende kamp som i går.
den form for disrespekt overfor klubben, spillerne og træneren er den taber attitude jeg påpeger
Hvad er formålet med at være medlem af et forum, hvis der ikke er plads til kritik især ovenpå gårsdagens afklapsning? Taber attitude er hvad spillere og coach fremviste i Manchester.
Spot on. Hvis der ikke er plads til åben dialog, ender forummet jo bare som et forsamlingssted for en flok jubelidioter.Kritik =/= disrespekt
Hvad er formålet med at være medlem af et forum, hvis der ikke er plads til kritik især ovenpå gårsdagens afklapsning? Taber attitude er hvad spillere og coach fremviste i Manchester.
Og selvom at blodet nogle gange kan koge over herinde, skal vi bestemt kunne kritisere hvad der sker i og omkring klubben. Hvis der generelt ikke stilles spørgsmålstegn ved tingene blandt alle involveret i klubben, inklusiv fans, kan vi ende med at få en Bartomeu som Perez’ efterfølger (må guderne forbyde).
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-