Optakt: Real Madrid – Rayo Vallecano, LaLiga, 12. spillerunde

2 år 8 måneder siden #121 af NadaMás
​Som en anden bruger nævner, vil Braga-kampen være en god mulighed for at prøve nogle ting af.
Give Brahim noget spilletid, og Güler en debut. 

Vi skal selvfølgelig have 1. pladsen i gruppen, så med det forbehold - Men det er klart, at når offensiven i forvejen er så tynd, bør alle spillere at være i kampform og være i spil til pladserne.

Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 8 måneder siden #122 af 9eren

Lars1991 post=169500 skrev: ​Det godt nok håbløst unuanceret herinde :D

​det er præcist det her jeg taler om!

2 år 8 måneder siden #123 af JesperThomsen

9eren post=169504 skrev:

​det er præcist det her jeg taler om!

​så nuancér det venligst for os der synes det var endnu en horribel indsats med et forkølet hælspark fra Rodrygo som farligste forsøg. 

2 år 8 måneder siden #124 af Ramos4

​Hvad er der unuanceret ved at man hiver det hele lidt op i helikopteren og perspektiverer gårsdagens indsats i forhold til hvordan man har forberedt sig til sæsonen?
Det er tydeligt at ledelsen ikke kunne lide Kane eller de andre muligheder på 9'er positionen. Vi venter på Mbappe. Kan vi vinde La Liga uden 9'er? Ja det kan vi da. Kan Jude blive ved med at redde os? Muligvis. Er det hamrende useriøst i hvad der skal være verdens største klub? Aaa deeet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, JesperThomsen

2 år 8 måneder siden #125 af Ramos4
Jeg synes det er direkte perverst at Brahim ikke kommer på banen i går. Fuldstændig latterligt. Han var MotM mod Las Palmas og har ikke fået en chance siden.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, NadaMás

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 8 måneder siden #126 af 9eren
Så skulle Rodrygo eller Joselu tages ud..... det gør man jo ikke.... Brahim er nederst i hierarkiet.... åbenbart

2 år 8 måneder siden #127 af Lars1991
Alt er jo elendigt når vi ikke vinder :D Vini skal på bænken, Ancelotti kan ikke finde ud af at skifte ud, og vi spiller forfærdeligt. Alle 3 påstande jeg har prøvet at argumentere imod, men det drukner jo bare i alt elendigheden herinde, hvor der bare bliver kørt i samme spor. Men jeg kan da prøve igen.

1. Jeg synes ikke Vini spiller dårligt igår. Han har blandt andet 10 vellykket driblinger. Altså, det må jo næsten være liga rekord for i år. Han glider forbi Rayo spillerne konstant og skaber farlige situationer. Flere af de situationer kunne sagtens have ført til mål, og ja nogen gange er det hans beslutninger, der gør at der ikke bliver mål, andre gange er det hans medspillere som han ellers sætter utrolig flot op. 

2. Hvad skulle Ancelotti have gjort anderledes? Ikke bare hvem i vil have på banen, men hvem i så ville hive ud i stedet. For jeg synes faktisk han gjorde det glimrende med sine indskiftninger i går. Bytter Modric med Kroos, og tager Fran Garcia ud og Rodrygo ind, for så at putte Cama ned på backen. Det jo mega offensivt. Cama får så et ordenlig sæbeøje, der tydeligt begynder at påvirke hans spil, efter flere boldtab i træk, og han skifter Nacho ind og rykker Alaba derud. Alle utrolig logiske ændringer. 
Jeg vil også gerne have Brahim mere på banen, men lige igår kunne jeg ikke rigtig se, hvem det skulle være i stedet for. Vi har allerede 3 angribere inde. Joselu er den eneste 9'er. Så skulle han være skiftet ind i stedet for Rodrygo, og hvis man hader Rodrygo fair nok, men tror i virkelig den ville have gjort en forskel?

3. Så kommer jeg med nogen statistikker for kampen:
63%-37% boldbesiddelse
17-1 i skud
xG (2.30) - (0.18) 

Imod ligaens nummer 6. Vi dominerer totalt og burde have vundet. Lukker stort set helt ned for et af de bedste omstillingshold i ligaen. Vi mangler skarphed og spillere i målform. Helt enig at det også falder tilbage på at vi ikke købte en 9'er mere. Men vi spiller jo til at vinde komfortabelt, så helt forfærdelig var indsatsen altså heller ikke. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, doven

2 år 8 måneder siden #128 af Estadio Santiago Bernabéu
​Stol. Nu. På. Klubben. Vi havde vundet kampen i går hvis det ikke havde været for Negreira.

Det har ikke noget med manglende indkøb af backs og angriber i sommers. Det har ikke noget med Carlos taktik, manglen på samme eller hans udskiftninger. Det har ikke noget med Rodrygos niveaufald og Vini’s fokus på alt andet end fodbolden.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

2 år 8 måneder siden #129 af Lars1991

Estadio Santiago Bernabéu post=169511 skrev: ​Stol. Nu. På. Klubben. Vi havde vundet kampen i går hvis det ikke havde været for Negreira.

Det har ikke noget med manglende indkøb af backs og angriber i sommers. Det har ikke noget med Carlos taktik, manglen på samme eller hans udskiftninger. Det har ikke noget med Rodrygos niveaufald og Vini’s fokus på alt andet end fodbolden.

Det undrer mig nogen gange at i synes i er så meget bedre end 9eren
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Chamartin, doven, Kialpe

2 år 8 måneder siden #130 af Administrationen

Lars1991 post=169512 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=169511 skrev: ​Stol. Nu. På. Klubben. Vi havde vundet kampen i går hvis det ikke havde været for Negreira.

Det undrer mig nogen gange at i synes i er så meget bedre end 9eren

​Fuldstændig enig. Her på Fyn skinner solen og jeg tror, at hvis jeg følte behov for at lave et indlæg blot for provokationens skyld, så ville jeg gå en god lang tur og komme tilbage og bidrage med lidt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

2 år 8 måneder siden #131 af mohbar

Ramos4 post=169508 skrev: Jeg synes det er direkte perverst at Brahim ikke kommer på banen i går. Fuldstændig latterligt. Han var MotM mod Las Palmas og har ikke fået en chance siden.

​enig

Vi har rent faktisk 3 offensive muligheder vi kan sætte ind: Brahim, Guler og Paz. Havde de spillet for Barcelona var de med sikkerhed blevet brugt på banen. Men i Real har vi desværre en træner der er way gone (respekt for ham, men han er ikke fremtiden for Real).

Argumentet om at der i Real er langt større forventninger og større pres på trænerne i forhold til andre klubber kholder simpelhen ikke vand mere. For med de resultater, det spil og den manglende ageren efter en 9´er viser at Real fans og medierne har opført langt mere "eksemplarisk" end de har gjort for 10 år siden. 

Mht Brahim gør det bare ekstra ondt. Han havde muligheden for at spille et ganske hæderligt Serie A og gode CL kampe måske krydret med muligheden for at spille for landsholdet - men næ nej. Han trækkes tilbage til Real med en trænder der tydeligvis ikke ville have ham i klubben.

Og Paz er endnu et talent der muligvis synker ud i glemsomheden og om et par år ser vio ham blomstre op i Atletico Madrid

2 år 8 måneder siden #132 af Administrationen

Lars1991 post=169510 skrev: Alt er jo elendigt når vi ikke vinder :D Vini skal på bænken, Ancelotti kan ikke finde ud af at skifte ud, og vi spiller forfærdeligt. Alle 3 påstande jeg har prøvet at argumentere imod, men det drukner jo bare i alt elendigheden herinde, hvor der bare bliver kørt i samme spor. Men jeg kan da prøve igen.

1. Jeg synes ikke Vini spiller dårligt igår. Han har blandt andet 10 vellykket driblinger. Altså, det må jo næsten være liga rekord for i år. Han glider forbi Rayo spillerne konstant og skaber farlige situationer. Flere af de situationer kunne sagtens have ført til mål, og ja nogen gange er det hans beslutninger, der gør at der ikke bliver mål, andre gange er det hans medspillere som han ellers sætter utrolig flot op. 

2. Hvad skulle Ancelotti have gjort anderledes? Ikke bare hvem i vil have på banen, men hvem i så ville hive ud i stedet. For jeg synes faktisk han gjorde det glimrende med sine indskiftninger i går. Bytter Modric med Kroos, og tager Fran Garcia ud og Rodrygo ind, for så at putte Cama ned på backen. Det jo mega offensivt. Cama får så et ordenlig sæbeøje, der tydeligt begynder at påvirke hans spil, efter flere boldtab i træk, og han skifter Nacho ind og rykker Alaba derud. Alle utrolig logiske ændringer. 
Jeg vil også gerne have Brahim mere på banen, men lige igår kunne jeg ikke rigtig se, hvem det skulle være i stedet for. Vi har allerede 3 angribere inde. Joselu er den eneste 9'er. Så skulle han være skiftet ind i stedet for Rodrygo, og hvis man hader Rodrygo fair nok, men tror i virkelig den ville have gjort en forskel?

3. Så kommer jeg med nogen statistikker for kampen:
63%-37% boldbesiddelse
17-1 i skud
xG (2.30) - (0.18) 

Imod ligaens nummer 6. Vi dominerer totalt og burde have vundet. Lukker stort set helt ned for et af de bedste omstillingshold i ligaen. Vi mangler skarphed og spillere i målform. Helt enig at det også falder tilbage på at vi ikke købte en 9'er mere. Men vi spiller jo til at vinde komfortabelt, så helt forfærdelig var indsatsen altså heller ikke. 

​Vini gør mange gode ting, men de vellykkede driblinger skal munde ud i noget mere. To mål og en assist er simpelthen bare ikke godt nok for truppens dyreste og mest profilerede spiller. Han forfalder for nemt til at gå i infight med Rayo-spillerne og han er for nem at provokere.

Angående indskiftninger, så ville jeg have forsøgt med Brahim i stedet for Joselu efter en times spil eller lignende. Joselu gjorde det ikke dårligt, men der kommer også bare et tidspunkt i kampen, hvor man må forsøge noget andet, når der mangler en scoring og måske kunne Brahim have deltaget mere i småspillet omkring mål og ad den vej fået holdet på vej mod scoring.
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Administrationen.

Leveret af Kunena Forum