Optakt: Real Madrid – Rayo Vallecano, LaLiga, 12. spillerunde
Jeg har ikke selv svaret - eller jo, som jeg skriver så havde jeg gået med Kane. Jeg har ikke helt kringlet hvordan man får Vini og Mbappe til at fungere i offensiven sammen, når de nu begge fortrækker venstre side. Håbet er vel at når der er så meget kvalitet, så kommer det til at fungere af sig selv. Jeg håber og tænker ikke at Endrick er tænkt som en spiller der kommer til at gå direkte FAST ind på holdet. Jeg ser mere et scenerie, hvor han overtager Joselu rollen, hvis/når der bliver hentet en verdensklasse 9'er. Ift. Mbappe, så er jeg usikker på hvor stor et ego-problem han kommer til at udgøre i en klub som RMD. Jeg har tidligere sagt, at når han kommer til at gå fra at være større end klubben (PSG) til at være under klubben (RMD), så kommer det helt af sig selv. Jeg her i hvert fald svært ved at se Perez finde sig i noget bullshit fra ham.Siempre Madrid post=169552 skrev:
Den her debat er jo ret spændende. For på den ene side, mangler vi jo den her angriber, som bare knalder 20 mål ind pr. sæson. Helt uden problemer. Men..........kan truppen bære, at få endnu et gigantnavn ind til angrebs-pladsen (og endda et gigant-ego). Altså - om vi kan lide det eller ej - så har Vinicius lige forlænget og er nu den bedst betalte spiller i Real Madrid-truppen og derfor naturligvis en, man skal regne med i fremtiden og på trods af hans manglende form og opførsel, så er det såmænd fortjent nok. Herudover har vi Bellingham...........hvordan vil det påvirke hans spil, hvis spillet skal til at gå gennem Mbappé i stedet? Og så har vi et stort talent i Endrick, som man også skal have fundet spilletid til.Kiwes post=169539 skrev: @Romain_Molina "People at Real Madrid, did not believe it was the best idea to go into the season without a strong striker. But if Florentino’s strategy does not work, it will be a failure only on him.”
Det er vel meget den tanke vi alle sidder med. Lad os håbe at Perez har en aftale med Mbappe og det var derfor Kane ikke blev prioriteret. Kane havde dog, efter min mening, været den perfekte signing og bragt os helt frem som den store favorit til at vinde alle titler.
Og jo, Mbappé ER foran Endrick, men kommer franskmanden, er det jo ikke for at dele spilletid med nogen. Overhovedet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg tager hellere chancen med Endrick og eventuelt en Joselu-agtig løsning. Santi Gimenez fra Feyenoord f.eks., som bomber mål ind og har udtalt at han drømmer om Real Madrid. Bare giv mig noget andet end Mbappe please.
DC19
ja denne her debat er faktisk ret spændende som tidligere nævnt. Jeg er nok også i den lejr, som helst bare ser Endrick, med Vini og Rodrygo. Jeg er dog også hamrende enig med Siempre om at vi mangler en angriber der er kølig foran mål og giver 20-30 mål pr sæson i ligaen og flere til i CL plus andre turneringer.-#7- post=169554 skrev: Jeg ser næsten hellere at man ikke køber nogle spillere næste år, end man henter divaen over alle divaer i PSG, og på den måde smider en atombombe af egoisme og narcissisme ind i et omklædningsrum, som lige nu virker ekstremt harmonisk og sammentømret. Jeg giver det maks. 6 måneder før vi kommer til at høre i medierne om at Mbappe er utilfreds med sin rolle/position/status/løn eller noget andet åndssvagt.
Jeg tager hellere chancen med Endrick og eventuelt en Joselu-agtig løsning. Santi Gimenez fra Feyenoord f.eks., som bomber mål ind og har udtalt at han drømmer om Real Madrid. Bare giv mig noget andet end Mbappe please.
vi må ej forglemme at hvis Mbappe kommer i 24, så er der pænt mange turneringer vi skal forholde os til, så derfor er en bred trup mega vigtig. Der er stort VM for klubhold i 25 også.
men jeg er nok mest til at Endrick kommer og vi så får fat i Alphonso Davies, og kigger på om der er nogle Leverkusen spillere der også kan tilføje noget. Wirtz har jeg nævnt tidligere men også Frimpong.
Galactico downfall version 2
Vini og Mbappé (på 9´er-positionen), vil hver få tæt på hvert spilleminut.
Det betyder at Endrick vil skulle kæmpe med Rodrygo om højrekanten, hvorfor han allerede vil være skubbet en smule ud af position.
Derudover betyder det at Brahim vil få endnu længere til spilletid.
Sidst men ikke mindst betyder det også, at Arda vil være 5. valg på midtbanen (antaget at Kroos og Modric begge er fortid), hvilket selvfølgelig heller ikke er optimalt for hans udvikling. Det værende da han antageligvis ikke vil få minutter på højrekanten.
Det er selvfølgelig ikke så rigidt i praksis, hvor skader, karantæner og træthed kan være meget afgørende for minutternes fordeling.
Omvendt er det en trup med kvalitet i bredden, og det er tit forskellen på om man får trofæer i skabet. Men backup spillere som Endrick og Güler skal jo også have godt med minutter i benene, hvis de skal udvikle sig som vi håber.
En 9´er, der ikke nødvendigvis er den ubestridte stjerne (som Gimenez), vil være lettere at rotere med, hvilket i sidste ende vil give mere spilletid til Endrick, Güler og Brahim.
Anyway, hvis Mbappé er på markedet, er han Perez´ første-prioritet, no doubt.
Håber Davies rygterne taler sandt, han ville give super meget til holdet.