Optakt: Real Madrid – Rayo Vallecano, LaLiga, 12. spillerunde
Det er bare langt fra første gang vi spiller uafgjort hjemme mod et mindre hold, hvor vi har domineret. Det sker sæson efter sæson. Hvor skal ansvaret placeres, hvis det hverken er spillerne, træneren eller ledelsen. Det er bare sort uheld at det sker igen og igen?Lars1991 post=169510 skrev: Alt er jo elendigt når vi ikke vinder :D Vini skal på bænken, Ancelotti kan ikke finde ud af at skifte ud, og vi spiller forfærdeligt. Alle 3 påstande jeg har prøvet at argumentere imod, men det drukner jo bare i alt elendigheden herinde, hvor der bare bliver kørt i samme spor. Men jeg kan da prøve igen.
1. Jeg synes ikke Vini spiller dårligt igår. Han har blandt andet 10 vellykket driblinger. Altså, det må jo næsten være liga rekord for i år. Han glider forbi Rayo spillerne konstant og skaber farlige situationer. Flere af de situationer kunne sagtens have ført til mål, og ja nogen gange er det hans beslutninger, der gør at der ikke bliver mål, andre gange er det hans medspillere som han ellers sætter utrolig flot op.
2. Hvad skulle Ancelotti have gjort anderledes? Ikke bare hvem i vil have på banen, men hvem i så ville hive ud i stedet. For jeg synes faktisk han gjorde det glimrende med sine indskiftninger i går. Bytter Modric med Kroos, og tager Fran Garcia ud og Rodrygo ind, for så at putte Cama ned på backen. Det jo mega offensivt. Cama får så et ordenlig sæbeøje, der tydeligt begynder at påvirke hans spil, efter flere boldtab i træk, og han skifter Nacho ind og rykker Alaba derud. Alle utrolig logiske ændringer.
Jeg vil også gerne have Brahim mere på banen, men lige igår kunne jeg ikke rigtig se, hvem det skulle være i stedet for. Vi har allerede 3 angribere inde. Joselu er den eneste 9'er. Så skulle han være skiftet ind i stedet for Rodrygo, og hvis man hader Rodrygo fair nok, men tror i virkelig den ville have gjort en forskel?
3. Så kommer jeg med nogen statistikker for kampen:
63%-37% boldbesiddelse
17-1 i skud
xG (2.30) - (0.18)
Imod ligaens nummer 6. Vi dominerer totalt og burde have vundet. Lukker stort set helt ned for et af de bedste omstillingshold i ligaen. Vi mangler skarphed og spillere i målform. Helt enig at det også falder tilbage på at vi ikke købte en 9'er mere. Men vi spiller jo til at vinde komfortabelt, så helt forfærdelig var indsatsen altså heller ikke.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Prøv lige at tænk over det. Et 20-årigt nyindkøb styrer hele spillet og er altafgørende for vores succes. Det er da lidt vildt.
Se en kamp med City og se en kamp med os lige bagefter, og fortæl mig igen at vi spiller god bold. Det er remontada på remontada. Individuel klasse på individuel klasse.
Når vi ligger nr. 1 kan jeg lige tolerere det. Dels fordi jeg tænker Ancelotti snart er fortid.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Administrationen post=169515 skrev:
Vini gør mange gode ting, men de vellykkede driblinger skal munde ud i noget mere. To mål og en assist er simpelthen bare ikke godt nok for truppens dyreste og mest profilerede spiller. Han forfalder for nemt til at gå i infight med Rayo-spillerne og han er for nem at provokere.Lars1991 post=169510 skrev: Alt er jo elendigt når vi ikke vinder :D Vini skal på bænken, Ancelotti kan ikke finde ud af at skifte ud, og vi spiller forfærdeligt. Alle 3 påstande jeg har prøvet at argumentere imod, men det drukner jo bare i alt elendigheden herinde, hvor der bare bliver kørt i samme spor. Men jeg kan da prøve igen.
1. Jeg synes ikke Vini spiller dårligt igår. Han har blandt andet 10 vellykket driblinger. Altså, det må jo næsten være liga rekord for i år. Han glider forbi Rayo spillerne konstant og skaber farlige situationer. Flere af de situationer kunne sagtens have ført til mål, og ja nogen gange er det hans beslutninger, der gør at der ikke bliver mål, andre gange er det hans medspillere som han ellers sætter utrolig flot op.
2. Hvad skulle Ancelotti have gjort anderledes? Ikke bare hvem i vil have på banen, men hvem i så ville hive ud i stedet. For jeg synes faktisk han gjorde det glimrende med sine indskiftninger i går. Bytter Modric med Kroos, og tager Fran Garcia ud og Rodrygo ind, for så at putte Cama ned på backen. Det jo mega offensivt. Cama får så et ordenlig sæbeøje, der tydeligt begynder at påvirke hans spil, efter flere boldtab i træk, og han skifter Nacho ind og rykker Alaba derud. Alle utrolig logiske ændringer.
Jeg vil også gerne have Brahim mere på banen, men lige igår kunne jeg ikke rigtig se, hvem det skulle være i stedet for. Vi har allerede 3 angribere inde. Joselu er den eneste 9'er. Så skulle han være skiftet ind i stedet for Rodrygo, og hvis man hader Rodrygo fair nok, men tror i virkelig den ville have gjort en forskel?
3. Så kommer jeg med nogen statistikker for kampen:
63%-37% boldbesiddelse
17-1 i skud
xG (2.30) - (0.18)
Imod ligaens nummer 6. Vi dominerer totalt og burde have vundet. Lukker stort set helt ned for et af de bedste omstillingshold i ligaen. Vi mangler skarphed og spillere i målform. Helt enig at det også falder tilbage på at vi ikke købte en 9'er mere. Men vi spiller jo til at vinde komfortabelt, så helt forfærdelig var indsatsen altså heller ikke.
Angående indskiftninger, så ville jeg have forsøgt med Brahim i stedet for Joselu efter en times spil eller lignende. Joselu gjorde det ikke dårligt, men der kommer også bare et tidspunkt i kampen, hvor man må forsøge noget andet, når der mangler en scoring og måske kunne Brahim have deltaget mere i småspillet omkring mål og ad den vej fået holdet på vej mod scoring.
Ja, det langt fra alt hvad Vini rører, der bliver til guld. Sådan er det sjældent med ham, selv på hans bedste kampe. I går kunne han dog godt have fået et par assists eller 3./4. sidste fod på mål, hvis hans medspillere have fået mere ud af det. Jeg synes generelt hans formkurve er opadgående (hvis man liger tager Barca-kampen fra, hvor han mister fokus som aldrig før). Det tydeligt at efter hans svage sæsonstart og skaden, har han fået lov til at bevæge sig meget mere ude på venstre-siden igen, det er der sikkert også nogle heat-maps der kan understøtte. Og det har klædt hans spil. Han har stadig meget at indhente ifht mål og assist, men jeg synes det ser bedre og bedre ud med ham. Derfor forstår jeg heller ikke at folk vil have ham på bænken, især ikke efter kampen i går.
Attituden skal han stadig arbejde med - men jeg tror alt det her racisme, hårde spil, dommer-bias osv er forvirrende for ham og han kommer til at blande det hele lidt sammen og det ham imod hele verdenen. For på den ene side får han kritik for attituden, på den anden side har han lige fået en pris for sin kamp imod racismen. Jeg tror han har svært ved at vide, hvor han skal sætte grænsen i forhold til at blive så opildnet. Men enig i at, der skal mere ro på ham. Og han skal lære at det er okay, at der bliver gået hårdt til ham, sådan er det at være en af verdens bedste spillere og driblere.
Man kunne godt have byttet Joselu og Brahim.. men det virker bare meget kontraintuitivt at tage sin eneste decideret angriber ud når man jagter et mål. Jeg tror også jeg ville have ladet Joselu være blevet inde.
Selvom jeg også må kritisere ham lidt efter i går. 6 skud, 1 på mål. Det simpelthen en kamp som i går, hvor vi har brug for han scorer. Vi dominerer totalt på hjemmebane, vi har så meget spil i og omkring deres felt, og han får chancerne. Det er præcis denne slags kampe han er købt til og hvor han burde kunne præstere.
Ramos4 post=169519 skrev: Lars, du får det til at lyde som om Vini kreerede 3-4 kæmpe muligheder. Det gjorde han jo ikke. Han lagde et par okay indlæg/cut backs, men generelt havde vi ingen frie chancer/store chancer overhovedet i kampen - udover Valverdes pinligt ringe forsøg efter 6 minutter.
Det svært at skabe åbne chancer, når Rayo står så dybt og har så mange folk tilbage i feltet. Det skal netop være på noget genpres eller personlige fejl, som med Valverde. Men vi skal også kunne score uden at få decideret friløbere, og jeg synes Vini skabte rigtige meget ubalance i et ellers meget kompakt Rayo-forsvar med hans driblinger og indlæg. Men ja, vi formår ikke rigtig at tage fordel af de situationer. Og det er også delvist Vinis skyld, helt klart.
Det lignede at Vini fuldstændig mistimede et indlæg fra Modric, som han nærmest bare skulle røre og så var den i mål. I mine øjne lignede det at den chance var større end Valverdes.Ramos4 post=169519 skrev: Lars, du får det til at lyde som om Vini kreerede 3-4 kæmpe muligheder. Det gjorde han jo ikke. Han lagde et par okay indlæg/cut backs, men generelt havde vi ingen frie chancer/store chancer overhovedet i kampen - udover Valverdes pinligt ringe forsøg efter 6 minutter.
- 9eren
- Gæst
-
Altså hvis man er mest til Guardiolas boldflytteri, så har man virkelig ikke valgt den rigtig fodboldklub at følge med i.Ramos4 post=169517 skrev: Hvordan nogen synes vi spiller godt, er mig en gåde. Bellingham har reddet os 3 gange i overtiden indtil videre. Uden hans 13 kasser tør jeg slet ikke tænke på, hvor vi var henne.
Prøv lige at tænk over det. Et 20-årigt nyindkøb styrer hele spillet og er altafgørende for vores succes. Det er da lidt vildt.
Se en kamp med City og se en kamp med os lige bagefter, og fortæl mig igen at vi spiller god bold. Det er remontada på remontada. Individuel klasse på individuel klasse.
Når vi ligger nr. 1 kan jeg lige tolerere det. Dels fordi jeg tænker Ancelotti snart er fortid.
Vi spiller ikke dårligt, problemet er effektivitet upfront
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
boldflytteri..9eren post=169522 skrev:
Altså hvis man er mest til Guardiolas boldflytteri, så har man virkelig ikke valgt den rigtig fodboldklub at følge med i.Ramos4 post=169517 skrev: Hvordan nogen synes vi spiller godt, er mig en gåde. Bellingham har reddet os 3 gange i overtiden indtil videre. Uden hans 13 kasser tør jeg slet ikke tænke på, hvor vi var henne.
shit man! De vandt The Treble sidste år!
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Der er kun tilbage at gøre grin med den omvandrende meme vi bare ikke kan slippe for. Vores egen Xavi.
Hurra hvor går det godt med at stole på klubben…
Kæmpe fan af Perez men ikke kæmpe fan af alt andet blindt og ukritisk. Bør det ikke være tilladt at dykke ned i hvorfor vi endte 10 point efter Barcelona i sidste sæson og ikke har købt en 9er eller en højre back? Eller hvorfor vi ikke prøver Brahim af efter hans Man of the Match kamp?
Stort tillykke til alle de blinde. Vi er 2 point foran et hold, der har oplevet et skadeshelvede i hele sæsonen indtil nu. Måske det reelle styrkeforhold snart kommer frem i lyset nu hvor de har deres bedste spillere tilbage.
Estadio Santiago Bernabéu post=169524 skrev: Armen men ved slet ikke hvad man skal skrive længere. Hvis man kritiserer de spillere, der er faldet i niveau, så får man at vide at man skal tie stille. Det samme med Ancelotti.
Der er kun tilbage at gøre grin med den omvandrende meme vi bare ikke kan slippe for. Vores egen Xavi.
Kæmpe fan af Perez men ikke kæmpe fan af alt andet blindt og ukritisk. Bør det ikke være tilladt at dykke ned i hvorfor vi endte 10 point efter Barcelona i sidste sæson og ikke har købt en 9er eller en højre back? Eller hvorfor vi ikke prøver Brahim af efter hans Man of the Match kamp?
Stort tillykke til alle de blinde. Vi er 2 point foran et hold, der har oplevet et skadeshelvede i hele sæsonen indtil nu. Måske det reelle styrkeforhold snart kommer frem i lyset nu hvor de har deres bedste spillere tilbage.
Du lyder sgu som en fra Barcelona, som du bliver ved med at spille offer-kortet. Det også synd for dig at alle ikke bare lader dig være en hyklerisk cry-baby, der kun kan skrive kontra på noget :D
- 9eren
- Gæst
-
sorry Grækenland vandt også i 2004 på at spille defensivt og på kontra. Det var flot at se. Men pointen er ikke hvad de vandt, men hvilken type spillestil man fortrækker. Jeg er ikke til boldflytteri.JesperThomsen post=169523 skrev:
boldflytteri..9eren post=169522 skrev:
shit man! De vandt The Treble sidste år!
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Lars1991 post=169526 skrev:
Estadio Santiago Bernabéu post=169524 skrev: Armen men ved slet ikke hvad man skal skrive længere. Hvis man kritiserer de spillere, der er faldet i niveau, så får man at vide at man skal tie stille. Det samme med Ancelotti.
Du lyder sgu som en fra Barcelona, som du bliver ved med at spille offer-kortet. Det også synd for dig at alle ikke bare lader dig være en hyklerisk cry-baby, der kun kan skrive kontra på noget :D
Du er sgu lidt mærkelig.
Vi kan ikke alle sammen have den engelske fuldemands tilgang til tingene hvor man støtter alt ved holdet i bar overkrop og halvhjernet selvom man kan se de punkter, der fortjener kritik. Måske du er forblændet af sidste sæsons titelhøst i verdens største klub. Men det er der mange, der ikke er.