Real Madrid slagtet i Dortmund

13 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid og Dortmund tog her til aften hul på deres Champions League-semifinale, da Signal Iduna Park lagde ramme om det første opgør i Tyskland.

Der var på forhånd lagt op til et intenst og spændingsfyldt opgør på baggrund af de to klubbers opgør i det indledende gruppespil. Men Real Madrid fandt aldrig fodfæste i Tyskland og fik en gedigen øretæve på 4-1, hvilket gør det mere end svært at tro på en finaleplads mod Bayern München.

Det blev en mareridts-start for Real Madrid, da Xabi Alonso efter blot seks minutters spil, missede en aflevering, som Reus hurtigt opsnappede og så tog han en tur over en halv banelængde, men hans afslutning blev fremragende reddet af Diego López. Han var til gengæld prisgivet minuttet senere, da Lewandowski tæt under mål kastede sig frem på en aflevering og fik prikket bolden i nettet i en situation, hvor Pepe ikke imponerede med sin årvågenhed.

Scoringen rystede Real Madrid, som ikke virkede til at være et hold med en plan og som lavede alt for mange fejlafleveringer, men langsomt fik man mere styr på opgøret og fik gang i kombinations-spillet, hvilket førte til den første store chance efter 22 minutters spil, da Real Madrid fik tilkendt frispark 30-35 meter fra mål. Det er dog ingen større udfordring for Cristiano Ronaldo, som fik testet Weidenfeller med et godt forsøg.

Dortmund var konstant farlige på deres kontra-angreb og det kostede ikke så mange kræfter at komme frem til chancer mod en Real Madrid-defensiv, hvor især Pepe viste stor usikkerhed og manglende placerings-evne.

Slutningen på første halvleg blev ganske begivenhedsrig. Først var Xabi Alonso tæt på med en fremragende flugter, som blev pareret i straffesparksfeltet. Derefter blev bolden lynhurtigt ekspederet op i Real Madrids straffesparks-felt, hvor Reus faldt for let i en nærkamp mod Varane, men dommer Kuipers fløjte forblev korrekt tavs og så kunne Real Madrid slå en lynhurtig kontra, hvor Higuaín spillede bolden på tværs til...ja, du ved selv hvem: Cristiano Ronaldo! 1-1.

Og det kunne såmænd være blevet 1-2 inden pause-teen, da Cristiano Ronald igen var på spil tæt under mål, men denne gang var lykken med Dortmund og det havde da også været en urimeligt hård skæbne for tyskerne.

Ingen af holdene foretog udskiftninger i pausen, men José Mourinho fik heller ikke rettet de forsvars-mæssige fejl, for allerede efter fire minutters spil var Lewandowski på spil igen, da han tæt under mål fik lov til at stå helt umarkeret og en sådan chance er lig med mål på det her plan.

Og det skulle blive meget værre, for Lewandowski havde det som en fisk i vandet over for Pepes passivitet og så var det ingen sag for ham at hamre bolden op i nettaget. Da var der blot spillet 54 minutter.

I den følgende periode handlede det udelukkende om overlevelse for Real Madrid, som sejlede rundt på banen og slet ikke kunne finde fodfæste og kun en pragtredning af Diego López forhindrede 4-1, da Gündogan fik driblet sig fri til afslutning.

Det var dog en stakket frist for Real Madrid, som efter 65 minutters spil måtte se en ny defensiv tåbelighed, denne gang udført af Xabi Alonso, som gik i ryggen på Reus og så kunne Kuipers ikke gøre andet end at dømme straffe, som Lewandowski med stor selvfølgelighed omsatte til scoring.

Mourinho reagerede prompte ved at tage Modric og Higuaín ud og i stedet kom Di María og Benzema på banen.

Det hjalp dog ikke alverden og derfor måtte Mourinho også prøve med endnu en offensiv indskiftning 10 minutter før tid, da Kaká kom på banen i stedet for Xabi Alonso.

Tre minutter før tid var Cristiano Ronaldo dog tæt på en vigtig scoring, men han nåede præcis ikke frem til at kunne få en ordentlig afslutning og derfor kunne Weidenfeller klare forsøget. Og i dommerens tillægstid var Varane tæt på efter et hjørnespark, hvor bolden dumpede ned for hans fødder, men han skød tæt forbi.

Der blev ikke scoret mere og efter aftenens kamp er det mere end svært at se Real Madrids muligheder i returkampen. Nok skal man "bare" lave tre mål, men det bliver mere end svært at holde Dortmund fra scoringer.

Kampfakta:
Dortmund – Real Madrid 4-1 (1-1)
1-0 Lewandowski (7.)
1-1 Cristiano Ronaldo (41.)
2-1 Lewandowski (49.)
3-1 Lewandowski (54.)
4-1 Lewandowski (65., str.)

Tilskuere: 48.000

Dommer: Bjorn Kuipers

Gule kort: Khedira, Özil (Real Madrid), Lewandowski (Dortmund)
Røde kort: Ingen.

Real Madrids hold: Diego López; Sergio Ramos, Pepe, Varane, Coentrao; Xabi Alonso (Kaká, 79. min.), Khedira; Özil, Cristiano Ronaldo., Modric (Di María, 68. min.); Higuaín (Benzema, 68. min.).

Dortmunds hold: Weidenfeller; Piszczek (Grosskreutz, 82. min.), Subotic, Hummels, Schmelzer; Bender, Gundogan (Schieber, 90. min.); Götze, Reus, Kuba (Kehl, 81. min.); Lewandowski.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #2 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Jeg har sagt det så mange gange efterhånden i denne sæson, men hvor er det dog ufatteligt hvor pivhamrende elendige vi er på samtlige udebaner! (pånær lige Camp Nou)... Både ude mod United, Galatasaray og Dortmund (i 2 omgange endda!) har vi været horrible...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• Slacz
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #3 af Slacz
Besvaret af Slacz på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Hatten af for tysk fodbold denne sæson. Er du vimmer de er skræmmende.

Madrid skal nok få scoret en del gange om en uge, men Dortmund kan ikke holdes fra fadet, og de vil desværre også score mindst én gang...

13 år 1 måned siden #4 af HugoSanchez
Ekstremt pinlig indsats over hele linjen. Diego Lopez og til dels Fabio Coentrao er de eneste, der kunne være deres indsatser bekendt. Skræmmende at se et Real Madrid-hold spille så elendigt og uinspireret. Og Pepe....farvel!

Der bliver endnu en stor omgang oprydning i Madrid til sommer...

Hugo Sanchez
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved HugoSanchez.

13 år 1 måned siden #5 af Realmadrid94
Håber at samtlige spillere bliver trukket i deres årsløn. Uden undtagelse. Pepe en skandale. Hva så Mou?
Pinligt. Pinligt. Pinligt. Er simpelthen så sur og vred.

13 år 1 måned siden #6 af M_linding
Jeg havde på forhånd et lidt ambivalent forhold til den her kamp...

Jeg var ikke nervøs inden kampen, hvilket er et dårligt tegn - for det var ikke fordi at jeg følte mig sikker på en sejr. Det var derimod fordi, at jeg var bange for hvad en sejr ville føre med sig. Her tænker jeg selvfølgelig mest på Mourinho - Nu er der da en chance for, at Perez forstår alvoren.

Det der irriterer mig mest, er ikke engang det at vi røg ud. Men det, at vi nu er lige så meget til grin som Barcelona.

Jeg kan bare konstatere, at den kloge narrer den mindre klogen - Godt håndværk de har lavet i Dortmund. Så Perez tag ved lære, skru ned for forretningen og op for fodbolden. Ellers går det også ud over forretningen, i den sidste ende.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Jaken, Henrik--

• Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #7 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Hvor spiller de tyske hold bare som en drøm. Havde det ikke været for Hummelses fortæring havde det også endt 4 0 i dag

13 år 1 måned siden #8 af mortenj
KÆMPE respekt for Dortmund og Bayern! Nøj hvor spiller de bare noget flot fodbold.

Der er så mange ting der går galt for Real i aften, at jeg ikke kan nævne dem allesammen.

Det eneste jeg kan sige er: Respekt for tysk fodbold.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved mortenj.

13 år 1 måned siden #9 af M_linding

Senyera skrev: Hvor spiller de tyske hold bare som en drøm. Havde det ikke været for Hummelses fortæring havde det også endt 4 0 i dag

Og havde det ikke være for Pepe, var den endt 2-1, og sådan kan vi blive ved.

Men ja, de kan sgu spille fodbold i Tyskland.

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #10 af muddi
Besvaret af muddi på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
nøøøj, hvor er pepe dog bare helt igennem elendig.

Ved det første mål lader han simpelthen Lewandowski kommer alt for nemt til mål.
2. mål er det endelig ham der ikke trækker offsiden.
Ved det tredje mål er det ham der igen ligge overfor Lewandowski, men igen vinder Lewandowski den duel.

udover det så var han da så elendig i alle situation, og kunne ikke levere en god aflevering. Han elsker at tonse den op, hvilket vi får ingenting ud af.

Syntes egentlig opstillingen var god i aften, men det er som om der ikke var en fastlagt taktik. Xabi-khedira + ronaldo-modric-özil.

De skulle jo bare søge de små rum der hele tiden kom imellem midtbanen og forsvaret. Özil og Modric er jo netop fantastiske i disse rum, hvor deres blik for spillet, små touch og et-to afleveringer kommet til livs. Men intet fungerede, og ikke alt ansvaret skal ligges på Pepes skuldre, men meget skal dog.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #11 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

Senyera skrev: Hvor spiller de tyske hold bare som en drøm. Havde det ikke været for Hummelses fortæring havde det også endt 4 0 i dag

Sådan kan man jo altid sige. Den blev 4-1 og sådan er det. Varane var super tæt på til sidst, den kunne også være blevet 4-2. Men lad os nu holde os til at den blev 4-1 okay?

13 år 1 måned siden #12 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Forskellen på Barcelona og Real Madrid i forhold til de to tyske hold er at tyskerne arbejder ekstremt hårdt som et hold, hvorimod Real Madrid og Barcelona blot giver bolden videre til Iniesta, Messi, Ronaldo eller Özil og håber på der sker et eller andet fantastisk.

Dortmund og Bayern pressede som et hold mens man aldrig så skyggen af tilbageløb fra andre end Higuaín idag fra Real Madrid. Tyskerne virkede ganske enkelt bare mere sultne og klar end spanierne gjorde.

Og igen igen igen er det bare skuffende at se Pepe virke som en tyr i en glasbutik. Intet havde han styr på og han tabte tilmed samtlige hovedstødsdueller han kom op i. Han må snart have udspillet sin rolle i klubben, uanset hvor vellidt han er blandt både tilhængere (i Madrid, for herhjemme er han bestemt ikke populær) og i omklædningsrummet.

Finalepladsen er realistisk set væk, for det er direkte umuligt at holde Dortmund fra scoringer.

De eneste der kan være tilfredse med deres præstation idag må næsten være Ronaldo, Coentrão og Diego Lopéz.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Leveret af Kunena Forum