Real Madrid slagtet i Dortmund

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #25 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
”Vanvid er at gøre den samme ting igen og igen og forvente anderledes resultater.”
Albert Einstein (1879-1955)

Efter den definition er Mourinho vel vanvittig. For tredje gang i sæsonen forsøger han at knække Dortmund med de samme taktiske midler. Højt pres og hurtige kontraer - som altid. For tredje gang i denne sæson var vi det dårligste hold på banen.

Jeg har stor respekt for Mourinhos taktiske egenskaber. Han plejer at være skarp, men jeg synes, at hans tilgang til kampene mod Dortmund har været forkert. Jeg synes i langt højere grad, at vi skulle have haft ro på bolden og spillet os udenom deres vanvittige pres i stedet for gang på gang at smide bolden i dybden fra egen banehalvdel.

Men uanset hvad, respekt for Dortmund og specielt Lewandowski. Han er forskellen i dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #26 af asp3200
Pepe er guld værd:D

genialt mourinho

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #27 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

rezamadridista skrev: Nu er jeg ikke fodboldekspert. MEN ville det sikreste ikke være at have Varane til at mandsopdække Lewandowski konstant?

Han var på Lewandowski i kampen på Bernabeu. Her tabte han nærmest alle nærkamper, så det er pest eller kolara i mine øjne. Desuden kunne det give store problemer i firbackkæden, hvis den ene midterforsvar har så fri en rolle.

13 år 1 måned siden #28 af Raul7-2880

Raúl 7 skrev:

Raul7-2880 skrev: Sjovt at se visse folk herinde fokusere på målmands posten...

En IQ over 10 burde være en betingelse for at skrive et indlæg.

Prøv at læse hvad folk skriver. Der er ingen der giver målmanden skylden for noget, eller siger vi havde vundet med Iker.

Juanito skrev: Det kan godt være at det er rimelig off-topic, men det her er den sidste kamp jeg gider at se, med Diego på mål, imens Iker er frisk. Jeg kan ikke klare det.

Raúl 7 skrev: Man kan lige så godt spille med Casillas i returen, kan være det giver et boost. Men det gider Mou jo nok ikke.

Som sagt: Sjovt at se visse folk herinde FOKUSERE på målmands posten...

13 år 1 måned siden #29 af Steen
Besvaret af Steen på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Fantastisk kamp af Dortmund, de havde det hele og deres sejr var ikke et mål for stort. De havde vilje og hjertet på det rette sted, modsat vores spillere, tillykke til dem med deres finaleplads mod Bayern.

Mourinho blev taktisk udspillet af Klopp, han havde sat bvb helt perfekt op til denne kamp. Dortmund spillerne var både bedre end vores spillere, men de tænkte også fodbold, de valgte altid den rette løsning, de var meget rolige på bolden og det afgjorde kampen.
Er den egentligt en som kan forklare mig hvordan vores presspil ? Jeg kan ikke selv regne den ud, det ser meget mærkeligt ud...

Jeg er faktisk ikke sur eller er i dårligt humør efter kampen, ja jeg er skuffet, men vi gravede vores egen grav, ud over Dortmund spillede godt, så skuffede vi fælt. Jeg havde regnet med dette scenarie muligvis kunne forekomme, det kan måske have noget at gøre med min følelse.

Lewandowski var fænomenal, både i feltet og uden for, en rigtig dygtig angriber som formentlig kommer til at blive jagtet af alle de store klubber til sommer.

3-0 sejr er usandsynligt, men vi skal tro på det og jeg håber at spillerne og Mourinho vil gøre alt hvad de kan for at nå finalen.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Steen.

13 år 1 måned siden #30 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Er fuldstændig enig i, at Mourinho endnu ikke har fattet, at man ikke kan spille, som han gjorde i dag samt i gruppespillet, mod Dortmund. Han begik en lignende miskalkulation sidste år mod Bayern i returkampen.

Off-topic, men det ser ud til at Bayern igen har været på strandhugst hos Dortmund. Lewandowski er i følge Heynckes' agent Bayernspiller fra næste sæson. Det er for klamt at Bayern suger alt talentet fra deres nærmeste modstandere i ligaen. Og jeg kan heller ikke forstå, at Dortmund ikke gør mere for at holde på deres talenter. De har jo potentialet til at udvikle sig til en af de store i Europa især med Klopp ved roret.

13 år 1 måned siden #31 af asp3200

Steen skrev: Fantastisk kamp af Dortmund, de havde det hele og deres sejr var ikke et mål for stort. De havde vilje og hjertet på det rette sted, modsat vores spillere, tillykke til dem med deres finaleplads mod Bayern.

Mourinho blev taktisk udspillet af Klopp, han havde sat bvb helt perfekt op til denne kamp. Dortmund spillerne var både bedre end vores spillere, men de tænkte også fodbold, de valgte altid den rette løsning, de var meget rolige på bolden og det afgjorde kampen.
Er den egentligt en som kan forklare mig hvordan vores presspil ? Jeg kan ikke selv regne den ud, det ser meget mærkeligt ud...

Jeg er faktisk ikke sur eller er i dårligt humør efter kampen, ja jeg er skuffet, men vi gravede vores egen grav, ud over Dortmund spillede godt, så skuffede vi fælt. Jeg havde faktisk regnet med dette scenarie, det kan måske have noget at gøre med min følelse.

Lewandowski var fænomenal, både i feltet og uden for, en rigtig dygtig angriber som formentlig kommer til at blive jagtet af alle de store klubber til sommer.

3-0 sejr er usandsynligt, men vi skal tro på det og jeg håber at spillerne og Mourinho vil gøre alt hvad de kan for at nå finalen.

Du har ret, man er ikke sur. Man vidste det næsten allerede inden kampen gik igang, sådan havde jeg det ihvertfald da jeg så Pepe i midten. Ikke engang skuffet, sidder med smil over hvor ringe vi var.

fuldt fortjent Dortmund ydmyger os og fortjent tysk finale.

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #32 af Juanito
Besvaret af Juanito på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Raul7-2880:
Nu kunne jeg jo selvfølgelig godt komme med en kortere roman om hvorfor Pepe er elendig og Xabi er en kegle osv. men lidt variation skal der jo være :-) Betyder ikke at ens IQ er under 10, selvom det nok ikke skulle tages bogstaveligt.

• Morientes2012
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #33 af Morientes2012
Besvaret af Morientes2012 på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Sørgeligt så excentriske de pludseligt er blevet på fcbarcelona.dk efter aftenens kamp.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #34 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

Raul7-2880 skrev:

Raúl 7 skrev:

Raul7-2880 skrev: Sjovt at se visse folk herinde fokusere på målmands posten...

En IQ over 10 burde være en betingelse for at skrive et indlæg.

Prøv at læse hvad folk skriver. Der er ingen der giver målmanden skylden for noget, eller siger vi havde vundet med Iker.

Juanito skrev: Det kan godt være at det er rimelig off-topic, men det her er den sidste kamp jeg gider at se, med Diego på mål, imens Iker er frisk. Jeg kan ikke klare det.

Raúl 7 skrev: Man kan lige så godt spille med Casillas i returen, kan være det giver et boost. Men det gider Mou jo nok ikke.

Som sagt: Sjovt at se visse folk herinde FOKUSERE på målmands posten...

Må man ikke snakke om målmandsposten uden at blive beskyldt for at have en IK under 10? Bland dig uden om.

13 år 1 måned siden #35 af ZizouMo
For mange spillere faldt ned i niveau og når det er de normalt de bærende kræfter der faldt i niveau, så det klart at det går galt.

Lopez; Stod en OK kamp og kan ikke klandres for nogle af målene (måske det første hvor han "måske" kunne komme ud til den).

Ramos: Fejlplaceret og skal kun spille centralt. Han er helt klart bedst derinde.

Varane: Viste svagheder igen igen. Sidst var det mod Van persie og Drogba. I dag var det mod en velspillende 24 årige Lewandowski.

Pepe: Faldt helt igennem. Var skyld i 2-3 af målene pga. fejlplacering. Han er for satsende i sit spil.

Coentrao: Spille en god første halvleg. Faldt igennem i anden halvleg sammen med resten af holdet.

Khedira: Kæmpede røven ud og var bedste mand for Real Madrid. Virkede lidt for tung i nogle situationer og havde svært ved at skille sig af med bolden, når han fik den.

Alonso: Mest u forventet af dem alle. Han afleverings procent var før kampen op på over 79%, hvilket er ret højt taget i betragtning af hans nogle risikable lange side skift. Alt for mange fejlafleveringer. Alt for langsom og klodset.

Modric: Han havde svært ved at finde fodfæstet. Alt for ofte for langsom til at spille bolden og for mange fejlafleveringer.

Øzil: Den sovende pude på banen. Sammen med Modric og Alonso er direkte skyld i at der ikke var nogen rød tråd! Han lunter tilbage og hans bold behandling er set bedre. De lange afleveringer som Di maria og Pepe plejede at sende stod Øzil for. De var simpelthen så frustrerende at se på.

Ronaldo: Kæmpede og var den eneste spiller (sammen med Khedira) der ville det her. Svært at spille mod 5 mand, men gjorde det nogenlunde godt.

Higuain: Pressede på til en bolderobring, hvor han lagde op til Ronaldos mål. Ellers var Higuain: _________________.

Di maria: Di maria prøvede ihærdigt med nogle driblinger og hurtigt pres. Han manglede det sidste og det afgørende eks. ved indlæggene.

Benzema: Var minimum 2 gange bedre end Higuain. Holdt bedre på bolden og satte holdet op. Fantastisk som spilstation og overraskende gode første berøringer. Han er helt klart den fortrukne mod gode modstandere!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

13 år 1 måned siden #36 af rezamadridista
Er jeg den eneste der forventer en ordenlig tifo til returkampen!
Jeg vil se fans råbe og skrige, men jeg ved allerede at jeg bliver skuffet..

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved rezamadridista.

Leveret af Kunena Forum