Real Madrid slagtet i Dortmund

9 år 7 måneder siden #49 af Gotten
Besvaret af Gotten på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Jeg savner Pellegrini. Jeg er sikker på han kunne have fået langt mere ud af det her hold hvis han havde fået mere tid. I stedet fik vi Mourinho som intet har fået ud af holdet. Ikke engang defensivt, som egentlig burde være hans spisdkompetence, og SLET ikke offensivt. Vi har spillet måske 10 kampene i alt, under Mourinho hvor jeg har tænkt vi kan slå alle hold, og det er altså tre år...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, asp3200, Dios, ZizouMo, Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 7 måneder siden #50 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Nej nej, for vi har jo scoret 127 maal mod hold som levante, granada og getafe.
Gotten
Jeg er enig, ovenstående er blot ironi og det viser jo blot at liga sejeren sidste år ik kan være et tegn på at vi har forbedret os.
Barca kan hente flere point i år i ligaen end vi gjorde sidste år. Mens deres niveau har været endnu lavere end sidste år.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 7 måneder siden #51 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Har lige set diverse highlights fra igår af. Er normalt ikke tilhænger af, man kopiere andre, men den total fodbold Dortmund spiller, er intet mindre end magisk, og ville intet have imod hvis stilen bliver total identisk. De mestre alle spillets facetter, og er al det Real Madrid burde være.
Ord kan ikke beskrive hvor meget jeg misunder Dortmunds fans for at Dortmund spiller sådan.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 7 måneder siden #52 af asp3200

Hugol skrev: Ja jeg sidder og har lidt ondt over at jeg har købt billet, men tager selvf ind og ser den. Nu har jeg tæske-smadret mine lunger i samtlige kampe jeg har været inde at se de sidste 2 år. Sikkert også i retur kampen. Men det er på træner posten der skal ske noget for det bliver ikke anderledes end de vi så i dag.

Forstår dig, ærgelige 177 euro, men du får da stemningen:)

• Lasserm
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #53 af Lasserm
Besvaret af Lasserm på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Er der nogen som ved om Essien bliver klar til retur kampen på tirsdag? :)

9 år 7 måneder siden #54 af DarioGomez
For helvede mand! Ikke en gang en nats søvn kan slette indtrykket af en gennemført elendig indsats!!!

Dog har det ledt mig til at reflektere over tre punkter.

1) Jeg vil tillade mig at stille store spørgsmålstegn ved Mourinhos taktiske indgangsvinkel til kampen. Det virkede meget konceptløst og á la vi spiller som vi plejer, og så ser vi, om det holder hjem. Da vi kommer skidt ud til anden halvleg og ret hurtigt kommer bagud 1-2, og Dortmund maser os, er der intet, som tyder på, at Mourinho vil skifte ud. Ikke så meget som en markant spiller til opvarmning eller lignende. Det er rystende, og tragikomisk nok det samme, vi grinte af, at Tito heller ikke gjorde for Barcelona tirsdag aften. Jeg er slet og ret rystet over den manglende ageren fra Mourinho, som i gårsdagens kamp viste mangler på at kunne reagere, når ikke plan a virkede.

2) Pepe er ikke skarp nok til at levere i de store opgør. Han er dybt impliceret i to af målene – ved den første scoring har han mere travlt i at glo på Lewandowski end på at holde øje med bolden, hvorfor polakken klogt smutter fra ham og kan sætte den ind. Ved 3-1 mål bliver han tørret alt, alt for nemt – og så kan Lewandowski køligt sparke bolden i nettet. Godt lavet? Ja, bevares, men samtidig er det simpelthen utilgiveligt at lade sig narre så let i det centrale forsvar. Læg dertil at Pepe op til flere gange smed lette bolde væk, hans afleveringer frem i banen var af serie 4 kvalitet ligesom han tydeligvis ikke turde forsøge sig med de ’drives’ frem i banen, som tidligere har fungeret godt som Madrid som et alternativt våben. Taktiske bånd? Jeg tvivler; egentlig tror jeg det bunder i, at Pepe har mistet en del af troen på egne evner.

3) Xabi Alonsos indsats, og sårbarheden deraf. Baskeren var helt, helt væk i går og bidrog med så godt som intet. Han virker alt for let at stække, når blot modstanderen opdækker ham med en dybt-liggende angriber á la Lewandowski kombineret med en flakkende spiller som Reus/Götze. Og i går var det tydeligt, at Alonso var pakket så godt inde, at Madrids spil blev ekstremt hæmmet. Modric gjorde egentlig, hvad han kunne, men han fik sjældent muligheden for at bringe sig i scene, da de afleveringer, som skulle give kroaten åbninger, aldrig dukkede op. Jævnfør Alonsos manglende præstation. Det er meget bekymrende, at man så nemt kan lukke Madrid, og det hænger egentlig sammen med punkt et. Det er mig lidt rystende, at Mourinho ikke har fundet et brugbart modsvar, når vores modstanderen lukker Xabi ned på denne måde.

Slutteligt – jeg nærer ingen tro på, at vi rejser os fra dette her. Vi skal skabe kampen i returen, og vi har gennem hele sæsonen set, at vi har det svært, når modstanderen står dybt. Klopp kan såmænd blot ofre Lewandowski og Götze i opdækningen af Alonso, lade resten af holdet stå dybt, og så sende Kuba, Reus og de to førnævnte af sted i kontraangreb. Et våben, hvor Dortmund beviseligt også overgår os. Skamfuldt, skuffende og direkte utilgiveligt – men for tredje år i træk er vi ude efter semifinalerne. Jammerligt, og et tydeligt bevis på, at vi stadig er langt fra den absolutte europæiske top.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

9 år 7 måneder siden #55 af asp3200
Du har ret i alle 3 punkter.

Det jeg stadig ikke forstår og nok ikke vil fatte i lang tid er at hvorfor Pepe skulle ind centralt.
Hvorfor ødelægge det bedste midterforsvar i verden og det stabilitet, spil frem ad banen det også skaber.

Jeg ved godt vi så stod med en meget hårdt ramt højre back, men igennem hele kampen bruger dortmund deres venstrekant 1-2 gange og det er klart deres svageste led på holdet den venstre kant. Hvorfor ikke prøve med Pepe derude eller satse med nacho, dette er sagt med tanke på at Varane+Ramos SKAL være i midten i fremtiden.

Håber mou ryger, da det igennem længere tid har virket som om han allerede i tankerne er i London.

• Kheldar
  • Gæst
  • Gæst
9 år 7 måneder siden #56 af Kheldar
Besvaret af Kheldar på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Nu får alle herinde måske deres vilje. Historien har været bragt mange gange før, men mon ikke der efterhånden er noget om sagen. Seneste artikel på TV2 indikerer i hvert fald dette. (Kilde)

Personligt er jeg dødtræt af at have tabt i går, og var mildest talt elendigt til mode efter nederlaget, og slukkede også for TV'et da Dortmund kom på 4-1. Orkede simpelthen ikke at se mere af den jammerlige forestilling. Forsvaret sejlede rundt, og Pepe virkede helt væk. Diego Lopez gjorde det fornuftigt, og Casillas på mål havde ikke ændret noget. Tror dog at det var endt anderledes, havde Arbeloa ikke raget den dumme karantæne til sig. Vi havde stadig tabt, men nok ikke med 1-4. Men sket er sket, og det står ikke til at ændre.

Jeg tror ikke vi kan vende den her, og det bliver derfor en ren tysk finale. Jeg er dog imponeret over både Bayern og Dortmund. De er klart de 2 bedste hold lige nu, og jeg misunder Dortmunds spillestil. De spiller simpelthen super flot bold.

Jeg håber som mange andre, at vi kan få en ny træner, som får roen og tiden til at indføre sine ideer, så vi igen kan komme op på toppen af europæisk fodbold.

9 år 7 måneder siden #57 af rezamadridista

Mourinho: Our defending gave Lewandowski the Man of The match

Hmm hvad har Varane at sige til det?

Nevertheless, Varane disagrees with his coach and feels the entire team was to blame for the loss in Dortmund.

"It's more a team failure than an individual one. Lewandowski played really well and we failed to stop him," Varane was quoted as saying on the official Uefa website.

Er det ikke fedt at Varane (20 år) svarer direkte Mourinho tilbage?

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 7 måneder siden #58 af asp3200

rezamadridista skrev:

Mourinho: Our defending gave Lewandowski the Man of The match

Hmm hvad har Varane at sige til det?
Nevertheless, Varane disagrees with his coach and feels the entire team was to blame for the loss in Dortmund.

"It's more a team failure than an individual one. Lewandowski played really well and we failed to stop him," Varane was quoted as saying on the official Uefa website.

Er det ikke fedt at Varane (20 år) svarer direkte Mourinho tilbage?

Han forsvarer vel nærmere sin kollega pepe's katastrofe aften.

9 år 7 måneder siden #59 af Hala Madrid!
Ramos
"We were lacking in attitude and I point to myself first in that assessment," Ramos said. "It will be very difficult in the return leg at home but we must remain confident and look to react."

Attitude er ikke en udefrakommende eller tilfældig variabel. Hvis skyld er det, at alle på holdet ikke havde attitude?
Barca tabte 4-0, men de havde stadig attitude - de var bare ikke gode nok.

Jeg er snart ved at være træt af, at Real Madrids fans brænder mere for at opnå succes end spillerne gør.

Mourinho fortjener bedre end spillere med en taber-attitude og vel vidende om det ikke gør noget ved det.
Sidste redigering: 9 år 7 måneder siden ved Hala Madrid!.

9 år 7 måneder siden #60 af M_linding
Det egentlig tragi-komisk, at spillere som Lewandowski, Götze mf. søger væk fra Dortmund... Kan de virkelig ikke selv se, hvad de er en del af?

Når Lewandowski har spillet 2 måneder i Chelsea, vil han skyde sig selv af bitterhed..:)

Leveret af Kunena Forum
Annonce