Real Madrid slagtet i Dortmund

10 år 11 måneder siden #73 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

Bismo skrev:

Jelle skrev:

Elkrimi skrev: Dagen efter sådan en ydmygelse fristes man til at spørge om vi overhovedet er blevet bedre under Mourinho?

Pellegrini nåede til kvartfinalen og var tættere på eliminere Dortmund end vi kommer til i denne sæson!

Personligt glæder jeg mig til post-Mou. Jeg håbede at han kunne bruge sin rutine og kynisme i Champions League, men når det er kommet til stykket har vi stadig manglet det sidste. Det har Mourinho ikke ændret ved.


Undskyld mig, men det er jo noget decideret vrøvl.

Under Pellegrini blev Real Madrid ydmygende ekspederet ud i ottendedelsfinalen for 6. år i streg! Det har absolut intet at gøre med at "mangle det sidste". Der hvor vi står den dag i dag, derimod, med 3 chl-semifinaler i træk, kan man tale om at vi mangler det sidste.

Man kan hade Mourinho for mange ting, men at påstå han ikke har præsteret bedre resultater, end hvad vi har været vidende til i de seneste år, er direkte forkert.


Jeg ville i hvert fald nødigt vende tilbage til de "gode" tider med Schuster, Juande Ramos osv.. Pellegrini fik ikke rigtigt chancen, hvilket er en skam, da vi aldrig fik set, hvad han ville kunne have fået ud af holdet.

Meget ondt kan man sige om det nuværende Madrid hold, men det er dog stadigvæk på et højere niveau, end hvad vi har været vant til i et godt stykke tid. Mourinho var den rette mand til at gøre op med nogle strukturelle problemer, vælte Barca af tronen osv., men han har bare udspillet sin rolle, og nu mangler vi et friskt pust til at tage holdet det sidste stykke.


Hva får folk til at tro vi har væltet Barcelona af tronen ? De har stadig opnået gevaldig bedre resultater end os de 3 år Mourinho har været træner i Real Madrid. Eller er 2 mesterskaber, 1 pokal, og 1 CHL titel pludselig mindre værd end 1 mesterskab og 1 pokal samt en super cup. Vi har selvf chance for at vinde en pokal i år.
Hvad får folk til at tro at Mourinho har ryttet op i strukturelle problemer. For mig at se har der da ikke været andet end problemer med Mourinho siden han kom til ?

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #74 af BBB
Besvaret af BBB på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

rezamadridista skrev:

Mourinho: Our defending gave Lewandowski the Man of The match


Hmm hvad har Varane at sige til det?

Nevertheless, Varane disagrees with his coach and feels the entire team was to blame for the loss in Dortmund.

"It's more a team failure than an individual one. Lewandowski played really well and we failed to stop him," Varane was quoted as saying on the official Uefa website.


Er det ikke fedt at Varane (20 år) svarer direkte Mourinho tilbage?


Hvis det er korrekt citeret, så modsiger Varane ikke Mou. Mou siger defending, ikke defenders, og der er en stor forskel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #75 af rezamadridista

BBB skrev:

rezamadridista skrev:

Mourinho: Our defending gave Lewandowski the Man of The match


Hmm hvad har Varane at sige til det?

Nevertheless, Varane disagrees with his coach and feels the entire team was to blame for the loss in Dortmund.

"It's more a team failure than an individual one. Lewandowski played really well and we failed to stop him," Varane was quoted as saying on the official Uefa website.


Er det ikke fedt at Varane (20 år) svarer direkte Mourinho tilbage?


Hvis det er korrekt citeret, så modsiger Varane ikke Mou. Mou siger defending, ikke defenders, og der er en stor forskel.


Korrekt. Men hvis man så kampen igår, burde man kunne se at Mourinho sikkert mente forsvarene blandt andet på grund af Pepes fejl.

Og jeg kan hellere ikke se hvordan Özil for eksempel skulle være grunden til at Lewandowski blev Man of the Match? Eller Alonso, Khedira, Higu, Ronaldo osv osv. Lewandowski var forsvarenes job. Pepes rettere sagt.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved rezamadridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #76 af Jelle
Besvaret af Jelle på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

rezamadridista skrev: Du ved godt, at han kun fik et år ik?
Giv pelligrini det her hold og noget tid, og jeg vil forsikre dig at på 3 år ville han have vundet mere end tre trofæer... Og på samme tid ville du opleve smuk fodbold. win win?


Hvad bygger du præcis denne "forsikring" på? Det kan da umuligt være det han rent faktisk præsterede i den første sæson!

Bismo skrev: Jeg ville i hvert fald nødigt vende tilbage til de "gode" tider med Schuster, Juande Ramos osv.. Pellegrini fik ikke rigtigt chancen, hvilket er en skam, da vi aldrig fik set, hvad han ville kunne have fået ud af holdet.

Meget ondt kan man sige om det nuværende Madrid hold, men det er dog stadigvæk på et højere niveau, end hvad vi har været vant til i et godt stykke tid. Mourinho var den rette mand til at gøre op med nogle strukturelle problemer, vælte Barca af tronen osv., men han har bare udspillet sin rolle, og nu mangler vi et friskt pust til at tage holdet det sidste stykke.


Helt enig i, at det er bedst for begge parter, hvis Mourinho rejser til sommer. Han formåede aldrig helt at opnå, hvad man med rette kunne have håbet på. Jeg tror vi går en både spændende og nervøs sommertransfer i møde!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Jelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #77 af Realmadrid94
Jelle, hvad formåede han ikke med et OK Villareal-hold? Se hvad der skete efter Pellegrini. Han udstråler ro og sikkerhed. Han spiller sådan som jeg ønsker Real Madrid skal spille. Han er ydmyg, og ikke bange for at sætte folk på bænken.
Han spillede lige op mod Dortmund og var decideret uheldig med at ryge ud. Jeg ser ham som skræddersyet til Madrid. :-)
Hans eneste problem er også hans største styrke: hans idealistiske tilgang til spillet. Den er for mig, en hel del vigtigere end trofæer på kort sigt. :-) det er så øv han ikke fik 2-3 år mere til at bygge noget op..
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Real1902
  • Gæst
  • Gæst
10 år 11 måneder siden #78 af Real1902
Besvaret af Real1902 på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
I forhold til barcelona mener jeg, at vi er bedre i de indbyrdes opgør og har været det i det sidste års tid. Ikke at vi væltede dem af tronen mht trofæer fra det øjeblik Mourinho trådte ind af døren. Det gjorde vi helt objektivt set jo bare ikke.

Min kritik går på at der er gået troldmanden og lærlingen i den, og vi har fokuseret så enormt meget på at ku stække barcelona(troldmanden). Det er lykkes og derfor er vi (lærlingen), i dag bedre indbyrdes.

Vi kan slå Barca men har det svært mod de andre europæiske sværvægtere fordi vi har stirret os blindt på barcelona og hvad man skal gøre for at slå dem. Så når vi lige pludselig står i en situation hvor vi skal vinde over andre enormt gode mandskaber i CHL-sammenhæng, så kniber det.
Derudover vinder vi ik vores ligakampe mod de andre hold end Barca i samme omfang i denne sæson fordi vi ik er motiverede. Dynamikken synes at være "Vi har jo bevist os bedre end troldmanden selv i sidste sæson, - vi har slået alle deres rekorder i en ligasæson"...efter den bedrift er lyset brændt ud.
Ansvaret for det er trænerens primært.... og så de klubkoryfæer, vi alle ønsker at forsvare og som vi alle elsker, sekundært. Det er måske kontroversielt at rette blikket mod San Iker og Ramos, men jeg synes ikke de kan sige sig fri for at skulle være de første til at vise vejen på banen, mens det er Mourinhos ansvar udenfor.

På banen må det være disse koryfæer med real-hjerter der skal være de første til at holde niveau, holde motivationen, vise vejen. Det sys jeg ikke i særligt udtalt grad at San Iker har gjort og derfor var jeg heller ik uenig i at han røg på bænken. At Mou så vælger at udtale at Adan er en bedre målmand og ydermere ikke gir Iker chancen for at generobre sin plads i ligakampe mod Levante hjemme fx, efter Diego Lopez' ankomst, det er naturligvis totalt håbløst. Dog er selve handlingen med at sætte koryfæer på bænken(ramos ud mod city - Varane ind fx) altså ikke partout forkert, sys jeg.

Angående strukturelle ændringer synes jeg igen at Mourinho er på rette vej, men at vejen bliver unødigt blodig. Valdanos exit så grimt ud og deres skænderier i pressen var uværdige. Ikke desto mindre var ændringen af organisationen nødvendig for at få en mere skarp sportslig ledelse, sys jeg. Det har intet med om Valdano eller Mourinho er bedst/mest sympatisk/størst real-fan at gøre, men noget at gøre med hvordan man kører sin fodboldklub.

Hvis Perez ku li denne "engelske" model som Hugol nævner, så var Valdano røget uanset hvad og så ka man jo ik klandre Mourinho for det. Hvis Perez holdte af den engelske model og det ikke var en af Mourinhos missioner at få den indført, kan man jo spørge sig hvorfor Perez ik indførte den før Mourinho?
Jeg tror personligt de begge ønskede modellen og var fælles i ansvaret af at få den indført. Men det er jo kun spekulation uden nogen beviser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #79 af BBB
Besvaret af BBB på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

rezamadridista skrev:

BBB skrev: Hvis det er korrekt citeret, så modsiger Varane ikke Mou. Mou siger defending, ikke defenders, og der er en stor forskel.


Korrekt. Men hvis man så kampen igår, burde man kunne se at Mourinho sikkert mente forsvarene blandt andet på grund af Pepes fejl.

Og jeg kan hellere ikke se hvordan Özil for eksempel skulle være grunden til at Lewandowski blev Man of the Match? Eller Alonso, Khedira, Higu, Ronaldo osv osv. Lewandowski var forsvarenes job. Pepes rettere sagt.


Nu så jeg heldigvis kampen i går, og ud fra det, så ved jeg at når du siger "Mourinho sikkert mente forsvarene", så mener du egentlig "Cristiano Ronaldo". For hvis han nu bare havde scoret 3-4 frisparksmål, så var Dortmund bukket sammen, og deres angreb ville være faldet fra hinanden. Jeg er glad for at vi blev enige om det.

Du kan godt se, at man ikke kan tolke sådan, ikke? Måske giver Mou Pepe skylden, og det er for mig fint nok. Det vigtige er bare her, at han ikke giver ham skylden i pressen. At du (og journalisten) så tolker noget, ift. citaterne, vildt besynderligt, betyder ikke at Varane er uenig med Mourinho. Varane har ikke afvist Mourinho - dermed heller ikke sagt at han står bag Mou.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #80 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid slagtet i Dortmund

BBB skrev:

rezamadridista skrev:

BBB skrev: Hvis det er korrekt citeret, så modsiger Varane ikke Mou. Mou siger defending, ikke defenders, og der er en stor forskel.


Korrekt. Men hvis man så kampen igår, burde man kunne se at Mourinho sikkert mente forsvarene blandt andet på grund af Pepes fejl.

Og jeg kan hellere ikke se hvordan Özil for eksempel skulle være grunden til at Lewandowski blev Man of the Match? Eller Alonso, Khedira, Higu, Ronaldo osv osv. Lewandowski var forsvarenes job. Pepes rettere sagt.


Nu så jeg heldigvis kampen i går, og ud fra det, så ved jeg at når du siger "Mourinho sikkert mente forsvarene", så mener du egentlig "Cristiano Ronaldo". For hvis han nu bare havde scoret 3-4 frisparksmål, så var Dortmund bukket sammen, og deres angreb ville være faldet fra hinanden. Jeg er glad for at vi blev enige om det.

Du kan godt se, at man ikke kan tolke sådan, ikke? Måske giver Mou Pepe skylden, og det er for mig fint nok. Det vigtige er bare her, at han ikke giver ham skylden i pressen. At du (og journalisten) så tolker noget, ift. citaterne, vildt besynderligt, betyder ikke at Varane er uenig med Mourinho. Varane har ikke afvist Mourinho - dermed heller ikke sagt at han står bag Mou.


Det er jo klart Mourinho ikke hænger enkelte personer ud i pressen.

Første mål er Ramos og Pepé's skyld. Ramos er alt for arrogant i situationen, og står alt fra langt fra sin mand, og Pepé fokusere kun på bolden.
Nr. 2 mål kan Varane godt hænges lidt ud. Selvom det er fremragende Dortmund spil, så står Varane på den forkerte side af Lewandowski, og hans opdækning er enten eller. Vil han trække den offside, så må han holde styr på sin forsvarkæde, og det har han ikke.
Nr. 3 mål står Pepé igen for langt fra Lewandowski, og han må simpelthen ikke kunne vende og dreje på den måde, lige udenfor det lille felt. Igen kigger han fodbold.
Nr. 4 mål er igen en fejl af Pepé. Omend Alonso begår et klodsede straffe.

Pepé er mere eller mindre skyld i 3 ud af de 4 mål, og det er jo ikke godt nok. Han skal ikke have skylden alene, for alle 4 forsvarspillere havde en elendig dag, sammen med Khedira og Alonso. Det var hele defensiven som sejlede, men offensiven sejlede ligeså meget, og derfor er der ingen som skal have skylden for nederlaget, andet end hele holdet.
Ronaldo, Özil og Higuain var ligeså dårlige, og de formåede ikke og skabe noget som helst. Alonso var den dårligste IMO. Tempoet var alt for højt til ham, og han fejlede konstant i defensiven og offensiven.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Realmadrid94, rezamadridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #81 af Realmadrid94
Jeg er enig med dig Dios. Det første mål er Ramos' skyld. Jeg kan dog ikke give ham skylden, da jeg synes han er pisseringe på den back. Han laver konstant frispark, han bliver fanget på mellemhånd, og hans offensiv er ikke som den var de første år. Måske er den plads bare forhekset i RM? :-)
Jeg mener at første mål er Pepe/Lopez' skyld. Ja jeg gav Lopez skylden. Han ser så gammel ud i den situation. :-) han mangler udstråling, hvilket ville sørge for ro i forsvaret. Uden den, vil han altid være #2 i klubben efter Iker. Jeg er rimelig sikker på, at han kun står på mål, så Mourinho kan ''hævne'' sig. Ikke desto vil jeg påstå at Pepe var banens dårligste, sammen med Alonso. Pepe skylder 3 mål efter kampen i onsdags. :)
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Realmadrid94.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #82 af rezamadridista

BBB skrev:

rezamadridista skrev:

BBB skrev: Hvis det er korrekt citeret, så modsiger Varane ikke Mou. Mou siger defending, ikke defenders, og der er en stor forskel.


Korrekt. Men hvis man så kampen igår, burde man kunne se at Mourinho sikkert mente forsvarene blandt andet på grund af Pepes fejl.

Og jeg kan hellere ikke se hvordan Özil for eksempel skulle være grunden til at Lewandowski blev Man of the Match? Eller Alonso, Khedira, Higu, Ronaldo osv osv. Lewandowski var forsvarenes job. Pepes rettere sagt.


Nu så jeg heldigvis kampen i går, og ud fra det, så ved jeg at når du siger "Mourinho sikkert mente forsvarene", så mener du egentlig "Cristiano Ronaldo". For hvis han nu bare havde scoret 3-4 frisparksmål, så var Dortmund bukket sammen, og deres angreb ville være faldet fra hinanden. Jeg er glad for at vi blev enige om det.

Du kan godt se, at man ikke kan tolke sådan, ikke? Måske giver Mou Pepe skylden, og det er for mig fint nok. Det vigtige er bare her, at han ikke giver ham skylden i pressen. At du (og journalisten) så tolker noget, ift. citaterne, vildt besynderligt, betyder ikke at Varane er uenig med Mourinho. Varane har ikke afvist Mourinho - dermed heller ikke sagt at han står bag Mou.


Jeg forstår skam din pointe. Så kan jeg vel heldigvis godt informere dig, at Mourinho også var ude og sige:

"We know everything about Lewandowski, absolutely everything, we studied him from every detail possible and we lose him in three goals - i don't talk about the penalty - where we know exactly what he does," Mourinho explained in the post-match press conference.

En blanding af navnet Lewandowski, ordet "defending" og kampen i onsdags burde give et klart syn på hvad Mourinho mente. Så jeg forstår ikke din overanalyse når svaret er så tydelig som den er.

Og dit eksempel med Ronaldo er jeg hellere ikke en fan af. Lad os sige at Ronaldo fik scoret fire mål, eller fire frisparksmål rettere sagt, selvom han ikke engang fik så mange. Så vil det ikke fjerne faktummet, at vores "defending" stadig stank. Lewandowski ville muligvis ikke være Man of the Match, men forsvaret ville stadig have fået en del kritik.
Mourinhos brug af ord i sætningen "gave Lewandowski the Man of the Match" er bare Mourinhos måde at sige, at forsvaret var skylden i at vi tabte.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved rezamadridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #83 af Macon
Besvaret af Macon på emne Real Madrid slagtet i Dortmund
Alonso og khedira var jo snegle i forhold til Gundogan og bender på midten, og aflever kunne de heller ikke.

Det er vist tid til at finde en nye istedet for Alonso.

Har altid synes godt om Ramos på højreback, men nu er jeg godt nok i tvivl, og pepe skal bare væk, det kan kun gå for langsomt.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Macon.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #84 af rezamadridista


Casillas minder lige spillerne om, at de skal huske at klappe af de Madridistaer der støttede holdet i Dortmund!

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce