Optakt: Albacete - Real Madrid, Copa del Rey, ottendedelsfinale

6 måneder 2 uger siden #181 af Bismo

Ramos4 post=192155 skrev: Jeg bliver bare nødt til at klappe mig selv på skulderen for min betragtning i starten af sæsonen, som mange var uenige i:

Vi mangler ledere. Ingen tager styringen på banen og hiver de andre med.

​>forventer at spillerne har kvaliteten til at brillere på egen hånd

>Har et fetish for uprøvede spillere fra Sydamerika

Skifter indkøbsstrategi fra Galacticos til unge talenter. Men vil stadigvæk have at træneren er en marginal figur, som giver spillerne maksimal frihed. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 2 uger siden #182 af Bismo
Vini og Valverde er vores kaptajner.

6 måneder 2 uger siden #183 af Ramos4
Perez begår de samme fejl som for tyve år siden.

Sammensætter en trup ud fra navne og ikke taktik.

Giver stjernerne al for lang snor og tager deres parti.

Ufatteligt at man kan have lært så lidt på over tyve års præsidentskab.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

6 måneder 2 uger siden #184 af El Siete

Ramos4 post=192164 skrev: Perez begår de samme fejl som for tyve år siden.

Sammensætter en trup ud fra navne og ikke taktik.

Giver stjernerne al for lang snor og tager deres parti.

Ufatteligt at man kan have lært så lidt på over tyve års præsidentskab.

​Jeg føler jeg er ved at blive vanvittig, for det virker som om alle kan se hvad problemerne er, udover ledelsen. Hos dem er det alle andres skyld. 
Man kan allerede se den kampagne de kører på rygtebørsen; de vil tale alvor med spillerne, de kigger efter en ny trænerprofil, CB og CM positionerne skal forstærkes, der kommer til at ske spændende ting til sommer, osv, osv. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

6 måneder 2 uger siden #185 af nono

Madridista02 post=192158 skrev:

elle44 post=192152 skrev:

nono post=192137 skrev: Den her nyhed er i ca. alle medier:

www.bavarianfootballworks.com/bayern-mun...i-alonso-real-madrid

Spændt på at se din dokumentation, kammerat.

​Haha, er det at svine spillerne til? den nyhed kommer fra Marca uden egentlige kilde btw, jeg tvivler dog ikke på det er sandt for at være ærlig. 

Her har du Mario Corteganas analyse, en af de nok to mest troværdige journalister når det kommer til Madrid, der er aldrig noget pis med ham. 

Xabi Alonso’s Real Madrid sacking: The full inside story, from Perez’s power to Vinicius Jr’s outburst - The Athletic

I denne artikel gennemgås hele forløbet, her bliver der blandt andet skrevet at fyringen ikke var en gensidig beslutning, men at Alonso og hans team sad og analyserede Barca kampen da han blev kaldt ind.

Der bliver snakket om en pres oppefra til at starte bestemte spillere. 

Der bliver også nævnt at ledelsen ikke gav Vini en bøde efter hans udbrud, hvilket spillede en stor rolle. 

Også ledelsen der proppede Pintus ned over hovedet på Alonso, så han heller ikke her kunne få lov at vælge. 

Der bliver sagt en hel masse om spillernes attitude til træninger osv. men det tænker jeg ikke du anfægter?

En opfølgende artikel:  Xabi Alonso’s sacking is the ultimate reminder that only Florentino Perez rules at Real Madrid - The Athletic

Der nærmere beskriver problemerne med ikke at få lov til at indføre sin egen fitness stab helt fra starten. 

Der beskrives desuden at Alonsos metoder både var kritiseret af dele af truppen samt ledelsen. 

Xabi Alonso’s sacking is the ultimate reminder that only Florentino Perez rules at Real Madrid - The Athletic

​Tak fordi du lige brugte tid på at støve de her artikler frem. Jeg troede egentlig det var almen viden, at Perez sidder og styrer det hele oppe fra (ihvertfald en meget stor del af det). Og ja historien om R9 har jeg også læst, og vi kan også huske hvordan Beckham og Figo blev presset ind på holdkortet selvom det ingen mening gav formations mæssigt. Eller Bale der spillede hver gang selvom han var elendig. Samme med Vini der slipper ustraffet efter at have undermineret sin træner og holdkammerater foran hele verden. Zidane selv var inde på, i sit afskedsbrev, at han manglede opbakning og nogle i klubben ville have ham ud."NoNo" , alt dette er du vel klar over, ikke?

​Det er decideret tragikomisk at du/I tror i ved alt hvad der foregår bag kulisserne i Real Madrid, baseret på en 20 år gammel kommentar, koblet med at Zidane i sit afskedsbrev efterlyste opbakning. Før det havde han så haft år med ubetinget opbakning og manglende opbakning er i min verden ikke lig med at Perez sætter holdkortet. Men tak for at du lige satte mig fuldstændig på plads, alt i mens du - og andre - sidder og bestrider de helt objektive fakta som jeg har peget på - herunder - og det bliver sidste gang jeg udpensler det for jer. at Xabi forlod sine koncepter, formation. Tabte en magtkamp til Vinicius. Lod Mbappe spille skadet for at slå en tåbelig rekord. Lod Bellingham glide ind i startopstillingen så snart han kunne gå, selvom Güler på det tidspunkt leverede assists på samlebånd (altså ikke et meritokrati), blev gjort til grin af spillerne der nægtede at lave en æresport og i det hele taget bare lignede en mand der ikke herskede respekt omkring. Altså hvad er det der ikke passer? Igen - jeg prøver kun at få ét budskab udover rampen: Perez er muligvis et problem, men det ændrer ikke på at hvis en træner rager uklar med truppen og ikke har deres opbakning, respekt koblet med nedadgående resultater og en generel kurs der på ingen måder peger hen mod et koncept, en vision el lign. Så er det sgu da ikke mærkeligt at han bliver fyret. Jeg havde tårnhøje forventninger til Xabi - gigantiske faktisk. Derfor er jeg også ekstremt skuffet og vred over hvordan han har forvaltet sin chance i Real Madrid. Valverde og Vinicius skulle da have været 2 måneder på tribunen for deres offentlgie ulydighed. Han skulle have statueret et eksempel. Og før nogen siger "det måtte han ikke for Perez", så vil jeg bare påpege at det ved i (1) ikke en flyvende fis om og (2) hvis han var røget på den konto, var respekten omkring han om ikke andet intakt. 

Den her stille, visse død med kompromis, efter kompromis og eftergivenhed som i sidste ende kostede ham jobbet har været ulideligt og frustrerende at være vidne til. Guardiola kunne jo se det ligeså klart som solen - jeg parafraserer; Xabi skal dø for sine principper, Xabi skal lære at tisse selv (
).

ALLE undtagen en 4-5 fantaster her på forum har kunne se fundamentet for Xabis projekt smuldre i månedsvis, men den første sten blev ikke fjernet af andre end Xabi selv. Den holdning står urokkeligt fast på - og så må i meget undskylde at jeg tillod mig at skrive at jeg håbede Arbeloa havde større nosser.
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: MR 800M84571C

6 måneder 2 uger siden #186 af NickyMad
Blev han fyret eller var det en gensidig opsigelse i den ikke-eksisterende eget udsagn? Du må lige holde styr på dine “fakta” som du fodrer os med, det kan ikke skifte fra post til post..

Det er godt at se du allerede har opgivet din Arbeloa fortælling efter én sølle kamp.. nu er det “håb”
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved NickyMad.

6 måneder 2 uger siden #187 af nono
Jeg tror enhver kan se at vægtskålen tipper i mit favør, hvis vi sammenligner udokumenterede påstande. Xabi har jo været med til at gå ud af det lokale med en narrativ om at det er gensidigt. Hvis det ikke passer, hvorfor skulle han så ikke sige det?

Har jeg opgivet efter én kamp? Du kender mig åbenbart bedre end mig selv. Jeg har påpeget, og det står jeg ved, at Arbeloa godt kunne gå hen og være en joker i den positive forstand. Det tror jeg for så vidt stadig - men det kræver selvsagt at jeg får ret i, at han tør træffe de beslutninger der skal til, for at flytte holdet. Hvis han ikke tør eller gør det, så værsgo - så får du din håneret. Men du mangler stadig et bevise for mig at Perez sidder og blander sig i holdets daglige drift - det tror jeg er håbløst naivt - og ærlig talt siger det noget om hvor lidt indsigt du (og andre) har i større organisationer og ledelse på det niveau.

6 måneder 2 uger siden #188 af elle44
Alle? Hvem er det der bakker dig op? 80 % af madridistas skyder skylden på ledelsen. Og mener fyringen var forkert.

amp.marca.com/en/football/real-madrid/20...2601d56728b4588.html

Du bad om nogle kilder, jeg gav dig en analyse fra en af de mest respekterede Madrid journalister som jeg efterfølgende supplere med gamle udtalelser der belyste tidligere lignende problemer… med den samme ledelse.

Det fint med dine fakta, forskellen er jo bare at vi spørg os selv, hvorfor magtkampen blev tabt, og du sætter dit punktum før det. Og det er jo fair nok.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

6 måneder 2 uger siden #189 af elle44

nono post=192172 skrev: Jeg tror enhver kan se at vægtskålen tipper i mit favør, hvis vi sammenligner udokumenterede påstande. Xabi har jo været med til at gå ud af det lokale med en narrativ om at det er gensidigt. Hvis det ikke passer, hvorfor skulle han så ikke sige det?

Har jeg opgivet efter én kamp? Du kender mig åbenbart bedre end mig selv. Jeg har påpeget, og det står jeg ved, at Arbeloa godt kunne gå hen og være en joker i den positive forstand. Det tror jeg for så vidt stadig - men det kræver selvsagt at jeg får ret i, at han tør træffe de beslutninger der skal til, for at flytte holdet. Hvis han ikke tør eller gør det, så værsgo - så får du din håneret. Men du mangler stadig et bevise for mig at Perez sidder og blander sig i holdets daglige drift - det tror jeg er håbløst naivt - og ærlig talt siger det noget om hvor lidt indsigt du (og andre) har i større organisationer og ledelse på det niveau.

​Hvorfor skulle han sige det? er du da fuldstændigt tabt for politisk sans eller hvad? Og du snakker om indsigt i større organisationer og ledelse. Gud fader bevares. 

6 måneder 2 uger siden #190 af nono

Det fint med dine fakta, forskellen er jo bare at vi spørg os selv, hvorfor magtkampen blev tabt, og du sætter dit punktum før det. Og det er jo fair nok.

​Tak for et forfriskende sagligt svar - og rigtig skarp iagttagelse. Ja - jeg står grundlæggende ved en opfattelse af, at Xabi tabte omklædningsrummet, før han tabte Perez - ikke mindst fordi jeg synes vi har kunne se en tidslinje (i såvel sladder-pressen, som på banen) der harmonerer med det narrativ. Men det ene udelukker jo ikke nødvendigvis det andet - jeg påstår ikke at ledelsen ikke har fejlet, eller har givet Xabi de bedste betingelser. Jeg forestiller mig bare at man sidder på ledelsegangen og lægger brikkerne foran sig og her ville jeg altså komme til samme umiddelbare konklusion; det her projekt er dødt. 

6 måneder 2 uger siden #191 af nono

elle44 post=192174 skrev:

nono post=192172 skrev: Jeg tror enhver kan se at vægtskålen tipper i mit favør, hvis vi sammenligner udokumenterede påstande. Xabi har jo været med til at gå ud af det lokale med en narrativ om at det er gensidigt. Hvis det ikke passer, hvorfor skulle han så ikke sige det?

​Hvorfor skulle han sige det? er du da fuldstændigt tabt for politisk sans eller hvad? Og du snakker om indsigt i større organisationer og ledelse. Gud fader bevares. 

​OK, den saglighed strakte sig så 20 sekunder. Ja - han er ikke ansat der længere. Det står ham da fuldstændig frit for at give hans syn på sagen -> ligesom Zidane gjorde det i sit afskedsbrev (åbenbart fuldstændig tabt for politisk sans). 
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

6 måneder 2 uger siden #192 af NickyMad
Du snakker om evidens og udokumenterede påstande. Du slynger ud at det var en gensidig opsigelse efter Xabis eget udsagn - det var det DU skrev, ord for ord. Er det virkelig for meget at bede om noget evidens for den udsagn DU selv påstår? Så meget for en der går op i evidens & dokumentation, sikke noget hyleri.
Men det er da godt du prøvede at trække i land ved at kalde det fyring nu. Går den, så går den

Leveret af Kunena Forum