Optakt: Albacete - Real Madrid, Copa del Rey, ottendedelsfinale
Ja jeg blev lige lidt ophidset, var faktisk i gang med at slette det igen. Beklager.nono post=192176 skrev:
OK, den saglighed strakte sig så 20 sekunder. Ja - han er ikke ansat der længere. Det står ham da fuldstændig frit for at give hans syn på sagen -> ligesom Zidane gjorde det i sit afskedsbrev (åbenbart fuldstændig tabt for politisk sans).elle44 post=192174 skrev:
Hvorfor skulle han sige det? er du da fuldstændigt tabt for politisk sans eller hvad? Og du snakker om indsigt i større organisationer og ledelse. Gud fader bevares.nono post=192172 skrev: Jeg tror enhver kan se at vægtskålen tipper i mit favør, hvis vi sammenligner udokumenterede påstande. Xabi har jo været med til at gå ud af det lokale med en narrativ om at det er gensidigt. Hvis det ikke passer, hvorfor skulle han så ikke sige det?
Har jeg opgivet efter én kamp? Du kender mig åbenbart bedre end mig selv. Jeg har påpeget, og det står jeg ved, at Arbeloa godt kunne gå hen og være en joker i den positive forstand. Det tror jeg for så vidt stadig - men det kræver selvsagt at jeg får ret i, at han tør træffe de beslutninger der skal til, for at flytte holdet. Hvis han ikke tør eller gør det, så værsgo - så får du din håneret. Men du mangler stadig et bevise for mig at Perez sidder og blander sig i holdets daglige drift - det tror jeg er håbløst naivt - og ærlig talt siger det noget om hvor lidt indsigt du (og andre) har i større organisationer og ledelse på det niveau.
Det jeg mener er, at hvis han ikke går med på den udtalelse så stiller han sig selv dårligt i sit forhold til Madrid. Samtidig ser en gensidig opsigelse meget bedre ud når skal han ud og have et nyt job.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg har netop forsøgt at forsvare, nærmest sætning for sætning, ord for ord, hvad jeg har skrevet og sagt alt imens det eneste jeg har fået er et 20 årigt gammelt interview som i bruger til at udlede hele Xabis virke og hændelsesforløb ifm. hans virke. Det er jo absurdistan.
Men det ved jeg ikke om du kan nedlade dig til.
Så kan man selv spekulere i hvorfor klubben vælger at gøre det på denne måde. Det er nok lidt forskelligt; respekt, ikke brænde broer, ikke få fans på nakken, whatever.
Det samme gælder trænerne/spillerne. Nogle kalder ud på det (Zidane/Redondo), andre vælger den sikre vej (Carlo, Mou, Xabi). Igen, kald det respekt, ikke brænde broer, håb om at komme tilbage en anden gang. Jeg skal ikke kunne sige hvad det er.
Men det er jo ikke første gang, og der er jo evidens for tilfælde hvor klubben er blevet kaldt ud på det, samme ledelse flere gange.
Det bliver også det sidste herfra. Vi bliver ikke enige.
Alle journalister med viden om Real Madrid beretter det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Du har jo ikke dokumenteret noget :D det er bare tomsnaknono post=192172 skrev: Jeg tror enhver kan se at vægtskålen tipper i mit favør, hvis vi sammenligner udokumenterede påstande. Xabi har jo været med til at gå ud af det lokale med en narrativ om at det er gensidigt. Hvis det ikke passer, hvorfor skulle han så ikke sige det?
Har jeg opgivet efter én kamp? Du kender mig åbenbart bedre end mig selv. Jeg har påpeget, og det står jeg ved, at Arbeloa godt kunne gå hen og være en joker i den positive forstand. Det tror jeg for så vidt stadig - men det kræver selvsagt at jeg får ret i, at han tør træffe de beslutninger der skal til, for at flytte holdet. Hvis han ikke tør eller gør det, så værsgo - så får du din håneret. Men du mangler stadig et bevise for mig at Perez sidder og blander sig i holdets daglige drift - det tror jeg er håbløst naivt - og ærlig talt siger det noget om hvor lidt indsigt du (og andre) har i større organisationer og ledelse på det niveau.
Der skete præcis det samme med Redondo. Man meldte ud at det var Redondo der ønskede at prøve nye græsgange. Men han var så selv ud at melde ud, at det var løgn.
Man havde forhandlet med Milan uden at han vidste det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Der var både kritik og begejstring men kærligheden til klubben var det samlende omdrejningspunkt – uanset om man var enig eller uenig i klubbens dispositioner.
Men i dag fremstår siden mere som et ekkokammer der er gennemsyret af en ensidig fortælling, hvor bestemte synspunkter dominerer og forsvares med en næsten kampagneagtig ihærdighed. Løse rygter fra sociale medier og tvivlsomme kilder bliver ikke blot gengivet – de bliver bekræftet og ophøjet til sandheder, så længe de understøtter det ønskede narrativ.
Det mest iøjnefaldende er, hvordan hver eneste kamp – ja, stort set alle aktioner i kampene – bliver brugt som ammunition til at bekræfte en helt fastlåst opfattelse af helte og skurke.
Formålet med denne udvikling kan være svært at få øje på. Er det bare et udtryk for en infantil stædighed – en trang til at få ret for enhver pris?
Jeg kan ikke rigtigt se hvad man prøver at opnå, men det er i hvert fald gift for denne side der engang var en pluralistisk platform. Det var jo netop styrken ved denne side - hvis man ville vinde en diskussion så skulle man have argumenterne i orden. Det er helt ligegyldigt i dag. Man skal bare gentage sit narrativ, fuldstændig renset for nuancer og uden hensyn til proportioner.
Jeg synes at det er en skam, men det er nok uafvendeligt. Den her gruppe fortsætter indtil de har siden for sig selv. Det er ikke min kiosk så jeg kan i sidste ende være ligeglad.
Du får som du fortjener, broski.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Du sidder simpelthen og bruger AI til at skrive dine indlæg <3Matamoro post=192186 skrev: Madridista var engang et levende samlingspunkt for Real Madrid-fans, hvor forskellige holdninger, analyser og diskussioner blomstrede.
Der var både kritik og begejstring men kærligheden til klubben var det samlende omdrejningspunkt – uanset om man var enig eller uenig i klubbens dispositioner.
Men i dag fremstår siden mere som et ekkokammer der er gennemsyret af en ensidig fortælling, hvor bestemte synspunkter dominerer og forsvares med en næsten kampagneagtig ihærdighed. Løse rygter fra sociale medier og tvivlsomme kilder bliver ikke blot gengivet – de bliver bekræftet og ophøjet til sandheder, så længe de understøtter det ønskede narrativ.
Det mest iøjnefaldende er, hvordan hver eneste kamp – ja, stort set alle aktioner i kampene – bliver brugt som ammunition til at bekræfte en helt fastlåst opfattelse af helte og skurke.
Formålet med denne udvikling kan være svært at få øje på. Er det bare et udtryk for en infantil stædighed – en trang til at få ret for enhver pris?
Jeg kan ikke rigtigt se hvad man prøver at opnå, men det er i hvert fald gift for denne side der engang var en pluralistisk platform. Det var jo netop styrken ved denne side - hvis man ville vinde en diskussion så skulle man have argumenterne i orden. Det er helt ligegyldigt i dag. Man skal bare gentage sit narrativ, fuldstændig renset for nuancer og uden hensyn til proportioner.
Jeg synes at det er en skam, men det er nok uafvendeligt. Den her gruppe fortsætter indtil de har siden for sig selv. Det er ikke min kiosk så jeg kan i sidste ende være ligeglad.
Det handler ikke om mig. Jeg synker gerne ned på jeres niveau og morer mig også lidt ved det 😂Bismo post=192187 skrev: Du snakker om "pluralisme" men er den første til at nedgøre andre, hvis holdninger du ikke deler. "Grædekoner, hæhæhæ".
Du får som du fortjener, broski.
Det er en generel betragtning. Det er efterhånden kun grædekonerne der skriver noget på denne side. Det er en skam. Dem der administrerer den her side må da også ærgre sig lidt over udviklingen.
Er enig i det der bliver sagt, men jeg scroller selv forbi Matamoros opslag - de er 9/10 gange helt på månen, så det klinger lidt hult.NachoFernández post=192188 skrev:
Du sidder simpelthen og bruger AI til at skrive dine indlæg <3Matamoro post=192186 skrev: Madridista var engang et levende samlingspunkt for Real Madrid-fans, hvor forskellige holdninger, analyser og diskussioner blomstrede.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.