Optakt: Benfica - Real Madrid, Champions League, 8. gruppekamp

6 måneder 2 timer siden #217 af -#7-

Dragam post=192898 skrev:

-#7- post=192895 skrev:

Madridista02 post=192890 skrev: Hvis I keder jer, vil jer anbefale denne korte analyse fra YouTube. Den belyser en problematik der er muligvis hersker omkring Mbappe og de klubber han spiller i. Mbappes karriere i Real er stadig meget ung, så det er selvfølgelig for tidligt at male fanden helt på væggen, men jeg synes alligevel videoen tager fat i et meget interessant emne. Mbappe scorer mål, men hjælper han EGENTLIG holdet?

​Altså, det er lidt samme diskurs som der var omkring Ronaldo på et tidspunkt. Jeg ved godt at det kan være lidt sjovt at diskutere sådan noget i forhold til taktik osv., men jeg må simpelthen også sige at når man har en spiller som scorer over 30 mål på en halv sæson, så hjælper vedkommende UTVETYDIGT sit hold, så er det sgu nogle andre steder der må være problemer.

​Det var så alligevel ikke helt det samme - cristiano lavede zero defensivt arbejde på sin venstrekant, men det er ikke som Mbappe, der ikke udfylder vigtige funktioner i opspillet samt i feltet, som en rigtig 9er gør.

Mbappe har scoret rigtig mange mål, men langt de fleste af dem er på bolde i dybden, eller kanten af feltet - dem kunne han også have scoret med udgangspunkt i venstrekanten.

​Jeg anfægter ikke din teori om hvor Mbappe skal spille på banen, egentlig er jeg ligeglad om det er centralt eller til venstre.

Problemet som jeg ser det er at klubben har lavet en halv løsning. Man har Mbappe som helt tydeligt er en af verdens to-tre bedste spillere, men man har forsømt at bygge holdet op omkring ham, fordi man samtidig har Vinicius, som man var i gang med at bygge op til at blive holdets 1’er og go-to stjerne. Så nu står man lidt med et ben i begge lejre, og alle og enhver kan jo nok se nu at de to ikke kan spille sammen, noget du i øvrigt påpegede ret tidligt, så cadeau for det herfra i hvert fald. 

DC19
Sidste redigering: 6 måneder 2 timer siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 2 timer siden #218 af Ramos4
Perez har lært meget lidt af sine tidlige fejl.

Er den her trup bedre sammensat end Zidanes y Pavones?

Lidt måske.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

6 måneder 2 timer siden #219 af elle44
Det er sandt at han måske kunne få det samme output fra venstrekanten, men det er ikke ens betydende med at han er et negativ for holdet.

6 måneder 2 timer siden #220 af Dragam

Ramos4 post=192900 skrev: Perez har lært meget lidt af sine tidlige fejl.

Er den her trup bedre sammensat end Zidanes y Pavones?

Lidt måske.

​Jeg vil sige, at vores nuværende trup er dårligere sammensat. Vi havde dårligere forsvarsspillere, og manglede en klasse defensiv midt efter makalele røg... men udover det, så var det hold jo flere klasser over det her.

Men sjovt nok var det holds problem det samme som det her holds... de store stjerner skulle spille - hvergang. Og det betød så at de blev spillet ude af position for at få plads til dem alle...

Så nej, perez har lært intet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Siempre fiel

6 måneder 2 timer siden #221 af Lars1991
​Jeg synes det er et mentalitetsproblem, særligt hos Vini. Vi spillede jo den bedste El Clasico i flere år med både Vini, Mbappe og Bellingham på banen. Og jeg troede egentlig Vini havde accepteret sin lidt mindre rolle på holdet. Han blev skiftet meget ud i de første kampe, og der var endda en kamp hvor Rodrygo startede foran ham. Fedt, tænkte jeg, Vini har givet tronen til Mbappe og har accepteret at han ikke har vist præstationer, der rækker til mere end at være en spiller, der godt nok er med i once de galla, men slet ikke urørlig på samme måde som før. Men det har jeg så fejltolket, han har aldrig været glad for sin mindre rolle, og det hele eksploderet for ham i El Clasico, hvor vi ellers nærmest peakede spillemæssigt.

Hvis han havde accepteret sin mindre rolle på holdet, så tror jeg også sagtens det kunne have fungeret - for det så vi jo allerede det kunne i flere kampe. Men hvis han tror at han skal have samme behandling som Mbappe uden at være i nærheden at hans niveau - ja, så har vi et problem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel, elle44, Estadio Santiago Bernabéu

6 måneder 2 timer siden #222 af Kasillas
​Jeg er ikke sikker på, om det passer, at Vini og Mbappe reelt ikke kan spille sammen. Eller om det skyldes taktisk indstilling eller måske manglende psykisk velbefindende hos Vini.

Jeg tænker, at Vini-Rodry med Bellingham bagved fungerede fortrinligt selvom de alle tre forreste er højrefodede.

Vinicius har faktisk beholdt sin venstreplads, som han har strålet før inden Mbappes ankomst. Så det ser ikke ud til at det er Mbappe, der har forårsaget Vini's nedtur (tilsyneladende).

Mbappe har individuelt ikke fejlet, selvom han ikke spiller på venstrekanten.

Spørgsmålet er hvorfor Vinicius har fejlet, selvom han har beholdt sin farvorit-position?

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 6 måneder 2 timer siden ved Kasillas.

6 måneder 2 timer siden #223 af Ramos4

Lars1991 post=192903 skrev: ​Jeg synes det er et mentalitetsproblem, særligt hos Vini. Vi spillede jo den bedste El Clasico i flere år med både Vini, Mbappe og Bellingham på banen. Og jeg troede egentlig Vini havde accepteret sin lidt mindre rolle på holdet. Han blev skiftet meget ud i de første kampe, og der var endda en kamp hvor Rodrygo startede foran ham. Fedt, tænkte jeg, Vini har givet tronen til Mbappe og har accepteret at han ikke har vist præstationer, der rækker til mere end at være en spiller, der godt nok er med i once de galla, men slet ikke urørlig på samme måde som før. Men det har jeg så fejltolket, han har aldrig været glad for sin mindre rolle, og det hele eksploderet for ham i El Clasico, hvor vi ellers nærmest peakede spillemæssigt.

Hvis han havde accepteret sin mindre rolle på holdet, så tror jeg også sagtens det kunne have fungeret - for det så vi jo allerede det kunne i flere kampe. Men hvis han tror at han skal have samme behandling som Mbappe uden at være i nærheden at hans niveau - ja, så har vi et problem.

​MEN hvis det skal fungere med dem begge to, så skal det være i et system. Ikke nødvendigvis Xabis, men der SKAL være system i det. Det her frie-tøjler noget fungerer ikke.
Når man har en trup, med klare mangler, så nytter det ikke at samtidig spille på vibes.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

6 måneder 2 timer siden #224 af Dragam

elle44 post=192901 skrev: Det er sandt at han måske kunne få det samme output fra venstrekanten, men det er ikke ens betydende med at han er et negativ for holdet.

​Det her kommer sikkert til at være kontroversielt, men jeg vil gerne vædde en bajer på, at havde vi forsat med at have garcia som vores 9er efter klub vm, så havde vi været et langt bedre sted idag - han havde nok scoret færre mål end mbappe har gjort, men han ville hjulpet holdet en del mere som 9er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, mohbar, Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
6 måneder 2 timer siden #225 af Madridista02

-#7- post=192895 skrev:

Madridista02 post=192890 skrev: Hvis I keder jer, vil jer anbefale denne korte analyse fra YouTube. Den belyser en problematik der er muligvis hersker omkring Mbappe og de klubber han spiller i. Mbappes karriere i Real er stadig meget ung, så det er selvfølgelig for tidligt at male fanden helt på væggen, men jeg synes alligevel videoen tager fat i et meget interessant emne. Mbappe scorer mål, men hjælper han EGENTLIG holdet?

​Altså, det er lidt samme diskurs som der var omkring Ronaldo på et tidspunkt. Jeg ved godt at det kan være lidt sjovt at diskutere sådan noget i forhold til taktik osv., men jeg må simpelthen også sige at når man har en spiller som scorer over 30 mål på en halv sæson, så hjælper vedkommende UTVETYDIGT sit hold, så er det sgu nogle andre steder der må være problemer.

​God pointe! Jeg er også tilbøjelig til at give dig ret og det var netop den samme debat der foregik dengang CR7 spillede hos os. Jeg ser dog Ronaldo lidt anderledes, jeg ser ham mere som en leder, en kriger der går forrest, når holdet kommer bagud 1 og 2-0. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg er helt forkert på den, men sådan ser jeg ikke Mbappe. Der ser jeg en spiller der skaber og brokker sig (gjorde Ronaldo også) men ikke fighter for det. Ronaldo arbejde generelt ikke ret meget defensivt men han fik alligevel en gang i mellem nogle udbrud hvor han spurtede hjem og trackede tilbage for at genvinde en tabt bold. 
En anden tanke jeg fik; Ronaldo blev formet i UTD af et hold der havde kæmpe store leder typer som Ferguson, Keane, Nistelrooy, Ferdinand osv osv. Han fik sin opdragelse der. Det tror jeg alligevel har gjort at han har haft en anden arbejdsmentalitet end Mbappe.

Jeg savner Pepe :(

6 måneder 2 timer siden #226 af Ramos4

Dragam post=192906 skrev:

elle44 post=192901 skrev: Det er sandt at han måske kunne få det samme output fra venstrekanten, men det er ikke ens betydende med at han er et negativ for holdet.

​Det her kommer sikkert til at være kontroversielt, men jeg vil gerne vædde en bajer på, at havde vi forsat med at have garcia som vores 9er efter klub vm, så havde vi været et langt bedre sted idag - han havde nok scoret færre mål end mbappe har gjort, men han ville hjulpet holdet en del mere som 9er.

​Klart. Fodbold ABC.

Man kan jo ikke sætte de 11 bedste venstre wings på banen og tro at man vinder. Eller de 11 bedste offensive spillere.

Hver position på banen har sine udfordringer og kræver spillere, der har specifikke egenskaber til netop dén position.

Selvfølgelig kan man spille de fleste positioner på mange måder, men der er grænser.

6 måneder 2 timer siden #227 af Lars1991

Ramos4 post=192905 skrev:

Lars1991 post=192903 skrev: ​Jeg synes det er et mentalitetsproblem, særligt hos Vini. Vi spillede jo den bedste El Clasico i flere år med både Vini, Mbappe og Bellingham på banen. Og jeg troede egentlig Vini havde accepteret sin lidt mindre rolle på holdet. Han blev skiftet meget ud i de første kampe, og der var endda en kamp hvor Rodrygo startede foran ham. Fedt, tænkte jeg, Vini har givet tronen til Mbappe og har accepteret at han ikke har vist præstationer, der rækker til mere end at være en spiller, der godt nok er med i once de galla, men slet ikke urørlig på samme måde som før. Men det har jeg så fejltolket, han har aldrig været glad for sin mindre rolle, og det hele eksploderet for ham i El Clasico, hvor vi ellers nærmest peakede spillemæssigt.

​MEN hvis det skal fungere med dem begge to, så skal det være i et system. Ikke nødvendigvis Xabis, men der SKAL være system i det. Det her frie-tøjler noget fungerer ikke.
Når man har en trup, med klare mangler, så nytter det ikke at samtidig spille på vibes.

Helt enig, det jo også lidt min anke. Og jeg har det også fint med at Mbappe måske ikke arbejder helt ligeså meget for holdet som de andre, for han scorer altså flere mål end han spiller kampe. Det var ligesom Ronaldo og Messi. De skal bare spare deres energi til det de er bedst til.
Men Vini kan ikke have den status. Hans bidrag er nok til en startopstilling, men kun hvis man knokler for det ligeså hårdt som resten af holdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

6 måneder 2 timer siden #228 af Ramos4
Mbappé: “Today wasn’t a matter of tactics or quality.

It was a matter of having more fighting spirit than the opponent.

I saw Benfica play for their lives, and I didn’t see that from us.”

-

Det her er hele problemet. Spillerne tror det udelukkende handler om vilje. "Vi ville det ikke nok.."

Det kan sagtens være noget af problemet, men det er fucking ikke hele forklaringen. Det er så typisk en nem måde at bortforklare nederlag på i den her klub. Ah mentaliteten var der ikke i dag. Det har jeg hørt SÅ mange gange fra Zidane og Carlo og samtlige spillere.

I mangler at fucking se noget video! I mangler at lægge egoet på hylden og høre på en træner, der vil sætte et system sammen.

Drop nu det der "vi var der ikke helt i dag". My God.

Leveret af Kunena Forum