Optakt: Benfica - Real Madrid, Champions League, 8. gruppekamp
Tilskuerkapaciteten er faldet til lidt under 80.000 i forbindelse med fornyelsen af Bernabéu. Der er færre pladser til fans på fanzonen på sydtribunen for at gøre det “mere komfortabelt” for de nye “grada fans” at stå (lol). I efteråret blev der yderligere fjernet rækken tættest på banen på hver endetribune i forbindelse med NFL-kampen. Der er også kommet et hav nye VIP-pladser og et stort område reserveret til medier. Vil mene, at alt dette ikke er positivt, da det nedtoner det essentielle ved hjemmebanefordelen. Det er en del af klubbens krise, selvom hele fornyelsen samlet set er en rigtig god forretning for klubben. Men det er også en rigtig god forretning for klubben at have Vini, Mbappé, Bellingham på holdet, hvis du forstår hvad jeg mener…
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er hvad der er til El Clasico, NFL osv.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det virker meningsløst at enkelte kan levere en så frygtelig indsats på banen og alligevel er de fredert. Måske er han i virkeligheden blot ansat som en firmaets mand, hvis formål alene er at få Vini til at underskrive en kontrakt.
Men hvad ønser folk egenligt for resten af sæonen? Vi har to titler at spille om.
Champions League. Vi har ingen chance. Lad os sige vi får videre mod Bodø eller Benfica (og det er et stort hvis), så ryger vi ud til City. Slår vi dem mirakuløst så er det bare et spørgsmål om tid når Chelsea, PSG, Bayern, Barca, Arsenal, Liverpool, Atletico eller Inter bliver modstanderen. Hold som alle er bedre end os. Vi har 0% chance i Champions League.
LaLiga er vi jo med. Og vi skal selvfølgelig gå efter det. Tænker jeg.
Eller hvad? Skulle Barca formøble LaLiga og vi står chokeret tilbage med titlen er det så godt eller skidt? Der skal nok virkelig en øjenåbner op før der rigtig sker ændringer, men det kommer jo desværre ikke til at ske. Det er Perez ud, det er ud med Arbeloa, det er en sportslig plan der skal laves og så har vi den ene efter den anden lort på holdet, som ikke fortjener trøjen.
Som Edu Aguirre sagde efter kampen, så er det jo en flot forkælet møgunger der ikke løber for hinanden og vil det. Alonso kunne ikke få dem til det. Guler bliver skide sur over at han igen bliver taget ud når Vini spiller af HT. Men han er hellig. Amen i guder, hvad er det for et Kardashian show vi har gang i for at lave godt tv.
Håber piften bliver ved på Bernabeau. Jeg holder fast i, at Vini er en kæmoe rotte i det omklædningsrum, men han er absolut ikke alene. Men det hele starter og slutter ved Perez.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mht Arda kan man godt forstå hans frustration. Han skaber flere chancer end resten af holdet tilsammen. Bellingham og Vini spiller sjældent bolden til ham, men enten fejlaflever eller dribler ind i et sort hul og alligevel fredes de hver eneste gang. Garcia rådner op på bænken og ville nok ønske sig et andet sted måske i Lyon.. Hvis vi oplever det her hver kamp er jeg sikker på der kommer en splittelse i truppen, da det er åbenlyst.mohbar post=192926 skrev: Igår så vi forskellen på en elite træner (Mourinho) og en rookie (Arbeloa) og deres effekt på holdet. Mou får med sin taktiske snilde og ændret kampen total. En kæmpe lærestreg til Arbeloa, som i det mindste bør opføre sig som sin mester hvis han nogensinde skal blive manager for et hold i fremtiden. Lige nu er han en total ført dukke, en person der med egen saks har kastreret sig selv og fuldstændigt overladt ledelsen til 3-4 spillere på holdet.
Det virker meningsløst at enkelte kan levere en så frygtelig indsats på banen og alligevel er de fredert. Måske er han i virkeligheden blot ansat som en firmaets mand, hvis formål alene er at få Vini til at underskrive en kontrakt.
Ardas reaktion ved udskiftningen, vil muligvis også føre til konsekvenser hvilket vil sætte sagen om sportslig uretfærdighed i et klarer lys
Abeloa lader spillerne gøre hvad de vil, uden at udfordre dem. Der er ingen disciplin, ingen struktur, hverken taktisk eller organisatorisk. Det var præcis det Xabi forsøgte at ændre, men han blev fyret fordi spillerne vandt over træneren. Der hærsker en syg kultur i truppen, og den bliver bakket op af ledelsen/Perez.
Det bedste der kan ske for klubben er fiasko i denne sæson, hvis der skal ske noget markant til sommer.
Realex post=192930 skrev: Jeg synes det er skræmmende, at det er første gang, hvor jeg inderst inde ikke ønsker det her hold/projekt succes. Hvordan kan man være nået dertil som fan?
Det bedste der kan ske for klubben er fiasko i denne sæson, hvis der skal ske noget markant til sommer.
Jeg er ikke sikker på at man i Real Madrid er klar til at tage fat i de reelle problemer der er i klubben for at ændre tingenes tilstand. Lige om lidt får et af problemerne en kontraktforlængelse plus en markant lønforhøjelse.
Det komiske er, at spanske medier (klubben) hele den seneste uge har kørt narrativet om, at en top 8 placering ville give luft i kalenderen, så geniet Pintus kunne optimere Arbeloas gegenpressing (lol). Alt imens Barça måske ender med to kampe ekstra.Hamid8210 post=192932 skrev: Tænk at vi skal ud i to ekstra kampe fordi holdet er helt skudt i selvtilliden. Den her sæson skal egentlig bare stoppe asap
Det kan jo for fanden ikke være rigtigt vi er nået til et punkt hvor man ønsker Mourinho på sidelinjen igen. Vi er virkelig sunket dybt.