Pérez vil slå transferrekorden

1 måned 4 uger siden #1 af Nicklas
Florentino Pérez har her til...

Florentino Pérez har her til aften afsløret lidt mere om sit kandidatur frem mod valget på søndag. I går bekræftede han José Mourinho som træner og Ibrahima Konaté som spiller, og i dag bekræftede han så også Denzel Dumfries, der kommer til klubben fra Inter for €20 millioner.

I løbet af dagen var der dog lagt op til en "bombazo" i de spanske medier, og gættene lød på bl.a. Erling Haaland og Joao Neves, men Pérez undlod at sætte navn på spilleren her til aften.

I stedet fortalte han, at han på tirsdag vil byde mindst €150 millioner for en spiller, som ikke er forsvarsspiller, og som ikke spiller i Premier League. Det er heller ikke Olisé, Kane, Haaland eller Jeremy Doku, siger Pérez.

- På tirsdag vil jeg afgive et stort bud til en Champions League-klub på en fantastisk spiller. Det vil være den største sum penge, Real Madrid nogensinde har betalt for en transfer i klubbens historie. Det bliver omkring 150 millioner euro. Et hint? Det kan jeg ikke give, for så afslører jeg, hvad vi har tænkt os at gøre.

- Det er en spiller på niveau med Cristiano Ronaldo og Kaká.

Pérez tog sig som sædvanligt også tid til at nedgøre sin modstander:

- Vi kontakter spillerens klub først. Det er sådan man gør tingene, i tilfælde af, at der er nogen der ikke ved det, lød det fra Pérez med henvisning til Riquelmes påstand om Haaland, tilsyneladende blind for ironien i, at det kommer fra netop ham.

Pérez talte også om sin egen historie med Real Madrid, som er en klub han fik ind med modermælken.

- Min far tog mig med på stadion, fra jeg var tre eller fire år gammel. Jeg var meget lille. Min far indpodede denne 'madridismo'-følelse i mig fra barnsben, og da jeg så, at der var en risiko for, at klubben var på vej i den forkerte retning, tog jeg skridtet i år 2000. Jeg stillede en bankgaranti på 147 millioner euro, og så var de økonomiske problemer slut. Nu er der ingen klub, der er mere værd end Madrid – for femte år i træk

Et godt bud på den hemmelige spiller kunne være PSG's portugisiske midtbanespiller, Joao Neves, der har været nævnt i spansk presse i løbet af dagen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 4 uger siden #2 af DeLaRed
Ikke en forsvarspiller og ikke en spiller fra Premier League...jeg kan ikke gætte på en specifik spiller, men jeg vil ikke bliver overrasket over at det endte bliver en ny James fadæse eller naturligvis endnu en venstre kant :D ...Vil blive svært overrasket over hvis han rent faktisk køber en spiller der er 150mio værd og passer ind i den nuværende trup.

Når det er sagt, så har jeg ikke noget imod Konate købet i og med han som jeg forstår er Gratis, han er ikke en spiller jeg har den store fidus til, men hvis vi ser ham som en erstatning for Alaba, så er vores trup bedre med ham end David på holdet, vi har ikke en helt naturlig og dominerende midter forsvars duo, men med de spillere vi har mener jeg bredde er vigtigere lige nu, også fordi jeg ikke ser midter forsvaret som vores største problem, og Rudiger spiller formodentlig sin sidste season i klubben, og derefter kan vi så springe banken på en ny forsvars psiller om nødvendigt.

Ser Dumfries som en stor befrielse, at vi faktisk får en erfaren spiller ind på højre backen der pt er betydeligt bedre end Trent til stort set alt, jeg er i tvivl om hvor længe han kan holde sit niveau (måske bliver han en Alaba der kun tager 18 gode måneder og derefter holder ferie for resten) men faktum er vi har mere end noget andet brug for en spiller der kan tage pladsen fra Trent, så for 20mio ser jeg det pt som en positiv handel, håber han kan leve op til hans niveau i Inter, omend bare at være bedre end Trent er nogen af en gave at få for en spiller som ham.

Henter vi Paz, plus en central/defensive midtbane (typen afhænger lidt af hvad man gør med Cama, Thiago, Fede og Tchou denne sommer) spiller mere (latterligt at vi ikke strakte os længere for at få fingrene i Zubi sidste sommer) og så på en eller anden måde får styr på det angreb, samt bytter Franco ud med Endrick og sender Mendy på pension, Ceballos til køkkenet i Ajax og meget gerne også smider hhv Rodrygo, Vini eller Mbappe for døren (det sker naturligvis ikke), så står vores trup ihvertfald bedre end den gjorde sidste season.

Thib
Lunin (???)

Dumfries-TAA
Rudi-Asencio-(Militao)
Dean-Konate
Carreras-Fran

Tchou-Cama-Thiago
Fede-Ny Midtbane (???)
Bellingham-Guler
Paz-Brahim

Mbappe-Gonzalo
Vini-Endrick
*De bedste spillere spiller i start 11eren, ovenstående er ikke en opdeling i første og anden række, jeg er ligeglad med hvem der spiller fra start, bare det er den der har størst positiv effekt på holdet som helhed!

Er ikke glad for angrebs konstellationen, jeg står fast ved at Vini og Mbappe aldrig bliver et optimalt angreb, omend jeg ikke på nogen måde tror vi kan komme af med nogen af dem denne sommer, og derfor må man arbejde ud fra den duo som udgangspunkt, derfor giver det imo heller ikke nogen mening at gå ud og give 150mio for endnu en angriber, det bliver bare endnu en hovedpine for træneren.

Når man er låst fast på visse punkter, så gælder det om at give træneren muligheder, Endrick f.eks er ikke en spiller jeg ser det store lys i, men han giver truppen noget som ingen andre kan byde ind med (slet ikke franco) hvilket er en decideret trussel fra højre kanten. Med Paz som en del af truppen giver det mulighed for at man langt om længe kan flytter Bellingham længere ned i banen på hans naturlige plads fra Dortmund (det er lige med færre mål fra hans side, tilgengæld kommer han lagt mere på bolden, retvendt mod mål, hvilket er hvor han er har sine rigtige styrker OG så kan han også fylde mere rent defensivt, på en midtbane som i denne season har sejlet når modstanderne har haft bolden). Selvfølgelig skal spillere som Asencio, Gonzalo, Fran og Thiago (som skal rykkes op) blive i klubben, de bliver nok aldrig startere, men de giver os den bredde vi har brug for, for at overleve en lang season, især med alle de skader vi har, det er helt hul i hovedet at forsæge at gå ud og erstatte dem med andre bredde spillere, så skal en af dem ud af klubben så er det fordi der bliver indkøbt en ny "Galactico" til deres plads, og deres nuværende direkte konkurrent fra dag 1 bliver 2. valg.

Jeg kunne sagtens finde på en masse andre ændringer til truppen, men jeg tvivler på vi skal forvente meget mere af Perez end de 2 spillere han har offentliggjort samt Mou, og så de 150mio han smidder efter en spiller, så realistisk set, så mener jeg ovenstående er noget af det mest optimale vi kan håbe på til næste season, vi kommer simpelhen barrre ikke til at købe 6+7 spilllere som alle kan gå dirkete ind i start opstillingen.

Ud over det, så håber jeg lidt at Mou vil følge i Xabis fodspor fra sidste sommer og forsøge sig med en ny formation på banen, 433 kommer ikke til at fungere med Vini/Mbappe duoen, baseret på hvor mange potneitelle midtbane spillere vi har med kvalitet i næste season, så håber jeg stadig på en 352, både så vi kan få mere kontrol over midtbanen, men også fordi vi har masser af flexibilitet ifht wingbacks/midtbane-kanter (Det fungerede rigtig fint under CWC sidste år), og ellers som minimum en formation som kun har de 2 egoer på toppen om det så er 442, 4132, 2332 eller hvordan det lige skal gå op, det må mou finde ud af, men jeg håber for guds skyld ikke at han ligger ud med den gode gamle 433 igen, for det er som jeg ser det, det rene selvmord set over flere måneder.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 1 måned 4 uger siden ved DeLaRed.

1 måned 4 uger siden #3 af El Siete
​Rygterne siger at det rent faktisk er Michael Olise han vil byde på tirsdag, selvom han benægtede det igår. Det ville selvfølgelig være en vild handel og et sindsygt angreb, håber bare ikke det betyder at vi ikke henter en midtbanespiller ind. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 måned 4 uger siden #4 af Ramos4
Det ville blive lige så lort som det er nu.

Vini - Mbappé - Olise

Ja i FIFA bliver det nice. Men i virkeligheden bliver det en fiasko.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

1 måned 4 uger siden #5 af mohbar
​min tro:

Alvarez 50%
Neves 30%
Vitinha 15%
Yamal 5%

1 måned 3 uger siden #6 af Estadio Santiago Bernabéu

mohbar post=197267 skrev: ​min tro:

Alvarez 50%
Neves 30%
Vitinha 15%
Yamal 5%

Lige den med Yamal tror jeg godt du kan rette til 0,5 %.

1 måned 3 uger siden #7 af Ramos4
Kan godt lide at Perez' lejr påstår at Haaland er umulig - for så selv at byde på Olise.

Vi ender med Konate, Dumfries og Endrick.

Og Mourinho selvfølgelig.

Så snart Perez har vundet valget og buddet på Olise er blevet afvist, så er det bare 4 år mere med de samme interne problemer i truppen og ingen spansk stamme.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, El Siete

1 måned 3 uger siden #8 af Raul7-2880

Estadio Santiago Bernabéu post=197270 skrev:

Alvarez 50%
Neves 30%
Vitinha 15%
Yamal 5%

Retter lige også :-)

Måske 50 % for Álvarez – men kun fordi det ender med en overdrevet overpris. Risikoen er, at transferen økonomisk og sportsligt ikke ender med at blive en reel succes.

Neves: 0 % 
Vitinha: 0 % 
Yamal: 0,000 %

Hverken PSG eller Barca sælger til os. Punktum.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 3 uger siden #9 af mohbar

Raul7-2880 post=197274 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=197270 skrev:

Alvarez 50%
Neves 30%
Vitinha 15%
Yamal 5%

Retter lige også :-)

Måske 50 % for Álvarez – men kun fordi det ender med en overdrevet overpris. Risikoen er, at transferen økonomisk og sportsligt ikke ender med at blive en reel succes.

Neves: 0 % 
Vitinha: 0 % 
Yamal: 0,000 %

Hverken PSG eller Barca sælger til os. Punktum.

​hahah nu handlede %fordelingen om hvem jeg tror Perez har budt på og ikke om hvorvidt klubberne ender med at sige ja tak. For Perez kan jo byde lige så tosset han vil og PSG er nok blødt en smule op mht Madrid, men Perez kan byde 200-250-300 mio og PSG kan bare sige nej-nej-nej.

Og mht Yamal er det blot en drøm. eneste mikroskopiske der forbinder ham lidt til Real er nok hans klovn far der er Realfan.

Alvarez kunne Atletico måske godt være fristet til at lade gå for 150 mil. Mener at have læst at hans prisleje ligger deromkring ,hvis Barcelona var seriøse og havde pengene.
Perez udtalelser om at "man kontakter klubben først" kunne også tyde på at det er Alvarez han vil byde på og udtalelsen var måske en stikpille til Barca og ikke Riquelme..

Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved mohbar.

1 måned 3 uger siden #10 af Dragam

Ramos4 post=197266 skrev: Det ville blive lige så lort som det er nu.

Vini - Mbappé - Olise

Ja i FIFA bliver det nice. Men i virkeligheden bliver det en fiasko.

​Præcis.

Vi skal have en rigtig 9er, og så er det spørgsmålet om vini eller mbappe skal have venstrekanten.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 måned 3 uger siden #11 af Hamid8210
Olise er absolut den eneste sammen med Haaland der kan definieres som en galactio.

Men hvor ville jeg dog ønske det var Vitinha man gik efter. En Olise lyder vildt blæret på holdet, men uden den rigtige midtbanemand, så får vi aldrig muligheden for at blive en dominerende force.

1 måned 3 uger siden #12 af Estadio Santiago Bernabéu
​Hvis det skal være en ægte Galactico i størrelsen af CR7 så er der vel kun Haaland og Yamal. Alt andet vil ‘bare’ være en god fodboldspiller. Kun de to vil ryste fodboldverdenen.

Leveret af Kunena Forum