Brahim: »Det bliver et fantastisk og utroligt år«
Brahim Díaz var blandt Real Madrids markante spillere i opgøret på Riazor, hvor han spillede en mere central rolle end normalt. Efter kampen fortalte han til Realmadrid TV om sin nye position, sit flotte mål og forventningerne til den kommende sæson.
Brahim Díaz fik en lidt anderledes rolle, end man normalt ser ham i, da Real Madrid besøgte Riazor. José Mourinho placerede den spanske offensivspiller mere centralt på banen, hvor han skulle agere som en ekstra midtbanespiller og bidrage til opbygningen af spillet.
»Det skal man spørge ham om,« sagde Brahim med et smil, da han blev spurgt til rollen, inden han forklarede Mourinhos instruktioner.
»Han bad mig om at gå ind centralt i de her kampe, være en ekstra midtbanespiller og hjælpe med opbygningen. Så jeg er glad for den rolle.«
Flot mål efter Lunin-assist
Brahim stod også for Real Madrids eneste scoring i kampen, og målet kom efter en flot aktion, hvor Andriy Lunin fandt ham med en præcis aflevering.
»Lunin så mig og spillede bolden til mig. Jeg synes, at det gav mig en stor fordel, at jeg kunne tage den med brystet og fortsætte fremad,« forklarede Brahim.
»Derefter lagde jeg den lidt foran mig og afsluttede godt. Det var et flot mål, men hele æren tilfalder Lunin.«
Brahim havde generelt en stærk kamp i sin mere centrale rolle og viste endnu en gang den alsidighed, der gør ham interessant for Mourinho. Han kan både operere centralt og på kanterne, og netop den fleksibilitet kan blive vigtig for Real Madrid i den kommende sæson.
»Det bliver et fantastisk år«
Brahim ser samtidig med stor optimisme frem mod den nye sæson, hvor Mourinho står i spidsen for Real Madrid.
»Det bliver et fantastisk og utroligt år,« lød det fra Brahim.
»Jeg er meget glad for træneren og alle mine holdkammerater. Vi vil fortsætte med at skrive historie. Det her er Real Madrid.«
Dermed sendte Brahim et klart signal om ambitionerne i den nye sæson, hvor Real Madrid under José Mourinho skal forsøge at genfinde klubbens stærke identitet og igen kæmpe med om de største titler.