Hej til Zidane - farvel til Ceballos?

Ceballos har ikke gode minder med Zidane ved roret i Real Madrid.

Da Dani Ceballos i september sidste år fik debut på det spanske landshold, var det efter en svær tid under Zinédine Zidane, hvor det blot blev til 396 minutters spilletid i sæsonen 2017/2018 - noget mindre end den talentfulde midtbanespiller selv synes, han havde fortjent.

Til Radio Marca sagde han dengang:

- Jeg arbejdede, jeg forsøgte at gøre det svært for ham (at vælge Ceballos fra), men der kommer en tid, hvor du indser, at det er umuligt. Jeg scorede to mål mod Viktoria Plzen, og i den næste kamp mod Dortmund spillede jeg ét minut.

Ceballos fortalte videre, at han tog yderligere skridt for at forbedre sin form, da han ikke fik regelmæssig spilletid, og ønskede at holde sig skarp.

I samme interview fortalte Ceballos om de tanker, han havde om sin fremtid før Lopetegui blev ansat.

- Det var klart, at hvis Zidane var fortsat, havde jeg kigget mig mere om efter en udvej, men med Julens ankomst, var alt anderledes.

Han sluttede af med at give Zidane et godt råd:

- Måske ved han ikke, hvordan det føles at sidde på bænken. Det vil hjælpe ham i hans fremtid til ikke at lave de samme fejl, han lavede her.

Zidane første kamp, i denne omgang, i spidsen for Real Madrid, bliver på lørdag mod nedrykningstruede Celta Vigo kl. 16:15. Tiden vil vise, om Ceballos også denne gang får lov til at sidde på bænken. Zinédine Zidanes seneste kamp på Santiago Bernabéu var i øvrigt også mod Celta - dengang blev den 6-0.

Seneste artikler...