Carvajal: Vi ser os ikke som favoritter

Dani Carvajal fik rødt kort senest Real Madrid var i aktion, men den rutinerede forsvarsspiller er med stor sandsynlighed at finde i startopstillingen igen i morgen aften, hvor Copa del Rey-trofæet skal uddeles til enten Real Madrid eller Osasuna.

Tidligere i dag mødte Carvajal pressen til en snak forud for finalekampen, og her gav højrebacken sit syn på turneringen, som han vandt i sin første sæson i klubben tilbage i 2014:
- For ni år siden vandt jeg min første titel, Copa del Rey. Jeg husker tilbage på det med en særlig entusiasme. Vi ser alle frem til at træde ind på denne scene. Vi går til finalen med stor ro velvidende, at det bliver meget krævende, og at vi skal gøre de ting, der bragte os så langt, at vi kan løfte trofæet.

Om sin fysiske forfatning:
- Alle spillere har gode og dårlige øjeblikke. Lige nu, med min selvtillid og mit spil, har jeg det rimelig godt. Vi har mange spillere i omklædningsrummet, der er vant til denne slags kampe, og jeg håber, at det bliver afgørende, og at det kan afgøre morgendagens kamp.

Om klubbens forhold til Copa del Rey:
- I starten af sæsonen planlægger vi at vinde alle titler. Det er åbenlyst, at cuppen har været besværlig, det er ikke nemt, fordi mange klubber lægger en masse engagement i den. Det er et vigtigt øjeblik i sæsonen, og jeg ville ikke vide, hvilken grund jeg skal give for ikke at have vundet den i de senere år, for vi forsøger at kæmpe med om det hele.

Om at gå ind til finalen som favoritter:
- Indefra ser vi os ikke som favoritter, langt fra. Osasuna har fortjent at være her ud fra deres egne meritter, og det så vi for få dage siden, hvor de med en mand færre på banen formåede at holde stand på Camp Nou (Barcelona endte med at vinde 1-0, red.).

Carvajal reagerede på sit andet gule kort og efterfølgende udvisning imod Real Sociedad ved at lægge en grinesmiley op på de sociale medier, imens kampen stadig var i gang. Han blev naturligvis stillet spørgsmål ind til dommerstanden, og her sagde han:
- Jeg er en af de spillere på holdet, der er mere over dommerne, måske skal jeg gøre det mindre. Jeg forsøger at rette det. Vi er alle mennesker, og vi laver fejl, og den anden dag kostede det mit første gule kort, og muligvis kostede det os sejren.

Seneste artikler...