Ancelotti før cup-finale: Tænker altid, at det kan være den sidste
Carlo Ancelotti afholdt tidligere i dag sit pressemøde forud for Copa del Rey-finalen imod Osasuna i morgen aften, og her udtalte italieneren om kampen:
- En finale er altid meget spændende. Jeg tænker altid før en finale, at det personligt kan være den sidste. Jeg tænkte på det første gang i 2003, og det var ikke sidste gang, og jeg tænker på det i dag. Jeg beder spillerne om at nyde dette øjeblik, fordi det er specielle kampe, og vi forbereder det med al lyst og entusiasme i verden. Det er fortjent, at vi er nået hertil, og vi har vundet meget svære kampe.
- I morgen tager vi afsted uden at tænke på dagen efter. Vi går ud med al energi i verden for at vinde endnu en titel, endnu en turnering. Spillerne tænker det samme og er meget motiverede. Det er en meget krævende kamp, men med denne trup er det meget nemt.
Om Modric:
- Det er en tvivl, vi har. I går trænede han rigtig godt uden problemer. I dag vil han gøre det igen, og sammen med ham vil vi vurdere, om vi skal spille med ham fra start. Fornemmelserne fra i går er meget gode, og vi vil tale om det efter træning. Hvis han ikke føler sig godt tilpas, vil vi ikke risikere noget. Hvis han føler sig godt tilpas, og det er okay, vil han spille.
Om sin analyse af kampen:
- Jeg laver en analyse af hver kamp, og jeg plejer at dele den med spillerne. Nogle gange kan man ikke blive enige, men det er tydeligt, at i de analyser, vi har lavet af de seneste kampe, er vi alle enige, også forsvarsspillerne.
Om startelleveren:
- Valget af spillere i en finale er altid kompliceret. Vi er ikke kommet hertil på grund af elleve spillere, men på grund af engagementet fra mange. Mod Villarreal gav to spillere, der ikke havde spillet fra begyndelsen, Asensio og Ceballos, holdet et skub for at komme igennem dysten. Kun at stille med elleve betyder, at man ser bort fra nogle, der har været meget vigtige i denne turnering.
Om sine forventninger til finalen:
- Det bliver en konkurrencepræget kamp mod en stærk modstander og en, der er meget velorganiseret. Det er en meget vigtig kamp for dem, og det bliver svært. Vi skal være klar og håndtere kampens svære øjeblikke godt.
Om hvorvidt hans egen fremtid er på spil i finalen:
- Jeg står over for finalen i Copa del Rey og en semifinale, og længere er den ikke. Jeg risikerer ikke mit liv, kun dette. Copa del Rey er en meget vigtig turnering, selvom den ikke umiddelbart ser ud til at være det. Det er endnu en titel, og så er der endnu en semifinale at forberede sig til. Uanset hvad der sker i morgen, vil vi forberede det på samme måde. Så min fremtid klar, jeg har en kontrakt frem til 2024. At tale om det i dag er ikke korrekt. Jeg føler en ekstraordinær hengivenhed hver dag fra præsidenten og José Ángel, fansene og spillerne, og det er nok. Jeg skal spille en finale og en semifinale, og jeg vil gerne vinde begge.