Ancelotti: Rodrygo udvikler sig spektakulært
For 20. gang i historien og for anden gang under Carlo Ancelotti vandt Real Madrid i går aftes Copa del Rey med en 2-1-sejr over Osasuna. Efter kampen udtalte Ancelotti:
- Det var en finale, der blev spillet i en vidunderlig atmosfære imod en meget stærk modstander. Vi havde det svært til tider, men vi fortjente at vinde. Ikke bare på grund af i dag (i går, red.) men også grundet den vej vi har taget gennem turneringen, hvor vi har slået meget gode hold og fortjent titlen.
- Vi spillede rigtig godt i den første halve time, Vinícius var ustoppelig. De vidste ikke, hvad der skete, og så slappede de lidt af. Dette hold skal gøre én ting og kun den ene ting; at spille god fodbold. Alt andet er et tab af kontrol og koncentration. Vi startede ikke anden halvleg godt, vi kæmpede med det, og de forbedrede sig, men heldigvis ændrede Rodrygo kampens forløb.
Real Madrid har nu vundet alle de turneringer, det er muligt at vinde, siden Ancelotti kom tilbage til klubben i 2021, og om det sagde han:
- Alt, jeg kan gøre, er at takke truppen, denne klub og disse fans. I aften opnåede vi noget virkelig særligt, at vinde alle mulige trofæer på to år. Nu forbereder vi os til en stor kamp tirsdag, og vi går ind til den med skyhøj morale, vi er glade og spændte. Jeg er glad lige nu, men jeg er meget træt. I morgen indser vi alt det, vi har opnået over disse to sæsoner.
Om den kommende Manchester City-kamp:
- Vi kommer til at konkurrere og kæmpe, fordi vi er så tætte på endnu en finale. Vi vil prøve alt, vi kan, for at spille i endnu en finale. Vi er klar til tirsdag. Vi ved, at på Bernabéu vil de presse os, og i første kamp har vi fordelen af at spille tolv mod elleve.
Om Militão:
- Jeg sagde til ham, at han skulle bede Alaba om at blive tilbage og være kompakte. Vi gjorde det godt nede bagved og bedre, end vi har gjort det i de seneste kampe.
Om Rodrygo:
- Ingen ved, hvor langt han kan nå. Han er en meget elegant spiller, hvis bevægelser er utrolige, og han scorer mål. Han udvikler sig spektakulært.
Om hvorvidt Camavinga spiller på midtbane tirsdag:
- Det er en mulighed, vi må overveje over de næste par dage, fordi han gør det også godt på backen, men han er mere vant til at spille som ankermand, hvor han gør det bedre.
Om Tchouaméni:
- Vi var i knibe, fordi de pressede os godt, og vi var langsomme i starten. Jeg skiftede ham ud for at forsøge at få bolden ud bagfra hurtigere.