Real Madrid-trio om Vinícius: Fantastisk, utrolig og ligesom et fly
Flere Real Madrid-spillere udtalte sig efter finalesejren over Osasuna i Copa del Rey i går aftes. Her får I ordene fra Kroos, Courtois og Carvajal.
Kroos
... kom til Real Madrid få måneder efter Real Madrids seneste Copa del Rey-triumf, og han sagde følgende om nu også at have vundet den:
- Det er det trofæ, jeg manglede, og det var enormt vigtigt for mig, fordi jeg ønskede at vinde det hele med Real Madrid. Det har jeg opnået i dag, og jeg er utrolig glad. Nu er det tid til at fejre det.
- At vinde finaler er aldrig let. Det så vi i dag, det var en hård kamp. Det var ikke vores bedste præstation, men det er som forventet, når du er oppe imod en modstander, som kommer til at give alt derude. Alt kan ske i en cupfinale, men i sidste ende formåede vi at steppe op efter deres mål. Finaler skal vindes, det handler ikke altid om at spille smuk fodbold.
Om Vinícius:
- Hvis du har en spiller som ham, skal du forsøge at udnytte hans fart. Jeg synes, han var utrolig i de første 30 minutter.
Om Manchester City-kampen tirsdag:
- På dette stadie er de den sværeste modstander, vi kunne have trukket, men vi er fortrøstningsfulde. Vi er Real Madrid, og vi gør vores bedste, som altid.
Carvajal
... er én af de fire spillere i Real Madrid-truppen, der nu har vundet to Copa del Rey-trofæer, og den rutinerede højreback udtalte efter kampen:
- Jeg er glad for at have været i stand til at vinde endnu et trofæ i denne trøje. Jeg vil gerne dedikere den til vores fans, som har været fantastiske. Vi vil fejre det så meget, som vi kan, og så vender vi fokus mod tirsdag.
Om sin egen præstation:
- Jeg havde et par store aktioner, som reddede to mål. Jeg var fuldstændig fokuseret, jeg vidste, at det ville blive svært for mig imod Abde, og jeg forsøgte at holde styr på ham så godt som muligt.
Om at spille i finaler:
- Det er en unik ting. I de hårdeste øjeblikke i disse kampe ønsker alle at få fat i bolden og tage teten. Det var en svær kamp, og Osasuna gjorde det meget svært for os, men vi var bedre i begge felter. Vores natur er, at vi ved, hvordan vi konkurrerer i finaler, og vi har folk her med en skrækkelig mængde erfaring.
Om Vinícius:
- Han er som et fly. Han stopper aldrig med at drible og sprinte i alle 90 minutter. Måske er det med at komme i infight med modstanderen noget, han skal se på og forsøge at undgå, fordi når han fokuserer på sin fodbold, er der ingen bedre.
Courtois
... gav også sit besyv med, og keeperen havde følgende at sige:
- Jeg er glad. Copa del Rey er vigtig, selvom Champions League er den største turnering, en spiller kan vinde. Jeg lægger stor værdi i cuppen, fordi Real Madrid havde ikke nået finalen i en del år. At vinde i dag, især med vores vej igennem, var smukt, og det skal vi omfavne.
Courtois gav en lignende fortolkning af kampen som Kroos og Carvajal, så lad os i stedet få hans kommentarer på Rodrygo og Vinícius:
- De er to talenter og to fantastiske spillere. Jeg håber, at alting går deres vej på tirsdag også.
Courtois fik efter kampen at vide, at han nu har lavet i alt 600 redninger, og til det svarede han:
- Det var jeg ikke klar over, men jeg er begejstret for at have nået op på 600 redninger. Jeg er glad for at hjælpe mit hold med mine redninger, og på den ene side vil jeg gerne sige, at jeg håber at lave mange flere, men på samme tid måske ikke, fordi det ville betyde, at holdet ikke forsvarer særlig godt. Jeg ønsker blot at fortsætte med at hjælpe holdet.