Rodrygo: Jeg elsker at spille med Vinícius

Rodrygo blev kåret til kampens spiller i gårsdagens finale både her på siden men også officielt. Allerede nu har den unge brasilianer vundet alle tænkelige trofæer med Real Madrid, og han udtalte efter kampen:
- Vi snakkede i denne uge om, at Real Madrid ikke har vundet denne turnering i lang tid. Jeg manglede også blot at vinde denne, så det er en særlig dag for mig, med to mål. Jeg er glad.

- Det var dette trofæ, jeg ønskede at vinde, fordi det var det sidste, jeg manglede at vinde, og i en alder af 22 har jeg allerede vundet alt, der var muligt. Men jeg vil fortsætte med at vinde mange flere og vinde denne cup mange flere gange. Dette var den første, og jeg så, hvor særligt det var, atmosfæren var særlig fra det første øjeblik, hvor vi kom op for at varme op.

Rodrygo scorede også Real Madrids første Copa del Rey-mål i sæsonen, da han sikrede sejren over Cacereño i holdets første kamp. Om det sagde han:
- Den dag bad jeg til Gud, fordi vi begyndte med en meget svær kamp i Cáceres på en meget svær bane at spille på. Jeg formåede at score et mål, og i dag var jeg i stand til at runde denne turnering af.

Om kampen:
- Det er altid godt at komme foran fra start, og at score et mål efter to minutter giver dig endnu mere selvtillid. Vi spillede godt. Vi startede dårligt i anden halvleg, men så scorede jeg det andet mål, og vi gik hen og vandt, og det er, hvad der tæller.

Om Vinícius:
- Jeg siger altid, hvor meget jeg elsker at spille med ham. Han er en særlig spiller, og vi vil fortsætte med det.

Om fejringen af sit andet mål:
- Jeg dedikerede det til Nacho, et barn jeg besøgte i Juegaterapia, som er et sted, der tager sig af børn med cancer. Jeg tog derover for at besøge dem og give dem en gave eller to. Han bad mig om at lave i’et for ”Ignacio”, hvis jeg scorede, og det andet mål var for ham.

Seneste artikler...