Ancelotti afviser sikker Rüdiger-startplads: Troede de snakkede om Rodrygo

Der er meget på spil, når Real Madrid i morgen aften gæster Manchester City i returkampen i Champions League-semifinalen. Her følger højdepunkterne fra Carlo Ancelottis pressemøde tidligere i dag:
- Min plan er den samme som altid: at forsøge at få det bedste ud af vores hold både individuelt og kollektivt. Det bliver en kamp, der vil kræve meget af os, og vi kan præstere bedre, end vi gjorde i den første kamp. Det vil vi prøve at gøre i morgen. Mod og personlighed er ekstremt vigtige faktorer i denne type kamp. Jeg vil se mit hold læse kampen godt.

Mange har antaget, at Antonio Rüdiger får genvalg i morgen aften, eftersom det var, hvad Carlo Ancelotti bebudede i weekenden, men helt så bogstaveligt skal man tilsyneladende ikke forstå det:
- Rüdiger kan spille, det samme kan Camavinga, Militão eller Alaba. Jeg vil gerne undskylde for det, jeg sagde på Getafes pressekonference, fordi det var en misforståelse, eftersom jeg troede, de talte om Rodrygo. Jeg er så heldig at have alle mine spillere til rådighed, og det gør det sværere at vælge startopstillingen, men det gør mig også sikker på, at hvis vi vinder, vil jeg have haft ret i min startopstilling, og hvis vi ikke vinder, så tager jeg fejl. Det er det eneste, jeg er sikker på. Jeg har en startopstilling i mit hoved.

Ancelotti blev spurgt om, hvorvidt han kommer til at spille med fire midtbanespillere og tre angribere, hvortil han svarede:
- Idéen om at spille med Valverde på kanten gjorde os i stand til at vinde Champions League sidste år, og de tre angribere på toppen gav os muligheden for at komme til semifinalen ved at vinde en masse kampe. Beslutningen er ikke nem, men den er allerede taget.

Om hvorvidt spillerne har øvet sig forud for en eventuel straffesparkskonkurrence:
- Vi tænker ikke over det her, for det ville være forkert. Du kommer måske til straffesparkene, men det er svært at øve straffe, fordi det er noget, der afhænger så meget af miljøet, og det er umuligt at skabe den atmosfære. Vi tænker først og fremmest på at vinde kampen.

Om Militão:
- Som alle andre er han meget spændt og godt klar til det. Der er ingen problemer med manglende koncentration og motivation i denne type kampe, jeg vil ikke diskutere det. Hvis du ikke er fokuseret i en Champions League-semifinale, kan du ikke spille fodbold. Militão har det fint ligesom de andre. Han er frisk, ligesom Rüdiger. Jeg synes, holdet gør det rigtig godt, og vi er på fuld styrke til denne kamp. Det kunne ikke være anderledes. Det er en kamp, vi har tænkt på i lang tid.

Om sine egne følelser om kampen sagde Ancelotti:
- I dag er jeg virkelig rolig, meget spændt og fuld af tro. I morgen ved jeg, at det bliver en dag med bekymring. Haaland kommer til at score, De Bruyne kommer til at skyde udenfor feltet. Du skal glemme dette og tro på, at Vinicius kan lave et godt trick, eller at Karim (Benzema, red.) kan være smart fra straffesparkspletten. Du skal styre dine tanker og tænke positivt. Vi er så glade for at komme hertil. For en klub som Real Madrid er det ret normalt, for de har nået en semifinale elleve gange ud af 13, men det er ikke så nemt. Så vi vil nyde det, så længe vi kan, og det er i dag.

Om hvilken slags kamp det bliver:
- Jeg tror ikke, det bliver meget anderledes end første kamp, men man kommer til at se nogle justeringer fra City og Madrid. Der er ting, vi kan forbedre fra sidste uge, og det kan de også. Men vi kommer ikke til at se så anderledes en kamp end den første kamp. City har det bedste hold i Europa lige nu, og jeg er sikker på, at det bliver en spændende kamp med masser af spænding.

Om Real Madrids arv:
- Det er ikke let at forklare, men jeg tror, at for Real Madrid er Champions League noget særligt på grund af dens historie, som er blevet beriget i de første par år med de fem Europacupper. For alle involverede i denne klub er det noget særligt. Jeg tror, det er det, der markerer forskellen i historien. Dette er en klub, der er i stand til at holde denne historie i gang med Di Stéfano, Gento eller Amancio, og denne historie er stadig i live. Dette er en af klubbens store styrker. De spillere, der har skrevet historie i denne klub, bliver aldrig glemt.

Om skellet mellem historie og nuværende form til morgendagens kamp:
- Det er svært at sige. Man kan ikke forudsige kampen. Det er lige meget, om du er det bedste hold i verden, du er ikke 100 procent garanteret at vinde kampen. Det handler ikke kun om kvalitet. Den psykologiske del, personligheden, karakteren og indstillingen kan støtte dig i de svære øjeblikke, hvor vi kæmper.

Seneste artikler...