Modric: Vi er trygge ved denne slags kampe
Luka Modric var den udvalgte til at deltage i dagens pressemøde forud for kampen i morgen aften imod Manchester City, og her lagde kroaten ud med at sige:
- Vi har det godt. Vi er nødt til at nyde dette øjeblik, vi oplever, fordi vores rekord med at nå så mange semifinaler og finaler er imponerende. Vi ser virkelig frem til kampen. Vi har spillet denne type kampe mange gange, og jeg kan se selvtilliden, roen og troen hos mine holdkammerater og træneren. Det er det, jeg ser hver dag, og det, jeg ser i dag. Jeg håber, vi præsterer godt og går videre til finalen, det ville være utroligt.
Om den første kamp imod Manchester City:
- Vi var ikke gode i de første 20 minutter af den første kamp, og de var en smule bedre, men vi forbedrede os meget og præsterede bedre. Vi tog føringen, og måske kunne vi have fået endnu et mål, men de fik udlignet. Vi vidste, at dysten ville blive afgjort i anden kamp. Vi gør det godt, og vi er på niveau. De små detaljer vil bestemme, hvem der bliver finalister, fordi det er en kamp mellem to store hold med topspillere. Vi skal være fokuserede, holde sammen og yde vores bedste. Jeg håber, det er nok til at nå endnu en finale.
Om Real Madrids succes i Champions League:
- Vi føler os altid godt tilpas i denne type kampe. Vi ved, at vi altid præsterer vores bedste i Champions League, og det er en turnering, som vi holder meget af. Vi føler os ret trygge ved at spille den slags kampe. Det er derfor, vi har vundet Champions League så mange gange, fordi vi har troen på os selv, og vi har tillid til vores evner. Vi yder altid vores bedste.
Modric kom sig hurtigt over sin seneste skade, og om det sagde han:
- Jeg går meget op i min form og mit helbred. Da jeg blev skadet, prøvede jeg at gøre alt, hvad jeg kunne, for at kunne spille disse kampe. Jeg husker stadig 2015, hvor jeg blev skadet før kampene mod Atlético og Juventus. Jeg ville ikke gå glip af denne slags kampe igen. Jeg prøvede noget andet efter råd fra venner, og det fungerede godt. Jeg er tilbage hurtigere, end jeg troede, og det er derfor, jeg er så glad. Jeg har det godt, og jeg føler ikke noget ubehag. Det er det vigtige. Det er nok. Jeg ville gerne være her, og det er jeg heldigvis. Det er ikke nødvendigt at grave dybere.
Om Camavinga, der fik et slag imod Getafe:
- Jeg tror, han er okay, og jeg tror, han kommer til at træne i dag. Det er det vigtigste. Siden han kom, har han udviklet sig meget, og i år har han vist, at han også kan gøre det rigtig godt som venstreback, hvor han har hjulpet os meget, selvom han ikke kan lide at spille der. Uanset hvor du spiller ham, vil han klare sig godt. Hans spil og hans personlighed på banen er vigtig for os. Han er en top fyr, og jeg er glad på hans vegne, fordi han stadig har plads til at forbedre sig.
Om Vinícius og Rodrygo:
- Sidste år beviste de, at de kan afgøre kampe med deres kvalitet, spil og frækhed. Det vigtigste er holdet. Hvis vi har det godt sammen, og vi kæmper for hinanden som et hold, vil vi blomstre en dag. Det vigtigste ved denne gruppe er, at alle er sammen, vi kæmper for hinanden, og vi har den gejst, som vi viser hver dag til træning og i kampe. Sammenholdet mellem de unge og de ældre er afgørende.