Ancelotti: Det sker, at man taber en semifinale
Carlo Ancelotti var ligesom Real Madrid-spillerne handlingslammet, da holdet i går aftes tabte med 4-0 til Manchester City i Champions League-semifinalen. Efter kampen reflekterede den italienske cheftræner således over nederlaget:
- Vi spillede imod en modstander, der fortjente sejren i aften, fordi de spillede med mere intensitet og sand kvalitet i første halvleg. De skabte sig virkelig vejen til finalen der. De var bedre end os i dag, ligesom vi var i sidste sæson. Det kan ske i en Champions League-semifinale.
- Vi formåede ikke at implementere det, vi havde planlagt. Det behøver der ikke at være noget drama omkring. Vi har tabt en kamp imod en overlegen modstander på aftenen. Man kan tænke, at indstillingen ikke var korrekt til en Champions League-semifinale. Det er bare én ting, der betyder, at vi må forsøge at være bedre til næste år.
Om Real Madrid-truppen:
- Denne trup har gjort det rigtig godt i sidste år og i dette år. De slog City sidste år i semifinalen, og vi vandt Champions League, men i dag havde vi det ikke i os til at spille endnu en finale. Jeg er overbevist om, at denne trup kommer til at gøre det bedste i næste sæson, og vi er allerede fokuserede på den næste udgave af Champions League, hvor vi vil være med i toppen igen.
Om sin vurdering af sæsonen:
- Det har været en god sæson. Der er fire kampe igen, og vi skal give det vores bedste skud. Forhåbentligt kan vi slutte godt af. At nå en Champions League-semifinale er en succes, fordi kan fire hold kan nå den. Det kan ske, at man taber en semifinale.
Om sin egen fremtid:
- Klubpræsidenten var meget klar for 15 dage siden. Så ingen har nogen tvivl. Hvad præsidenten siger til mig privat, kommer jeg ikke til at sige her.