Kroos: Modric og jeg formidler tryghed

Toni Kroos har givet et interview til magasinet ICON, og her kom tyskeren, der skal i gang med sin tiende sæson i klubben, ind på følgende Real Madrid-relaterede emner.

Om sine forventning til at komme til Real Madrid:
- Da jeg kom, tænkte jeg: Jeg håber virkelig at vinde titler... en Champions League. Jeg kom fra en gigant som Bayern med tanken om at spille i mange år, etablere mig, have et godt forhold til klubben og vise min kvalitet. Selvfølgelig havde jeg store forventninger, men ikke så store.

Om samarbejdet med sin midtbanekollega Luka Modric:
- Vi er her for at få de andre til at føle sig trygge. Hvis der er noget, jeg har lært, er det, at for at spille godt skal man være komfortabel, og sammen med ham føler jeg mig sådan. Det er det, vi forsøger at formidle til holdet.

Om at have selvkritik:
- Jeg vil altid gerne blive ved med at lære. Uanset alderen eller hvad man har vundet, skal man altid forbedre sig. Fordi efterhånden som årene går, lærer modstanderne dig bedre at kende, og man skal fortsætte med at gøre det svært for dem. Fodbolden i dag er meget hurtig, der er ingen tid til at tænke.

Om at spille på kontraangreb:
- Vi har vist, at vi kan tilpasse os modstanderen. Jeg foretrækker selvfølgelig at have bolden for at dominere med den. Men der er dage, hvor det er bedre at give lidt slip. Vi spiller godt med bolden og ved, hvordan man lider uden den; tilpasning. Fordi man skal acceptere, at der er øjeblikke, hvor man ikke kan have bolden, og man skal forsvare sig og gå i kontraangreb.

Seneste artikler...