Ancelotti: Vi spiller med større intensitet end sidste år

Carlo Ancelotti mødte pressen efter 2-1-sejren tidligere i dag over Getafe, der kom i hus på et sent mål af Jude Bellingham. Om det opgør sagde italieneren:
- Det var en svær kamp, fordi vi spillede mod et hold, der forsvarer sig rigtig godt med en lav blok og tæt defensiv organisation. Det var svært at skabe chancer, og det blev endnu sværere, fordi vi gav det første mål væk. Det ændrer dog ikke min opfattelse af Fran García, der har haft en rigtig god start på sæsonen. Han har måske følt presset fra dette stadion, og det er normalt.

- Vi havde ikke mange chancer i første halvleg, fordi Getafe forsvarede sig med stor intensitet, energi og engagement. Anden halvleg var anderledes. Vi scorede tidligt, og vi havde kontrollen over kampen. Vi havde mange chancer, men vi var ikke særlig effektive. Ikke desto mindre fortjente vi at vinde med et mål af Bellingham, der er vant til at score.

Om Real Madrids intensitet:
- Jeg kan lide engagementet og intensiteten i vores kampe. Vi har øget intensiteten sammenlignet med sidste år. De unge spillere bidrager meget til dette, og for at spille mod Real Madrid skal man have stor intensitet, fordi vi kan holde det oppe i 90 minutter.

Om Kroos, der vendte kampen på hovedet med et fremragende indhop:
- Hvis du sender Kroos på banen, vil du få mere kvalitet i spillet og mange muligheder for gennembrudsafleveringer. Hans kvalitet er anderledes end Camavingas. Nogle gange er det nødvendigt at skifte ud, og det er ikke altid en succes. Idéen var at få Alaba ind mere centralt for at spille flere afleveringer til Kroos fra venstre side. I de seneste kampe, hvor Modrić og Kroos er kommet ind, har de altid bidraget. I denne periode har jeg ikke ønsket at ændre for meget, fordi vi har én kamp hver uge. Når Champions League starter, vil jeg rotere flere spillere, fordi det bliver nødvendigt.

Om Bellingham:
- Jeg er ikke overrasket over Bellinghams kvalitet. Det, der overrasker mig, er, at han har scoret så mange mål i de første kampe. Det er ret overraskende for alle, inklusive ham selv. Han er professionel og meget seriøs. Holdets professionalisme er på et højt niveau, og han sætter et godt eksempel. Han har tilpasset sig godt og tog på ferie med de andre unge spillere. Alt ser godt ud. Han kan nå 15 mål, fordi han gjorde det med Dortmund. Han gør det godt uden bold og giver aldrig op. Han kommer ofte ind i feltet og bryder linjerne. Han bevæger sig konstant i angrebet, og det er derfor, han har scoret alle disse mål. Bellingham er en spiller, der lærer hurtigt, og jeg behøver ikke forklare tingene flere gange. Han har meget hurtig til at lære. Vi har vist ham videoer fra hans tid i Dortmund, hvad vi kunne lide, og hvad vi ønskede, at han skulle fortsætte med. Det, der har ændret sig, er, at han laver mange flere løb uden bolden i modstanderens felt. I Dortmund modtog han bolden oftere mellem linjerne.

Om Kroos og Modrić:
- De er de bedste, punktum. De har været påvirket af denne start på sæsonen, men de vil være meget vigtige for resultaterne og også for de unge og deres udvikling. De har kvaliteten til at spille i enhver type kamp på grund af deres erfaring, energi og kvalitet. For eksempel har ingen i truppen den samme kvalitet som Kroos i pasningsspillet.

Om Carvajal:
- Carvajal har altid leveret. Det niveau, han har lige nu, er det bedste niveau for Carvajal. Vi taler om den bedste back på markedet.

Seneste artikler...