Eftertænksom Modric: Ingen er glade, når de ikke spiller
Real Madrids midtbane er bombestærk i denne sæson, og i tre ud af de første fire kampe i sæsonen har både Toni Kroos og Luka Modric måttet lade sig stille tilfreds med bænkpladser. At dømme ud fra et interview fra Modric er det dog ikke ligefrem i overensstemmelse med kroatens egne forventninger.
Til mediet Sportske Novosti, hvorfra Marca har hentet sine kilder, udtaler Modric:
- Jeg er klar over, at vi har en masse konkurrence på midtbanen, at disse unge spillere er topspillere, og det er derfor, at de er hos Real Madrid. Vi ældre spillere må hjælpe dem med at udvikle sig og gradvist vokse med rollen.
Det betyder dog ikke, at Modric er indstillet på at være reservespiller i denne sæson tror sine snart 38 år. Tværtimod:
- Jeg vil arbejde for at være en af de vigtigste spillere i denne sæson. De ønskede, at jeg blev, og jeg havde det samme ønske. Mit eneste krav til at blive var, at de skulle behandle mig som en konkurrencedygtig spiller, og at de ikke ville beholde mig i truppen baseret på fortidens bedrifter. Jeg blev fortalt, at intet ville ændre sig med hensyn til min status, og derfor forlængede jeg.
- Ingen er glade, når de ikke spiller. Efter hele min karriere er den følelse særligt besynderlig for mig. Men, ja, træneren tog sin beslutning med sine egne grunde. Det vil jeg ikke lægge mig ned på baggrund af.
Og Modric slutter af med:
- Vi må se, hvordan tingene udvikler sig. Hvis det i fremtiden viser sig, at jeg ikke længere er vigtig, så må jeg tænke over, hvad jeg skal gøre. Jeg har modtaget andre tilbud, men mit mål har altid været Real Madrid.