Julian Draxler: Raúl gjorde gigantisk indtryk på mig
Julian Draxler har for nylig deltaget i podcasten Sportfunk, som udgives af Coachwhisperer og her fortæller den 30-årige tysker om det helt særlige forhold, han fik til Raúl under deres fælles ophold i Schalke 04:
- Når man er dreng, har man naturligvis helte, som man ønsker at efterligne. For mig var det Zidane, indtil jeg havde den fornøjelse at spille med Raúl i Schalke, da jeg var 17 år. Han var anfører for Real Madrid, Los Galácticos. Han var altid en supergenial type, lavede mål, var indiskutibel hos Real Madrid gennem 16 år. Også på det menneskelige plan…..man bemærkede, at han havde opnået alt i livet. Han havde spillet 16-17 år i Real Madrid og så kom han til Schalke, og man opdagede, hvordan han beskyttede holdet, hvordan han forsøgte at formidle sine erfaringer, hvordan han forsøgte at hjælpe, udover sine sportslige evner og kompetencer. Det var utroligt, hvordan han tog mig i hånden og viste mig tingene, forbedrede mit spil og også lærte mig, hvordan man skal agere på et hold, hvordan jeg skulle agere blandt familierne til holdkammeraterne. Han var simpelthen en gentleman. Han var 35-36 år gammel, han behøvede slet ikke det her, men den måde han involverede sig hver eneste dag, den måde, hvormed han beskyttede de unge og frem for alt, hvordan han hjalp min karriere, gjorde ham afgjort til den største model at følge, som jeg har haft i min karriere.
Julian Draxler er i dag hos Paris SG og har her også været holdkammerat med spillere som Neymar og Messi.