Ancelotti: Jeg stillede med den forkerte startellever

Real Madrid fik med hiv, sving og VAR akkurat hevet en 3-2-sejr hjem over LaLigas dårligste hold, Almería, da man i går spillede eftermiddagskamp på Bernabéu. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti:
- Det var en mærkelig kamp. Vi spillede en dårlig første halvleg, manglede energi. Den vurdering, jeg lavede efter træningen i går (lørdag, red.), var forkert. Holdet var træt, og vi præsterede meget dårligt. Derefter hjalp holdets karakter og fansenes støtte os med at komme tilbage fra en meget svær kamp og levere en helt anderledes anden halvleg.
- Jeg kan ikke tage noget positivt med fra første kampens første halvleg. Det er bedre at efterlade det bag os. Holdet var ude af trit og manglede energi. Vi kom dårligt fra start, og det er bedre at glemme første halvleg. I anden halvleg vandt vi takket være den støtte, dette stadion altid giver os.
Om sine overvejelser i pausen:
- Jeg kunne kun ændre holdets momentum og energi med friske spillere. Nogle spillere betalte prisen for den ekstra spilletid i cuppen, og jeg begik en fejl med opstillingen. Dem, der kom ind i anden halvleg, gav os et stort løft. Jeg var irriteret på mig selv. Alle spillere vil spille, og vi skal vurdere spillernes træthed, og det gjorde vi ikke godt. Jeg begyndte at overveje at lave ændringer efter 30 minutter, fordi der manglede energi. Jeg forklarede spillerne den strategi, de skulle følge, og intet andet. Den første person, jeg skulle være sur på, var mig selv.
Om ændringerne:
- Vi ændrede systemet ved at bringe Joselu og Brahim i spil. Vi forsøgte at brede spillet mere ud til siderne og få Bellingham tættere på feltet. Vinícius trak ind centralt, og Fran García skulle rykke på ydersiden for at slå indlæg. Camavinga og Ceballos bidrog med mere energi. Dem, der kom ind, har vist, at de kunne være med fra start.
Om dommerpræstationen:
- Jeg forstår Almerías klager. Det var beslutninger, der blev gennemgået af VAR, men det var tre ret klare beslutninger. Jeg synes, de rigtige beslutninger blev truffet. Alle har deres egen mening. Jeg siger, hvad jeg har set. Almería spillede rigtig godt, men hvis du ser på de tre beslutninger, var de korrekte. Jeg er klar til at høre, at vi vandt på grund af VAR.
Om buhråbene fra tilskuerne i første halvleg:
- Jeg forstår dem, for det var en uacceptabel første halvleg. De var rimelige og korrekte.
Om målmandssituationen:
- Kepa og Lunin er glade og trygge. Jeg taler med dem hele tiden. Det skete med Casillas og Diego López, og det var ikke dårligt det år. Jeg håber, det går på samme måde.
Om defensiven:
- Vi skal tilbage til at være mere solide og beslutsomme i forsvaret, for du har ikke altid styrken til at komme tilbage.