Hazard: Jeg passede ikke ind i Real Madrid

Eden Hazard er lykkeligvis fortid i Real Madrid, men på baggrund af hans nylige interview med franske L’Équipe har der alligevel været grund til at genbesøge tankerne om belgierens tid i den spanske hovedstad. Her følger en række af de udtalelser, der har fået sociale medier til at gå i selvsving.
Hazard havde været fan af Zinedine Zidane siden barnsben, og han afviser ikke, at franskmanden havde en betydning for, at han skiftede til Real Madrid:
- Jeg har været Zinedine Zidane-fan, siden jeg var barn. Bernabéu, den hvide trøje… det har en charme, som andre ikke har. Real Madrid er særlig. Men ud over det tror jeg ikke, at jeg passer ind. Det er ikke som mig. Det er lidt af en storslået klub, og sådan er jeg ikke. Jeg kunne heller ikke lide måden, som vi spillede på, hvis man sammenligner med andre klubber. Men det var min drøm. Jeg kunne ikke slutte min karriere uden at komme hertil.
Hazards manglende disciplin var konstant under lup i Real Madrid, der jagter trofæer som en glubsk sporhund, og selv udtaler belgieren:
- Man siger, at jeg var en slacker. Men jeg har ikke tilbragt 16 år (som professionel, red.) uden at træne. De små kampe, de små løb. Jeg var der. Det er sandt, at jeg nogle morgener ankom uden at have sovet godt, uden rigtg at være der, ingen lyst, og når jeg har det sådan, så viser jeg det. Giv mig ikke bolden. Jeg danner en kvadratmeter, og jeg bevæger mig ikke udenfor den. Jeg rykker mig ikke. Og jeg bevæger mig ikke i en time. Og så en times taktik? Kan jeg gå med fysioterapeuten?
Hazard indrømmede desuden, at han aldrig ville kunne leve det liv, som gør, at flere at sportens største atleter kan fortsætte langt op i 30’erne:
- Jeg er en livsnyder, jeg kan lide at spise, være sammen med venner, få en drink. Jeg havde lige sluttet en af mine bedste sæsoner hos Chelsea. Jeg sagde til mig selv: ’Nu hvor jeg er i Real Madrid, er dette måske den sidste ferie, jeg kommer til at have’. Og jeg gav mig selv fri, som jeg gav mig selv fri hver sommer. Syv år i England uden en pause ved juletid, mens du gav alt, hvad du havde, så når jeg har tre-fire ugers ferie, så lad mig være. Barbecue, rosévin… alt det der. Og det er den slags, der tillod mig at være klar igen. Men i Real Madrid gik det galt, og længere er den ikke.