Ancelotti: Jeg var imponeret over vores forsvarsspil

Logo Realmadrid 010101

Real Madrid tog et fint skridt mod kvartfinalerne i Champions League, da man trods en undervældende præstation slog RB Leipzig med 1-0 på udebane i går aftes. Efter kampen udtalte Carlo Ancelotti følgende om kampen:
- Jeg har en trup med en fantastisk indstilling, kæmpe engagement og kvalitet. Jeg var meget imponeret over, hvordan vi forsvarede os mod et hold, der altid vil gøre det svært for dig på hjemmebane. Vi kunne have scoret mere, men vi kunne også have lukket mål ind. Det er en lille fordel, og vi bliver nødt til at udnytte det at være hjemme i anden kamp, men vi bliver nødt til at vise den samme attitude, som vi gjorde i dag.

- Leipzig er et godt angrebshold, og de er velorganiserede med deres kanter, der søger ind i banen, samtidig med at de har to meget gode og forskellige typer af angribere. At holde buret rent er fantastisk, og det viser, at vi gjorde et godt stykke arbejde.  

Om Real Madrids form:
- Holdet er i god form. I dag var en ret svær test, fordi Leipzig spiller med så høj intensitet. Vi spillede næsten hele tiden i en lav, kompakt blok, fordi vi ville sikre, at de ikke kunne udnytte kontraangrebene. Holdet har det fint, fordi vi har spillere af topkvalitet til den slags.

Om Brahim:
- Efter hans tid i Milan ser han mere kraftfuld ud, stærkere og med større selvtillid og personlighed. Han spillede ikke så meget i begyndelsen, men når han har været med, har han altid bidraget. Nu er han fuld af tro på sit spil. Han scorede et spektakulært mål, det var utroligt. Naturligvis var målet højdepunktet, men han arbejdede lige så hårdt som nogen. Det første jeg tænkte, da han tog bolden, var, at jeg ikke ville have, at han mistede den, og det gjorde han ikke. Når han har erstattet Jude (Bellingham, red.), har han gjort et fantastisk stykke arbejde. Jeg ville ikke ændre systemet, og jeg ville have, at Vinícius og Rodrygo skulle spille bredt. Brahim fik et slag på anklen og læggen, de vil vurdere ham i morgen. Jeg tror ikke, det er et muskulært problem.

Om Lunin, der virkelig trådte ind på den europæiske fodboldscene:
- Han var strålende. Han er meget motiveret og spiller med stor selvtillid. At spille hjælper hans selvtillid med at vokse, og han var enestående i dag, han udførte et fantastisk stykke arbejde på alle måder.

Om Tchouaméni som midterforsvar:
- Han har fuldt ud forstået, hvad holdet har brug for lige nu. Han har taget rollen utroligt godt til sig, det er som om, han har spillet der hele sit liv. Han er meget intelligent positionsmæssigt, og han er stærk i duellerne og i luften. Jeg fortalte ham, det var en nødsituation, og han er glad for at træde til. Krisen, vi har i forsvaret i øjeblikket, bliver nemmere af det enorme engagement fra alle. Tchouaméni, Nacho, Carvajal, midtbanespillerne Valverde og Camavinga, der gør et utroligt stykke arbejde, kanterne, der falder tilbage og løber for holdet... Vi er et hold, der spiller for hinanden, og vi har kvalitet. Hvis du har kvalitet og tilføjer engagement, kan der ske fantastiske ting.

Seneste artikler...