Bellingham om karantæne: To spilledage er lidt latterligt
Jude Bellingham er blevet idømt to spilledages karantæne for sit udbrud efter kampen mod Valencia i weekenden.
Efter kampen i går satte han ord på karantænen. Det skete i et interview med Movistar Plus, hvor han sagde:
- Det er svært at sige noget, fordi undersøgelserne og anken er i gang. Det eneste jeg kan sige er, at det der skete, omhandlede dommeren og hans sidste fløjt i kampen. Vi ved alle, hvad der skete. Vi skal huske, at dommere er mennesker, men det er jeg også. Jeg synes, at de (dommerne, red.) burde bruge deres fornuft lidt bedre for at dømme mine aktioner. Jeg synes ikke, at jeg sagde noget fornærmende og jeg synes, at min ageren lignede mine holdkammeraters.
Og englænderen fortsatte:
- Jeg føler nogle gange, at de ønsker at udstede et eksempel, fordi jeg er ny. Det kan jeg godt håndtere, for i sidste ende skal jeg stå til ansvar for mine handlinger og jeg gav dem en grund til at udvise mig. Jeg er ikke tilfreds med det, men jeg tror at LaLiga og Real Madrid – hvis de anker dommen – kan nå til en enighed, for jeg synes at to spilledages karantæne er lidt latterligt. Men hvis jeg skal være ude i de to kampe, så tager jeg ansvaret på mig og støtter holdet fra tilskuerpladserne.