Cristiano Ronaldo: Jeg elsker Real Madrid
Cristiano Ronaldo nærer fortsat store følelser for Real Madrid.
Det afslører han i et interview med sin tidligere holdkammerat, Rio Ferdinand, på sin egen youtube-kanal, hvor han siger følgende om Real Madrid:
- Real Madrid er den type hold, der ikke bukker under for pres. Folk siger, at det er held, men det er ikke held, det er hjerne. Man er forberedte på disse øjeblikke. Bernabéu har en anderledes aura. Energien er anderledes, når de store hold kommer på besøg. De kan score et mål, men Real Madrid kan håndtere presset. Real Madrid er den største klub i historien.
Om sin egen tid i klubben, siger han:
- Jeg vandt mange trofæer med Real Madrid, jeg vandt alt. Det var en fornøjelse at spille i Real Madrid gennem 9 sæsoner og vinde 4 CL-titler. Jeg elsker Real Madrid. Da jeg kom, var jeg den dyreste spiller i historien. Der var pres på, men jeg troede på mig selv. Jeg havde vundet Guldbolden i Premier League, så jeg vidste hvad jeg gjorde rigtigt, fordi jeg tror på mit talent. Det var svært, det er et andet land og jeg var kun 24 år gammel, men det var meget positivt. Jeg havde en klar ide om at jeg ville skrive historie. Det var en udfordring, men jeg ville gerne vise folk, at de tog fejl. Jeg var meget glad i Real Madrid.