Ancelotti: Vi fortjente nok ikke at vinde

Real Madrid hentede tre svært tilkæmpede point i går aftes i Baskerlandet, og her følger Carlo Ancelottis analyse af det, der gik for sig:
- Det var en kompliceret kamp, og vi fortjente nok ikke at vinde, fordi Real Sociedad spillede rigtig godt, men vi holdt ud, vi led, og vi var dedikerede, hvilket jeg værdsætter meget højt. Du kan ikke altid finde den slags opofrelse i et hold med så meget kvalitet, og i dag gjorde vi det.

- Vi er ikke på 100%, men individuelt forbedrer spillerne sig meget. Vi er meget glade, fordi det vigtigste var at få en god start på denne række af kampe, som der er mange af. Når man mangler fire midtbanespillere, og vi ikke er på 100%, er det meget svært at finde balancen. Arbejdet fra midtbanespillerne, der spillede i dag, Modrić, Valverde og Arda Güler, var rigtig godt, og det sætter jeg stor pris på.

Tilfredshed:
- Jeg går herfra meget tilfreds overordnet set, men vi er nødt til at rette den nødvendige kritik for at forbedre os. Denne kamp er en stor mulighed for os til at vurdere, hvad der ikke gik godt, men vi hentede tre point til tabellen, og det er det vigtigste.

Real Madrids opspil:
- Det var ikke godt. De pressede rigtig godt på vores halvdel, og vi var ikke altid i stand til at finde den frie spiller.

Om Brahim, der udgik med en skade efter 25 minutter, og Militão, der så skadesplaget ud i et kvarter men alligevel spillede hele kampen:
- Militão er ikke skadet. Jeg tror, jeg vil rotere i midterforsvaret i de næste par kampe. I dag var vi i lidt af en knibe, fordi vi manglede størstedelen af midtbanen. I de kommende kampe vil vi være i stand til at rotere lidt mere. Brahim har et problem med baglåret, og vi får ham undersøgt i morgen.

Mbappé:
- Han ser friskere og mere aktiv ud. Han er meget farlig med bolden, han forbedrer sig meget, og jeg kunne virkelig godt lide hans kamp i aften. Han kombinerer også rigtig godt med Vinícius.

Straffesparkene:
- Jeg så ikke det andet straffespark. Da dommeren gik til VAR, så han det bedre, og jeg tror ikke, han havde nogen tvivl, da han dømte det. Det første blev scoret af Vinícius, og ved det andet besluttede de, at Mbappé skulle tage det. De deler ansvaret med at tage dem, og de gør et godt stykke arbejde.

Seneste artikler...