Ancelotti: Endrick viste mod
Real Madrid startede Champions League med en sejr i går aftes imod Stuttgart, og selvom spillet i alt for lange perioder var rystende dårligt, var det naturligvis en tilfreds Carlo Ancelotti, der mødte pressen efterfølgende.
Generelt om kampen sagde han:
- Det vigtigste er, at Real Madrid har vundet den første kamp i dette nye Champions League-format. Vi prøver stadig at spille vores bedste. Vi startede ikke godt, og de vandt nærkampene og tog kontrollen over spillet. Vi scorede i begyndelsen af anden halvleg, og kampen kunne have været afgjort med et par hurtige kontraangreb, men de udlignede, og vi havde styrken til at grave dybt og vinde kampen. Hvis nogen tror, det er let at vinde kampe i Champions League, tager de fejl.
- Jeg har stået i spidsen for mere end 200 kampe i turneringen, og jeg kan ikke huske en eneste af dem uden at skulle grave dybt. Real Madrid ved præcis, hvad det vil sige at vinde Champions League ved at grave dybt. Vi vandt de sidste to Champions League-titler ved at forsvare godt og udnytte farten hos vores angribere. Vi skal arbejde mere med boldbesiddelse, men vi må aldrig glemme, at den nemmeste måde at gøre skade på er at nå modstanderens mål så hurtigt som muligt.
Sæsonstarten sammenholdt med sidste sæson:
- Sidste år vandt vi den første kamp mod Union Berlin i det 95. minut, og vi måtte grave dybt. Det samme skete mod Getafe. Der er ikke noget nyt i, at vi skal grave dybt. Hvis nogen tror, det er let at vinde kampe, tager de fejl. Vi skal kæmpe, konkurrere og også grave dybt.
Problemer med spillet:
- Du skal vælge mellem at bygge spillet langsomt op eller spille direkte. Ansvaret ligger hos træneren, der valgte at spille direkte. Hvis vi havde bygget spillet op, havde vi ikke scoret det første mål. Der er tidspunkter, hvor du skal bygge op langsomt, og andre hvor du skal spille direkte, fordi vi har meget hurtige angribere.
Endrick:
- Han havde modet, fordi den bedste løsning var at udnytte situationen med tre-mod-én, men han var sikker på at kunne score, og det gjorde han rigtig godt, fordi målet er det vigtigste. Det var den sværeste mulighed, men det virkede rigtig godt. Han er i stand til at gøre ting, som ingen kan forestille sig. Ingen troede, han ville kunne skyde i den situation. Han har denne gave, som er meget effektiv, og til træning kan du se, at han har noget særligt. Han er meget effektiv og har et meget stærkt og hurtigt spark. Jeg vil ikke snakke om hans personlige liv. Det eneste, jeg kan sige, er, at han på disse to dage har vist sig at være meget modig på alle måder.
Courtois:
- Han er uden tvivl den bedste målmand i verden. Jeg har haft målmænd på det højeste niveau. Lige nu er Courtois den bedste af dem alle.
Rüdiger:
- Han er meget stærk i begge felter. Det er en meget vigtig egenskab, men du skal også kigge på kvaliteten af indlægget. Han er meget stærk i luften.
Udskiftningen af Vázquez:
- Forsvarerne havde mange nærkampe, og Lucas havde allerede fået et gult kort. Jeg valgte at undgå risikoen. Forsvarerne gjorde det godt i defensiven. Offensivt kunne de have gjort det bedre.