Ancelotti: Vi nærmer os vores bedste
Real Madrid spillede sin bedste kamp i sæsonen, da Espanyol i går aftes blev sendt hjem til Catalonien med et 4-1-nederlag, og om sit holds præstation sagde Carlo Ancelotti efterfølgende:
- Det var en god kamp. Vi startede virkelig stærkt og reagerede godt på Espanyols mål. Det var en komplet præstation, og vi spillede meget bedre, med et bedre tempo og skabte flere chancer. Jeg er meget tilfreds. Vi havde bolden meget i første halvleg, fordi modstanderens forsvar stod så dybt. Vi gjorde det godt. Anden halvleg var virkelig god for os, fordi kampen åbnede op og blev lidt af en rock’n’roll-kamp.
- Vi spillede meget hurtigere fremad, flyttede bolden hurtigere og var smartere uden den. Vi har ikke en central angriber, der holder sin position, men Rodrygo kom godt ind på det andet mål, ligesom Bellingham ofte gør. At være mobil er et stort våben. Det tredje mål var også fantastisk. Det er værktøjer, vi skal have. Vi vandt bolden rigtig godt tilbage og pressede godt, når vi mistede den. Vi skabte mange chancer, og vi er glade. Vi nærmer os gradvist vores bedste.
Da Ancelotti blev spurgt ind til Espanyols mål, valgte han at svare følgende:
- Der er noget, vi skal være opmærksomme på, og det er, at vi kun har scoret ét mål i første halvleg. Vi har nu været ubesejret i 38 kampe i LaLiga, og det er en fantastisk statistik, der understreger, hvor godt dette hold har spillet, spiller og vil fortsætte med at spille.
Carvajal og Bellingham:
- Carvajal fik et slag. Det var et spark, ikke noget alvorligt. Bellingham har problemer med sin skulder, de fik det ordnet, og han kunne spille uden problemer. Det ser ikke for alvorligt ud, men vi må se, hvordan hans skulder reagerer i morgen. Han har altid spillet med beskyttelse, men han er stoppet med at bruge det denne sæson. Problemet er dukket op igen, men han bad ikke om at blive taget ud, og jeg tror ikke, det er noget stort. Han skal passe på sig selv, men jeg tror, han vil være til rådighed til næste kamp.
Modric:
- Han er altid en garanti for mig, uanset om han starter kampen eller kommer ind efter 70 minutter. Hvor mange gange har han ændret kampen? Han spiller sit allerbedste i hvert minut på banen.
Tchouaméni som midterforsvarer:
- Han kan spille der. Han har fysikken til at være midterforsvarer og evnen til at læse spillet. På trods af dette er han stadig en fantastisk defensiv midtbanespiller.
Endrick:
- Han træner rigtig godt, han har så meget kvalitet, men Rodrygo, Mbappé og Vinícius er her. Han skal være tålmodig.
Om de mange gule kort for brok:
- Der var tre gule kort for brok, og dommerne har ændret deres tilgang, de slår hårdere ned på det. Vi skal vænne os til det.
Formationen:
- Det var en 4-3-3 for at presse Espanyols bagkæde. Bellinghams position ændrer sig lidt, men uden bolden var det en 4-3-3.