Ancelotti: Jeg har ingen udløbsdato

Knap har støvet lagt sig oven på Bernabéus græstæppe efter kampen mod Espanyol, inden det igen går løs i morgen aften imod Alavés. Om den opgave sagde Carlo Ancelotti på dagens pressemøde:
- Vores mål er altid det samme. Vi er begyndt at få noget godt momentum, og vi vil fortsætte med det. Vi skal grave dybt, kæmpe og konkurrere i hver kamp, og vi bliver meget bedre i de næste kampe.

Skadesproblemer:
- Bellinghams skulderproblem var ikke som det sidste år. Han er ikke skadet og er ved at komme sig. Vi er nødt til at beskytte skulderen, men Jude er tilgængelig og kan spille. Carvajal er ikke helt kommet sig efter slaget og har brug for et par dage mere, men han vil være klar til søndag.

Endrick:
- Hans rolle er klar, men den er heller ikke 100 % defineret. I de få minutter, han har spillet, har han været på højrekanten. Han spiller godt der, fordi han arbejder hårdt og er motiveret. For mig er han en central angriber, men han kan nogle gange spille på kanten. Jeg taler med hver spiller, men Endrick forstår, at han skal være tålmodig. Han træner hver dag med verdens bedste angribere, og han forstår, hvad hans rolle er. Han fortjener sin rolle, fordi han er meget professionel og meget moden trods sin unge alder, og vi er meget glade for ham. Han får sine minutter, når holdet har brug for ham.

Ceballos:
- Han er i bedring, han kommer sig ret hurtigt, og han er begyndt at løbe i dag. Han har det godt, og vi er på rette vej med ham.

Om at have scoret kun ét af 18 sæsonmål i første halvleg:
- Vi talte om det med spillerne før Espanyol-kampen. Modstanderholdene sænker tempoet i anden halvleg, sænker intensiteten i forsvaret, og vi finder mere plads. Det er ganske enkelt en kendsgerning.

Camavinga:
- Planen med Camavinga er, at han skal træne med holdet fra på torsdag. Vi hviler efter morgendagens kamp, så træner han torsdag og vil være tilgængelig.

Real Madrids spillestil:
- Real Madrid har mere end én identitet. Vi har gjort det godt med at forsvare dybt, med hurtige omstillinger og i nogle kampe domineret boldbesiddelsen. Nogle mennesker tror, vi ikke har en spillestil, fordi vi ikke har en klar identitet, men vi har mange forskellige identiteter.

Om sin egen fremtid:
- Der er ingen, der kan sætte en udløbsdato på mig, så længe jeg nyder dette job. Jeg kan ikke sammenligne min træthed med spillernes. Jeg kan få mental træthed, hvilket jeg ikke har, men jeg elsker at have det pres. Spillerne, derimod, oplever fysisk udmattelse, hvilket er et reelt problem. Jeg har ikke en udløbsdato, og jeg vil gerne være her i mange år fremover.

Skader i fodboldverdenen:
- Det gør mig virkelig ked af det, når store spillere bliver skadet. Det skete i går med Ter Stegen, en af verdens bedste målmænd. Forhåbentlig vil han komme sig så hurtigt som muligt. Vi kan ikke gøre meget lige nu, fordi sæsonens program allerede er fastsat, men fodboldverdenen må tænke lidt over det.

Valverde:
- Valverde er en af de spillere, der kan spille på et meget højt niveau på forskellige positioner. Han kan spille som defensiv midtbanespiller, som én af to centrale midtbanespillere, som wingback, kantspiller eller centralt. Han er en nøglespiller for holdet, og han vil håndtere enhver situation godt på grund af sin kvalitet.

Mendy:
- Vi er meget glade for ham, han har forlænget sin kontrakt, og han gør det rigtig godt. Defensivt spiller han på et meget højt niveau. Jeg beder ham ikke om at gøre med bolden som andre backs, fordi vi har en meget stærk kantspiller til venstre. Han kan også lave det offensive arbejde, men vi beder ham ikke om det. Hvis vi havde en kantspiller, der spillede mere centralt, kunne han udrette mere i angrebet. Men vi beder ham ikke om det, fordi han nogle gange skal arbejde i forsvaret.

Seneste artikler...