Palmeiras-chefscout: Endrick kan ende med en pris på 72 millioner €

Den 15. december 2022 kunne Real Madrid offentliggøre købet af brasilianske Endrick, men man måtte vente halvandet år, inden han kunne tiltræde i klubben som 18-årig og her har han i den grad gjort sin entre med to mål i de første 6 kampe, på trods af meget begrænset spilletid – endnu.

Den nu 18-årige angriber kostede Real Madrid 35 millioner €, men det er et beløb, som kan stige til 72 millioner € i de kommende år. Det fortæller Palmeiras´ chef-scout, Joao Paulo Sampaio til det spanske fodbold-program, El Chiringuito:

- Med alle aftaler og takster kan prisen nå op på 72 millioner €. Klausulerne er i forhold til mål og assists. For hver 5 mål er det 1,5 millioner €…..Indtil en total på 60 millioner €. Der er vist ikke inkluderet en klausul i forhold til, hvis Endrick vinder Guldbolden.

Joao Paulo Sampaio fortæller i øvrigt, at det var ganske let at beslutte sig for at hente Endrick til Palmeiras i sin tid:

- Jeg får i gennemsnit 30 videoer om dagen på WhatsApp. En mellemhandler, der hedder Pablo Roca sendte mig en video, hvor Endrick spillede en turnering med Sao Paulo, men man ville ikke oplyse mig om forældrenes betingelser. Da jeg havde set 30 sekunder af videoen, spurgte jeg: ”Hvad vil I have?” Det var let. Vi gav faderen et arbejde og nogle gode forhold for moderen.

I forbindelse med Real Madrids køb af Endrick var Chelsea meget langt fremme i forhandlingerne om ham, men det ændrede sig, da spanierne henvendte sig med henblik på at købe brasilianeren, der allerede som 9-årig bebudede, at han ville spille for Real Madrid en dag.

Seneste artikler...