Madridista

Ancelotti om Villarreal-kampen: Mulighed for at genfinde os selv

Ancelotti har for sidste gang inden landsholdspausen sat sig i den p.t. glødende varme stol til en snak med pressen om den kommende kamp. Denne gang er modstanderen Villarreal, og om den opgave sagde den rolige italiener:
- Villarreal gør det rigtig godt og er et godt positioneret hold på banen. De er på et højt niveau. Det bliver en svær kamp, men det er en mulighed for at komme tilbage til en bedre version og prøve at genfinde os selv og spille god fodbold igen foran vores fans.

Ancelotti fortsætter:
- Vi skal fokusere på intensiteten i defensiven og på boldbesiddelsen. Dette nederlag er en stor mulighed, hvis vi reagerer godt. Holdet ønskede ikke at tabe, fordi de gav alt frem til slutningen af kampen, og vi konkurrerede til det sidste. Jeg talte med spillerne, og vi var enige om, at vi manglede intensitet med bolden og hurtigere bolddistribution. Vi manglede også intensitet fra et defensivt synspunkt. Vi er på rette vej, og vi er stærkere end nogensinde.

Villarreal:
- Du kan være modig ved at presse højt eller forsvare godt. Alle, der besøger os, er modige, fordi de vil have point. Vi skal forberede vores kamp godt. Det nemmeste, når de presser dig, er at spille bolden langt, men vi vil forsøge at spille, som vi kender til, med hensyn til modstanderens karakteristika. Vi skal have meget mere intensitet i både det defensive og offensive aspekt.

Kritikken:
- Alle kan have deres mening, og kritikken er korrekt i forhold til kampen i onsdags. Nogle gange er der øjeblikke, hvor man skal genfinde sig selv, og det skal man gøre tidligt og hurtigt. Ingen af os kan lide at tabe, men vi har haft en rigtig god stime, og et nederlag bringer dig tilbage til virkeligheden, hvilket er vores arbejde. Vi skal gøre det bedre. Jeg er ret vant til kritik, og det bekymrer mig ikke. Det, der bekymrer mig, er, at vi skal spille bedre, og det vil vi forsøge i morgen. Vi har spillere, der ikke er på deres bedste niveau, og det er normalt. Vi skal være tålmodige. Vi er ikke, hvor vi ønskede at være, men vi er ikke langt fra, hvor vi ønsker at være. Som jeg sagde, mangler vi offensiv og defensiv intensitet, og vi skal forbedre vores bolddistribution.

Arda Güler:
- Han har konkurrence, og det er ikke let at finde plads i startelleveren. Han har startet to gange og spiller mere end sidste år.

Note:
- Güler kom op på 12 kampe i alt i sidste sæson, men på grund af skader kom den første først den 27. januar i indeværende år.

Midtbanen
- Modrić, Camavinga, Valverde og Bellingham har teknik, og jeg synes ikke, vi mangler en teknisk spiller. Tchouaméni er meget vigtig i det defensive aspekt. Vi har mange muligheder, og længere er den ikke. Lige nu viser vi ikke al den kvalitet, vi har, men det kommer vi til.

Seneste artikler...