Ancelotti: Jeg har ikke bedt om forstærkninger til vinter

Klubfodbolden er tilbage, og Carlo Ancelotti var ligeledes tilbage i presserummets varme sæde, da han i går skulle udtale sig om kampen i aften imod Celta Vigo. Generelt om status i Real Madrid sagde han:
- Vi har arbejdet hårdt under pausen, og mange spillere har brugt den til at forbedre deres fysiske form. Vi har det rigtig godt, ikke kun i forhold til morgendagens (aftenens, red.) kamp mod et hold, der har gjort det godt og hentet mange point. Jeg tror, at spillerne er mere motiverede og i bedre fysisk form.

- Jeg har meget mere tillid til holdet nu, end jeg havde for en måned siden. Jeg kan se, at spillerne er mere motiverede og i bedre form. Vi kan præstere bedre, end vi har gjort på det seneste. Dette er et vigtigt tidspunkt på sæsonen, hvor vi møder meget stærke hold i Champions League og i ligaen, og jeg synes, vi har det godt, og jeg håber, vi kan vise det på banen.

Carvajal:
- Vi føler med ham. Han er en meget vigtig figur, og i de næste måneder har vi mistet ham som spiller, men ikke som leder i omklædningsrummet. Han vil være her og arbejde med os. Vi vil bruge hans viden, som er lige så vigtig som hans fysiske styrke.

Mbappé:
- Han har brugt pausen til at arbejde på sin form og komme sig over sin skade. Han er glad og ivrig efter at spille og indtage en vigtig rolle. Disse 15 dage har hjulpet ham meget, fordi han er en anden spiller nu end før pausen. Jeg tror, han er tæt på 100 %. Han gør det rigtig godt, og det er en fornøjelse at se ham træne. På det taktiske niveau ændrer hans position sig ikke. Han kan bytte med Vinícius på venstre kant, men vi har fokuseret på fysisk træning. Han ser rigtig godt ud, og denne pause har været rigtig god for ham.

Om Mbappés tur til Stockholm:
- Jeg er ikke her for at tale om spekulationer. Jeg fokuserer kun på hans arbejde. Det har været meget godt for ham, og han har haft sine planlagte fridage. Jeg lytter ikke til spekulationer udefra. Spilleren er slet ikke påvirket. Fridagene var planlagt til ham, og alle vælger, hvad de vil gøre. Jeg tog til London i to dage, og jeg bad ikke om tilladelse. Jeg har ikke et rejsebureau til at arrangere ture for spillerne.

Om at stå foran sin ligakamp nummer 200 for Real Madrid:
- Der har været mange gode og nogle knap så gode øjeblikke med Real Madrid. Jeg vidste ikke, at jeg nåede 200, og målet er at få så mange kampe som muligt. Jeg vil nå 300. Forhåbentlig når jeg derhen.

Spillerrotationer:
- Vi skal vurdere spillernes restitution, især Rodygos og Valverdes. Vi træffer en beslutning i morgen. De andre har det fint.

Lucas Vázquez:
- En af hans bedste kvaliteter er hans fysiske styrke og hans evne til at løbe meget. Han er meget aktiv og dynamisk. Han vil ikke have problemer med at spille de kampe, jeg sætter ham i. Vi har fuld tillid til ham, fordi han har gjort det godt hver gang, jeg har brugt ham.

Forstærkninger til vinter:
- Jeg har ikke bedt klubben om forstærkninger. Sidste år håndterede vi de skader, vi havde, godt, og vi vil gøre det samme denne sæson. Hvis vi har brug for en bestemt spiller til Real Madrid, vil vi ikke udelukke at hente ham, men det er ikke så enkelt. Vi har hjemmeavlede spillere, der kan bidrage. Alaba kommer også tilbage snart, han vil snart træne med holdet, og han er ved at komme sig godt. Vi tænker ikke på at hente nogen spillere. Ud over Lucas kan Militão også spille højreback.

Ungdomsspillere som højreback:
- Loren, Fortea og Jacobo. Der er en daglig vurdering af ungdomsspillere, der kan hjælpe os.

Vinícius:
- Denne pause har været rigtig god for ham, fordi han har udnyttet den ligesom de andre til at få noget hård og intens træning samt fridage, som jeg tror, han har nydt. Det er min fornemmelse, men det, der sker på banen, vil vi se i morgen. Min fornemmelse er, at han har det fint, ligesom Mbappé.

Seneste artikler...