Ancelotti: Vi kæmpede til det sidste

Vanen tro kom Carlo Ancelotti med sin analyse efter 2-1-sejren over Celta Vigo i går aftes, og den lød således:
- Det var en hård, tæt og vanskelig kamp. Vores fortjeneste ligger i, at vi kæmpede til det sidste. Vi kunne have spillet bedre, men holdet var dedikeret. Vi manglede balance i starten, og målet, vi indkasserede, kunne have været undgået. Vi skal være mere opmærksomme, især på kontraangrebene.

- Vi fik tre vigtige point takket være en fantastisk aflevering fra Modrić. Han bidrager altid og hjælper, uanset om han starter eller kommer ind fra bænken. Hans kvalitet er meget vigtig for os. Han ændrede kampens tempo og var meget vigtig. Han er stadig en fantastisk fodboldspiller. Han er ikke længere en ung mand. Han er en ekstraordinær professionel, der arbejder meget hårdt. Han er en meget rolig mand med karakter. Det er og har været godt for Real Madrid at have en spiller som ham.

Spilsystemet:
- Bellinghams position har ændret sig. Idéen var at få ham mere ind fra anden kæde på højre kant, fordi Celta i tidligere kampe har haft problemer med bolde til bagerste stolpe. Jeg kunne rigtig godt lide det, jeg så fra Bellingham i dag.

- Når vi havde bolden, var Tchouaméni mellem de to centerbacks, og der havde vi et balanceproblem i første halvleg, fordi han skulle fremad, når vi ikke havde bolden, og der mistede vi lidt af vores form. I anden halvleg ændrede vi lidt, og Tchouaméni var mere til højre. Det, vi ikke arbejdede på, var, når modstanderen mistede bolden, Tchouaméni gik fremad, og midterforsvarerne blev tilbage. Det var der, vi led under kontraangrebene. Med en anden formation end modstanderen kan man spille med en defensiv midtbane foran de to midterforsvarere.

Bellingham:
- Han bidrager. Jeg så ikke, hvad der skete med Vinícius (de store frustrationer i første halvleg, red.), men han har meget mod og en stærk karakter. Efter kampen så jeg dem tale og grine. Jeg tror ikke, der vil være nogen problemer.

Seneste artikler...