Ancelotti maner til ro: Vi er på rette vej
Real Madrid dummede sig ved kun at få 3-3 på udebane i går aftes imod Rayo Vallecano, og efterfølgende så Carlo Ancelotti på resultatet på følgende vis:
- Kampen virkede tabt, men vi kom tilbage. Vi kom foran, men senere manglede vi beslutsomhed i feltet. Den samlede vurdering af kampen er god, jeg synes, vi gjorde det rigtig godt i en time, bare ikke i start i starten. Vi spillede rigtig godt indtil 2-3, og vi skabte mange chancer. Vi kom foran, og da de udlignede, forsøgte vi at vinde indtil sidste minut. Der er uafgjorte kampe som dem imod Mallorca og Las Palmas, som er helt anderledes end denne. I dag viste holdet solidaritet, de kæmpede, og på grund af nogle fejl kunne vi ikke vinde. Vi er på rette vej. Det endte uafgjort, og vi skal se frem mod de næste kampe. Jeg er tilfreds.
- Det var et retfærdigt resultat. Jeg var meget nervøs mod Mallorca og Las Palmas, men ikke i dag. I dag så jeg et samlet hold. Vi spillede en komplet kamp. Vi lavede fejl, for ellers ville vi have vundet 3-0. Vi har ikke et særlig højt hold. Rüdiger og Tchouaméni er meget stærke, men backerne er ikke høje. Nogle gange må man lide, og på dette område led vi.
Ancelotti fortsatte med at snakke om de tidligere uafgjorte i sæsonen:
- Jeg syntes, det var meget svært at finde en balance og lede efter engagement og attitude (imod Osasuna og Las Palmas, red.). Jeg var meget mere bekymret. I dag er Rodrygo og Camavinga tilbage, og snart kommer Alaba tilbage. Jeg forventer et rigtig godt 2025 med entusiasme og motivation. Vi kæmper stadig med om alle titlerne. Disse to uafgjorte kampe har haft stor indflydelse på mig, det var svært at tro, at vi ville være i denne position i december. Vi gør det godt trods de mange komplikationer. I dag startede vi kampen uden mange førsteholdsspillere: uden Mbappé, Vinícius, Camavinga, Mendy, Militão, Carvajal og Alaba. Syv. De andre kæmpede rigtig godt, og når de alle er tilbage, vil holdet være meget bedre.
Ancelotti valgte at rette fokus mod det straffespark, han mente blev begået på Vinícius i slutningen af kampen:
- Straffesparket virkede meget klart for mig. Vinícius startede ikke, fordi han spillede 90 minutter i Champions League, og efter hans skade ville vi have ham til at spille i anden halvleg, hvor intensiteten var lidt lavere. Vini gjorde det godt, han spillede godt og havde chancer for at score. Han spillede en god kamp.
Om hvad der manglede for at kunne vinde:
- Mål. Vini prøvede, han havde to store chancer og derudover straffesparket. Han kunne ikke have gjort mere. Jeg er meget glad for, hvordan Rodrygo spillede, han er tilbage på sit bedste. Jeg ser en lys fremtid forude, nu skal vi afslutte året på en god måde. Vi har en stor mulighed på onsdag for at vinde Klub-VM, og det ville være kronen på værket for dette år, som har været spektakulært.
Tchouaméni som centerback:
- Han er ikke førstevalg, han er en nødløsning. Når alle er tilbage, vil vi se, hvor jeg placerer ham. Jeg ved, at jeg kan regne med ham. Det er selvfølgelig ikke en position, han er vant til, men han leverer altid. I dag byggede vi godt op bagfra med bolden, og vi fandt løsninger mellem linjerne. Han hjalp os meget i starten.
Rodrygo som venstrekant:
- Med hensyn til skiftet af hans position tænkte vi, at han kunne skabe flere problemer på venstre side. Efter en lidt svær start fandt han sin rytme og er tilbage på sit bedste og scorer mål.