Ancelotti før finalen i Intercontinental Cup: Begejstrede for at være her

Carlo Ancelotti afholdt i dag sit pressemøde inden finalen onsdag aften i Intercontinental Cup imod mexicanske Pachuca, og italieneren sagde følgende om den potentielt trofævindende kamp:
- Vi er begejstrede for at være her, fordi det viser, at vi har gjort et fantastisk stykke arbejde. Det er en gave for os og for Pachuca, som gjorde et godt stykke arbejde ved at slå Botafogo og Al-Ahly. Vi er virkelig spændte, som altid, og vi vil gøre vores bedste for at vinde og tage trofæet med til Madrid, selvom vi selvfølgelig er bevidste om udfordringerne. Den dominerende følelse lige nu er spænding over at være her og skulle spille denne kamp.

Om Mbappé, der har været skadet siden Atalanta-kampen:
- Hans situation er enkel. Mbappé trænede i går og følte sig godt tilpas, alt gik godt. Vi har en vigtig træning i aften, og han skal igen vurdere, hvordan han har det. Hvis der ikke er nogen risiko, vil jeg tale med ham og hans læger, og så spiller han. Hvis der er den mindste risiko, spiller han ikke. Dagens træning er ekstremt vigtig. Han følte sig godt tilpas i går, så vi er optimistiske.

- Han er en fantastisk spiller, og ærligt talt tror jeg ikke, vi har set det bedste af ham endnu. Han har spillet godt i de sidste tre kampe – som minimum. Vi er virkelig glade for at have Mbappé her, og han kan spille på hvilken som helst position. Uanset hvor man placerer ham, kan han gøre et godt stykke arbejde på grund af den kvalitet, han besidder.

Ancelotti blev spurgt ind til, om han har mistet kontrollen over sine spillere, og her lød svaret:
- Jeg har ikke mistet kontrollen, selvfølgelig ikke. I sportens verden skal man opleve disse svære perioder, de kommer uundgåeligt med årene. Nogle gange i november-december, andre gange i april-maj. Det vigtigste er at fortsætte. Hvis den svære periode kommer i oktober-november, kan man måske stadig komme sig. Vi forbedrer os på dette område. Jeg er sikker på, at vi vil være ekstremt konkurrencedygtige i anden halvdel af sæsonen. Som jeg altid siger, er vi stadig i live, og jeg kan forsikre jer om, at jeg ikke har mistet kontrollen.

Om potentielt at styrke holdet til januar:
- Vi har ikke haft det (et møde om det, red.) endnu, fordi vi ønsker at gå ind i julen med en god følelse og forsøge at vinde denne kamp og den næste inden pausen, for jeg tror, det er, hvad holdet har brug for. Vi vil tænke på, hvad vi skal gøre i januar.

Mere generelt om holdets præstationer:
- Vi har lavet nogle ændringer i forhold til sidste sæson. Vi har mistet lidt balance og har måttet håndtere mange skader, så nu har vi lidt svært ved at spille på vores højeste niveau. Det er helt normalt. Når man ændrer i positioner som i forsvaret, skal vi justere vores system lidt for at tilpasse os de spillere, vi har. Det er ikke noget nyt i fodbold. Jeg er ikke glad, men jeg er tilfreds med, hvordan vi har forbedret os for nylig. Vi har haft en svær periode, men når det sker, forstærkes holdets mentale styrke.

Seneste artikler...