Florentino Pérez kåret som historiens bedste fodbold-præsident
Der stod Real Madrid på det meste, da Premios Globe Soccer 2024 i går blev uddelt i Dubai.
Real Madrid har i de seneste år sat en tyk streg under, at man med afstand er verdens mægtigste klub og derfor blev Florentino Pérez kåret som den bedste fodbold-præsident i historien.
Under Florentino Pérez´ ledelse er Real Madrid vokset yderligere og udover et nyt trænings-anlæg, et topmoderne stadion og en stærk økonomi, har man også flest følgere på de sociale medier med over 600 millioner mennesker verden over.
Florentino Pérez var naturligvis stolt af udnævnelsen og sagde efterfølgende:
- Siden jeg overtog præsident-embedet i 2000 har jeg altid sagt, at det er en stor ære at stå i spidsen for den mest elskede og beundrede sports-institution i verden. Og alt hvad jeg har gjort er at arbejde for, at klubben fortsat er på den position, som svarer til klubbens historie og hvad den betyder for millioner af mennesker verden over.
I 2024 har Real Madrid vundet fem titler inden for fodbold-afdelingen, nemlig Champions League, det spanske mesterskab, den spanske Super Cup, den europæiske Super Cup og Intercontinental-finalen og samlet er Real Madrid nu på 65 titler i Florentino Pérez´ to præsident-perioder og heraf stammer de 37 fra fodbold-afdelingen. Det drejer sig om 7 CL-titler, 7 spanske mesterskaber, 7 VM for klubhold, 6 europæiske Super Cup, 3 Copa del Rey og 7 spanske Super Cups.