Ancelotti: Jeg vil aldrig selv beslutte, hvornår jeg forlader Real Madrid
Real Madrid skal ud i noget så uvant som en Champions League-kamp i januar måned i morgen aften, når Salzburg kommer på besøg. Om det opgør sagde Carlo Ancelotti på dagens pressemøde:
- Det er en vigtig kamp, fordi den første fase af Champions League nærmer sig slutningen. Vi skal hente så mange point som muligt og se, hvor vi står i tabellen. Kampen i morgen er afgørende i den henseende. Vi vil prøve at spille godt, som vi gjorde i den sidste kamp. Den eneste chance, vi har, er at vinde de to resterende kampe. Hvis vi skal spille i play-off-kampene, vil vi kæmpe så hårdt, vi kan. Det er et meget krævende program, men vi er vant til det.
Holdets nuværende niveau:
- Vi er nødt til at skelne. Offensivt præsterer vi rigtig godt i forhold til mål og spil. Defensivt skal vi forbedre os meget. Det vil være nøglen til succes denne sæson. Hvis vi kan forbedre os defensivt, vil vi kæmpe til det sidste i alle turneringer.
Om han føler sig elsket i Madrid:
- Jeg føler mig meget elsket på alle måder. Af fansene, af klubben og også af medierne. Nogle gange er det lidt overdrevet. De følger hypen, men jeg vil ikke følge den, jeg vil hellere være objektiv og følge min linje.
Mbappé:
- I starten byttede han lidt mere position med Vini, fordi han også kan lide at spille centralt. Nu gør de det lidt mindre. Vi gjorde det for at fastlægge Bellinghams position og hjælpe ham med at være mere offensiv, ikke for at forbedre Mbappés præstation. Nu fungerer det godt, og vi skal holde det sådan. Hvis du spiller centralt, behøver du ikke røre bolden så mange gange for at score. Han har gjort det mange gange, fordi hans bedste kvalitet er at vinde plads fra sin markør og bruge sin hurtighed.
Der har gået rygter om, at Ancelotti selv siger stop til sommer. I dag udtalte han:
- Min afrejsedato fra denne klub vil aldrig blive bestemt af mig, det kan du være sikker på. Den dag vil komme, men jeg ved ikke hvornår, og det er ikke op til mig at beslutte. Det kunne være i morgen efter kampen, i næste kamp, om et år eller om fem år. Jeg har en fordel, og jeg har et mål. Vi har Florentino Pérez her i yderligere fire år, og han, som kender mig meget godt, ved, at målet er at være her i fire år mere, og at vi kan sige farvel sammen med al verdens kærlighed.
Om transfermarkedet:
- Vi har en meget komplet trup, og hvis man tager i betragtning, at sidste års afgange (de mange skader, red.) øgede vores niveau og dedikation, har vi tid til at gøre det igen.